Wat kost pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Wat kost pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:00

Ik betaal 290 euro voor mijn pony. Voor paarden is de prijs 340 euro. Wel volpension met dagelijks weidegang. Uitmesten etc allemaal inbegrepen. Inclusief binnen/buitenbak, springtuin en longeercirkel. Dit is in Brabant.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:06

Ik betaal 235 ('s winters) voor een pensionstal (omgeving Alkmaar -> Schoorl) dicht naast het bos, duin en strand. Doe de stal zelf, kan ook gedaan worden als je bijbetaald.
Elke week krijg je 1 vlasbaal en mijn paard wordt buiten gezet. Binnen halen doe ik zelf, omdat ik er dan toch bijna altijd ben, maar daar kan je ook voor bijbetalen zodat je dat niet hoeft te doen.

Buitenbak en longeercirkel aanwezig. Ruime (buiten)stallen. Altijd weidegang op een groot stuk land in kuddeverband.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:11

DreamGuide schreef:
Het gooi (eemnes) :

Ik sta halfpension, 's zomers overdag op de weide, 's winters worden ze 2 uur buiten gezet (ik zet zelf extra buiten hoor). 4x per dag wordt er ruwvoer gegeven wat je zelf klaar moet zetten + bakjes met krachtvoer. Zelf uitmesten. Stal met buitenluik

Binnenbank, grote buitenplaat, springtuin, 2x longeercirkel en trailerstalling. (is ook nog een stapmolen en trainingsmolen maar dat is bijbetalen. Vlas en/of hooi zijn ook bijbetalen. Standaard is stro en voordroogkuil).

Hiervoor betaal ik volgens mij 420 euro per maand.

is een grote pensionstal, ruimte voor ruim 100 paarden dacht ik.

:? Zo dat is geld.Dan moet je nog van alles zelf doen ?En zit je krachtvoer er wel bij in of ook niet?

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:17

520€ all in. En dan wil je niet weten hoe kort mijn paard buiten kom.... omgeving haarlem

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:27

Ik betaal €135 per Shetlander all-in. Stal met grote uitloop. Bij een oude boerderij, maar ik hoor bij de pensionstal. Mag dus ook van alle faciliteiten gebruik maken. Longeercirkel, losgooibak, 20x60 Buitenbak, 20x60 binnenbak met Agterbergbodem( tweede in aanbouw), direct aan het bos, grote kast, voeren en mesten word gedaan, inclusief inenting en wormenkuur. Paddocks aanwezig,maak ik alleen geen gebruik van, net als de stapmolen (kost extra als je hier gebruik van maakt). Verder 3 spuitplaatsen (waarvan 1 ook met warm water,tegen extra betaling), solarium (tegen extra betaling), 2 poetsplaatsen en kantine.
Weidegang in de zomer en in de winter in de paddocks.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:28

Binnenbak (20x40) buitenbak(20x60) wasplaats, ruime stallen, binnen en buiten zetten, hooi, stro, brokken & dichtbij natuurgebied.
€235 in Brabant

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:30

Zo wat een prijzen komen hier voorbij zeg.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:31

beatje schreef:
DreamGuide schreef:
Het gooi (eemnes) :

Ik sta halfpension, 's zomers overdag op de weide, 's winters worden ze 2 uur buiten gezet (ik zet zelf extra buiten hoor). 4x per dag wordt er ruwvoer gegeven wat je zelf klaar moet zetten + bakjes met krachtvoer. Zelf uitmesten. Stal met buitenluik

Binnenbank, grote buitenplaat, springtuin, 2x longeercirkel en trailerstalling. (is ook nog een stapmolen en trainingsmolen maar dat is bijbetalen. Vlas en/of hooi zijn ook bijbetalen. Standaard is stro en voordroogkuil).

Hiervoor betaal ik volgens mij 420 euro per maand.

is een grote pensionstal, ruimte voor ruim 100 paarden dacht ik.

:? Zo dat is geld.Dan moet je nog van alles zelf doen ?En zit je krachtvoer er wel bij in of ook niet?

Er staat 'volgens mij' en 'dacht ik' :')
Bijzonder..

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:57

@beatje
Krachtvoer zit er bij in, goede kwaliteit van Pavo. Volpension is maar 20 euro duurder maar ik mest liever zelf. :)

@Balou_k,
Niet zo heel bijzonder, bij ons betaal je voor alle 'extras' bij. Standaard stalgeld was 320, maar is in september opgehoogd met 30 euro. 20 euro voor buitenluik, 11 euro voor trailerstalling en 60 euro voor paddockservice. Dus ik maakte even een groffe schatting, 441 euro dus exact. :)

Het is niet mijn pensionstal dus ik weet niet hoeveel stallen er precies zijn, heb ze ook niet allemaal geteld, weet alleen dat ik in stal #95 sta vanwege het bordje wat er op geplakt is.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:09

Als ik dit zo lees ben ik blij dat mijn paarden in deze regio staan. Ik zit op de grens van Drenthe/Groningen. Paarden staan in de zomer 24/7 buiten en in de winter ‘s nachts op stal (overdag ruim 10u buiten). We hebben een 20x60 goed gedraineerde buitenbak, longeercirkel, springmateriaal en alles is verlicht. De stallen zijn allemaal overdekt, wasplaats en we hebben een kleine kantine met grote zadelkasten en een toilet. Is volpension, het enige wat ik zelf moet kopen is voer. En we zitten midden in het bos :)
Hiervoor betaal ik 185,- in de maand. Mijn twenter staat ook in de winter 24/7 buiten en daar betaal ik 125,- voor :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:10

Omgeving Apeldoorn:
307,50
Binnenbaan 22x55 buiten 20 x 60
Solarium, wasplaats met warmwater
Stapmolen en longeercirkel.
Winter van 9 tot 16 paddock
Zomer 9 tot 18 weidegang

Ze staan in kleine groepjes max 7 paarden
2 keer daags krachtvoer.
Winter 4x hooi of kuil waarvan 1 keer op de paddock
zomer 3 x hooi of kuil op stal.
Je paard kan ook 1 hooibeurt minder krijgen dan betaal je 192,50 all in.
Om de weide loopt een renbaan en vanaf daar kun je direct t bos in.nooit de weg op dus.
Mensen zorgen super voor de paarden en letten goed op ze.
Maandag tm zaterdag worden ze gemest, op zondag niet of zelf doen. Je mag ook altijd zelf mesten dan betaal je 265 dacht ik.
Ik ben echt heel blij met dit plekje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:15

MVasbo schreef:
520€ all in. En dan wil je niet weten hoe kort mijn paard buiten kom.... omgeving haarlem

Dan kan ik je de hand schudden.
Onze stal is bovendien ongeveer 20 min met de auto en in de spits meer dan een half uur. Dus tel de reiskosten er nog maar eens bij op.
In mijn omgeving zitten 4 stallen op 10 minuten afstand met de fiets en op 15 min met de auto nog eens 2 a 3 stallen. Maar niet 1 fatsoenlijke stal. Overal is het of te weinig hooi/strooisel, te weinig buitenruimte voor de paarden, te weinig ruimte om om de manegelessen heen te rijden, slechte bodems, geen uitrijmogelijkheid, etc etc. Om te huilen gewoon.

Ben gewoon jaloers op de rest hier.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:21

Ik ben ook wel jaloers op de shet stallingsprijzen. :oo Al ben ik me er heus van bewust dat de € 250 die ik hier betaal wel erg veel is.. Maar zag een paar keer 50-100 euro voorbij komen en dan ben ik wel even jaloers. :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:23

Zuidlimburg omg. Maastricht.

€110 pm voor formaat paard. Weidegang op 9 ha met inloopstal.
Verder geen faciliteiten als bak oid. Wel warm en koud water, zadelkasten(€10 pm extra of je eigen meenemen).
In de winter onbeperkt goed ruwvoer en in de zomer naar behoefte(extreem veel gras dus meestal niet nodig).

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:32

Omg Breda

E80 hele grote weides, grote inloopstal, en een wei/stukje waar je kunt grondwerken/longeren.
Aan natuurgebieden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:34

Ik sta halfpension in Nigtevecht.
Binnenbaan, buitenbaan, springtuin, overdekte molen, overdekte longeerkraal, 16 paddocks, in de zomer prima weidegang ( paard alleen, met zijn 2, in een groep, overdag, 24/7 alles kan!!)
Stro of vlas....
3x daags voordroog en 2x daags prima brok.
Staan 60 pensionpaarden, opfok en drachtige merriebegeleiding. Maar werkelijk nooit meer dan 5 mensen in de rijbaan.
Kortom: super stal met maar 1 nadeel: uitrijmogelijkheden zijn niet zo goed ( maar heb 200% bomproof paard dus rij op straat en heb trailer)
Ik ben met trailerstalling en paddockservice 300 in de maand totaal kwijt.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:38

Waar mijn bijrijdpaard staat wordt 245 betaald.

Binnen+buitenbak, onbeperkt ruwvoer, standaard Bork, poetsplaats met warm water, binnen en buiten zetten, uitmesten, staan ongeveer van 8-10u sochtens tot 4-6u savonds buiten, afhankelijk van het weer, zadelkast, warm/koud drinken ter beschikking voor de klanten

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:47

Sta nu tijdelijk met mijn paard op een weiland met schuilstal (24/7). Voeren doen we om de beurt. Hooi zit er niet bij inbegrepen, moet ik zelf aanschaffen. Voor 15,- per maand. Omgeving Zuid Holland, nabij t strand. Geen bak. Niet echt een pensionstal dus, maar goed.

Is uniek hoor, verder overal veel duurder.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:22

Zuid west Friesland

Nu €250 p/m vol pension
- 4x4 box (uit m'n hoofd)
- Buitenbak 20x40
- Buitenbak springpiste 40x60
- Binnenbak 20x40
- Stapmolen
- Longeerbak
- Paddocks (deze zijn heel slecht helaas) en zomers wei
- Solarium, warm water spoelplaats

Dus incl. 4x ruwvoer, 2x krachtvoer, elke dag in de stapmolen gezet, helaas niet in de paddock en dat is ook de reden van verhuizen.

Eind deze maand verhuis ik

€240 p/m volpension
- 1x per week les inbegrepen
- 4x4 stal
- Buitenbak 20x40
- Graspiste 40x60
- Paddocks, en zomers weidegang
- 2 binnenbakken 20x60
- Longeercirkel
- Warm water spoelplaats (en solarium maar dat weet ik even niet meer zeker)
- En er wordt ongeveer 1x in de maand een (officiële) westrijd gehouden. Omdat ik geen trailer meer heb en binnenkort wel weer wil starten is dit ideaal.

Incl. 4x per dag ruwvoer, 2x per dag krachtvoer, mesten, elke dag buiten en binnen zetten met vriendje, met slecht weer worden ze in de binnenbak gezet.

Hier in de regio heb ik op verschillende stallen gestaan, van €80 p/m half pension met alleen buitenbak, tot €250 volpension met alle faciliteiten. Zijn veel verschillende prijzen maar zeker ook stallen volpension rond de €125.

Edit: typfouten eruit gehaald.
Laatst bijgewerkt door _Nero op 05-01-18 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:25

Amsterdam, 350 euro voor volpension:
Paard krijgt 5x per dag ruwvoer, krachtvoer 2x. Ze worden binnen en buitengezet (alleen in het weekend zelf doen). 'S winters in de paddock, 's zomers in de wei. Er is een binnenbak, buitenbak en longeerpaddock. En er wordt voor je gemest.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:36

Betuwe (Tiel): volpension 175 euro p/m.

-Buitenbak 20x40 Zorgdrager bodem, letterlijk altijd te rijden
-Longeercirkel
-Zomers overdag op de wei, 's nachts binnen
-Winters overdag longeercirkel, 's nachts binnen
-Vrijwel onbeperkt ruwvoer (nooit langer dan 2 zonder ruwvoer)
-Grote stallen (4x5) met binnen- en buitenluik
-Poetsplaats warm water en poetsplaats koud water
-Zadelkamer
-Mogelijkheid tot lenen van de trailer

In principe wordt alles hier voor je gedaan, tot dekens wisselen aan toe. Ze staan op vlas (inbegrepen) en worden meerdere keren per dag gemest. Zolang het weer het toelaat gaan ze de wei op, maar in de natte periode (zoals nu) gaan ze de longeercirkel in. Dat wordt continu gewisseld met de andere paarden, waardoor ze elke keer een uurtje erin staan, dan weer op stal met hooi, dan weer naar buiten etc. Ze staan nooit veel uren achter elkaar op stal in ieder geval. Daarnaast ben ik er zelf ook elke dag en dan komt ze ook nog minimaal 2 uur uit haar stal :P Het was moeilijk om in deze omgeving een goede stal te vinden waar ze ruim voldoende ruwvoer geven i.v.m. pony die gevoelig is voor maagzweren. Daardoor vielen al veel stallen af, de rest stond al vol of was meer dan 290 euro p/m.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:15

Melewel94 schreef:
Waar mijn bijrijdpaard staat wordt 245 betaald.

Binnen+buitenbak, onbeperkt ruwvoer, standaard Bork, poetsplaats met warm water, binnen en buiten zetten, uitmesten, staan ongeveer van 8-10u sochtens tot 4-6u savonds buiten, afhankelijk van het weer, zadelkast, warm/koud drinken ter beschikking voor de klanten

Dit is trouwens in budel, op de grens van belgie :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:43

Zeeland, eiland Tholen.

Kleinschalige pensionstal.
€ 185,-- paard en € 10,-- stalling kar.

Staan 3 andere pensionpaardjes, en van staleigenaresse een ezel en fjord.
Binnen en buiten zetten wordt onderling geregeld.
Verder alles zelf doen. Ook weides poepscheppen.
Is een buitenbak aanwezig.
Geen stroom, wel koud water.
April t/m oktober 24/7 weidegang.
oktober t/m april snachts op stal en overdag buiten als het weer het toelaat. Meestal staan ze 8:30 uur buiten en tussen 15:00 - 16:00 uur weer binnen.
Stalletje is 2,75 bij 2,80 met uitloop eraan.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:47

Ik betaal voor omgeving Apeldoorn €190 voor volpension met buitenbak.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:49

Omgeving Apeldoorn.
24 uur buiten op paddock, verhard stuk. 2 schuilmogelijkheden, 3 voerplekken. Weide als het weer het toelaat. Alles wordt voor je gedaan. (Mesten, voeren, onderhoud, medicijnen etc) inclusief hooi, exclusief krachtvoor. Mooie uitrijden mogelijkheden. 150 euro.