Waar paardenvoer bestellen zonder bezorgkosten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:45

Eens met mirim.... Geen enkel voer of ander product wordt gratis geleverd (ook bizar om uberhaubt te denken dat zoiets kan...). Partijen die beweren dat er geen verzendkosten zijn liegen; dit hebben ze nl al in de prijs van het voer verstopt.
Is het je allemaal te duur dan kan je beter het paard wegdoen of.... zelf ophalen als jij denkt dat jij wel gratis kan rijden (misschien te paard iets halen?)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:18

mirim schreef:
Voer onder de €8,00 ?
Zooooo....dat zal kwalitatief goed voer zijn!
Het ligt niet helemaal in mijn aard om zo te zeiken, maar misschien moet je je toch wat meer verdiepen in voer.
Als het zo goedkoop moet zijn dan is het misschien een optie om enkel vitaminebrokjes te geven .
Marstall force bevoordeeld. Dan ben je goedkoop uit en voer je ook nog heel gezond.
Voor €8,00 is er geen hoogwaardig voer...dat bestaat gewoon niet.

Langwerden heeft gewoon prima brok hoor!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:29

madamX schreef:
Eens met mirim.... Geen enkel voer of ander product wordt gratis geleverd (ook bizar om uberhaubt te denken dat zoiets kan...). Partijen die beweren dat er geen verzendkosten zijn liegen; dit hebben ze nl al in de prijs van het voer verstopt.
Is het je allemaal te duur dan kan je beter het paard wegdoen of.... zelf ophalen als jij denkt dat jij wel gratis kan rijden (misschien te paard iets halen?)

Zelfs iets te paard halen is niet gratis... dat paard moet eten en dat kost geld!
Daar zit nu het de moeilijkheid. :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:38

manonutjuh schreef:
mirim schreef:
Voer onder de €8,00 ?
Het ligt niet helemaal in mijn aard om zo te zeiken, maar misschien moet je je toch wat meer verdiepen in voer.
Als het zo goedkoop moet zijn dan is het misschien een optie om enkel vitaminebrokjes te geven .
Marstall force bevoordeeld. Dan ben je goedkoop uit en voer je ook nog heel gezond.

Langwerden heeft gewoon prima brok hoor!

Langwerden verkoopt van alles.
Maar brok voor minder dan € 8,00 kan niet goed zijn of laat ik zeggen , kan geen volwaardig voer zijn wat in alle behoeften van het paard voorziet. Of je moet er zoveel van voeren dat het alsnog duur wordt. (En dan hebben we het er nog niet eens over wat het paard nog moet verwerken aan afvalstoffen...oftewel rond moet lopen met een flinke bult voedsel in zijn lijf waar hij niets aan heeft)
Je kan toch begrijpen dat grondstoffen geld kosten, goede grondstoffen wat aan kwaliteitseisen voldoet is niet goedkoop .
Waarom is ons eten duurder geworden ? Onderandere omdat de grondstoffen duurder zijn geworden.
Je hebt dus inkoop van grondstoffen, en distributie ....alles kost geld. Dan moet iedereen er nog aan verdienen de boer, de inkoper / producent, de handelaar en de distributeur.
Tel uit je winst!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:40

Ik geloof gelezen te hebben dat de ts het voer doneert. Dit voer zal waarschijnlijk terecht komen bij paarden die überhaupt blij mogen zijn dat er iets te eten is! Dan snap ik wel dat de ts geen cavalor of ander kwalitatief goed, maar duur voer gaat kopen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 08:30

mirim schreef:
Voer onder de €8,00 ?

Ik denk dat je het topic nog een keer moet lezen :')
Het is ter donatie en het gaat om havens of subli of inderdaad lavor.
Laatst bijgewerkt door shilady op 22-12-17 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 08:37

madamX schreef:
Is het je allemaal te duur dan kan je beter het paard wegdoen

Ik betaal 500 pm aan mn eigen paard dus hou dit soort uitspraken aub voor je. En lees eerst even waar het voer terecht komt ;)

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:40

Laatst bijgewerkt door LisaaSophie op 22-12-17 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 08:40

mvdende schreef:
Ik geloof gelezen te hebben dat de ts het voer doneert. Dit voer zal waarschijnlijk terecht komen bij paarden die überhaupt blij mogen zijn dat er iets te eten is! Dan snap ik wel dat de ts geen cavalor of ander kwalitatief goed, maar duur voer gaat kopen.

Klopt ! En ik wil het liefst 5 tot 10 zakken kopen per keer dan kunnen ze redelijk lang vooruit en hoeven ze niet al te zuinig te voeren het gaat dus echt om elke maand of om de maand doneren :)

8nnemiek

Re: Waar paardenvoer bestellen zonder bezorgkosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:58

Heb je al bij voerhandel Wortelen geïnformeerd?

Ik weet niet waar het voer heen gaat natuurlijk, maar is het anders geen beter idee om hooi te doneren ipv brok? De meeste paarden hebben veel meer aan hooi dan aan brok, bij koudbloeden kan brok zelfs erg schadelijk zijn, en hooi wordt meestal wel gratis geleverd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:15

8nnemiek schreef:
Heb je al bij voerhandel Wortelen geïnformeerd?

Ik weet niet waar het voer heen gaat natuurlijk, maar is het anders geen beter idee om hooi te doneren ipv brok? De meeste paarden hebben veel meer aan hooi dan aan brok, bij koudbloeden kan brok zelfs erg schadelijk zijn, en hooi wordt meestal wel gratis geleverd.

Bij een stichting
Hooi en kuil hebben ze :j
Ik neem aan dat de paarden die geen brokjes mogen dat ook niet krijgen van hun .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:32

Kan je niet informeren of er daar in de buurt voerhandelaars zijn die willen leveren en wat ze daarvoor zouden vragen.
Wij hebben er hier namelijk eentje die gratis levert vanaf 10zakken voer of stalbedding...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:37

De voerhandel die ik al eerder heb genoemd zit op een kwartiertje afstand. Die leveren daar overal in de buurt :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:38

Ja dat ga ik doen!

Bedankt iedereen voor de tips
Ze hebben het voer ontvangen en waren er blij mee

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:39

8nnemiek schreef:
De voerhandel die ik al eerder heb genoemd zit op een kwartiertje afstand. Die leveren daar overal in de buurt :j

Kan er online geen website of gegevens van vinden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:43

Ik had de website eerder al gedeeld :)
8nnemiek schreef:
In Koningsbosch zit voerhandel Wortelen, die hebben enorm veel soorten voer, niet te duur, en niet zo ver bij Heerlen vandaan. Ik haal er zelf ook altijd mijn voer.
http://wr-voerwortelen.nl

Ik zie dat je al voorzien bent, maar wie weet voor een volgende keer :D