Ibbel schreef:Met draad/cord dat 20 jaar meegaat kan ik je niet helpen, wel 1 tip mbt kunststofpalen: die kun je niet als hoekpalen gebruiken zonder met hout of ander stug materiaal te schoren. Kunststofpalen buigen nl. en daar kun je dus geen druk/trekspanning op zetten.
Er schijnen kunststofpalen met metalen kern te zijn, hoe die het doen qua buigen onder trekspanning weet ik niet.
Ik heb anders kunstof palen die hier na tientallen jaren nog super staan, juist op dr hoeken.
@TS
Tussen 4 jaar en 20 jaar zit nogal een verschil. 10 jaar met een Gallagher omheining is denk ik een veel realistischer streven, als het langer is, is het mooi. Reken maar dat een manege of stalling die geen problemen met omheining heeft/wilt, en niet elke paar jaar vervangt, omheining met regelmaat controleert. Een koe is niet te vergelijken met een paard en ik ken te weinig veeboeren om daarover te oordelen, weet wel dat hun meestal ijzerdraad gebruiken, wat veel beter en duurzamer werkt. Maarja, wij paarden mensen durven/willen dat niet.
Echt duurzaam en onderhoudsarm is een heras hekwerk.
Wees welkom om je paard(en) te brengen in mei. Zolang ze niet springen blijven ze erachter. Aan paaltjes zitten leren ze hier snel af. Als dat namelijk de sport is van ze doe ik er 2 dagen een ijzerdraadje overheen spannen en klaar.