Wie rijden er nog met Oud Model Engelse cap?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Met wat voor hoofdbescherming rijd jij?

Zonder cap
11 (12%)
Met oud model cap
23 (25%)
Met veiligheidscap
57 (62%)

Totaal aantal stemmen: 91


Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:53

Ik rijd op mn eigen paard meestal met het oude model cap. Als ik op de paardne van mn stage rijd heb ik wel altijd een veiligheidshelm op, een Casco Youngster Dat ding zit echt voor geen meter. Met wedstrijden of springen heb ik altijd mn veiligheidshelm van HH op. Die zit nog niet echt geweldig, maar wel veeel beter dan de Casco.
Ook wil ik nog wel eens zonder cap rijden, maar das vooral zomers als het warm is

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:56

ik had altijd het oude model, omdat voor die keren dat ik met cap reed, ik het niet nodig vond om zo'n nieuwe te kopen.. Maar toen wilde ik toch weer springwedstrijden gaan rijden, en is zo'n nieuwe verplicht.. Ik heb dus nu zo'n nieuwe (maar niet echt zo'n paddestoel (zie profiel voor welk model Knipoog ) ). Maar ja... nu rij ik dus geen springwedstrijden (zit er ook niet in), maar heb wel zo'n cap!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:33

bij mij hangt het er vanaf,soms rijd ik zonder,als ik spring rijd ik met een bloempot (zo'n veiligheidscap dus) maar meestal met het oude model,die nieuwe blijven om een of andere reden niet op m'n hoofd zitten Scheve mond

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:35

Ik heb ook een veiligheidscap, lang leve casco hoor! Ik zet die oude nooit meer op Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:10

Ik heb nog een oud model in de kast liggen maar heb ik nooit op. Want ik ben verzekerd met paardrijden als ik een veiligheiddinges op heb, heb ik me laten vertellen Haha! Maar mijn hoofdje moet nog langer mee dus ik draag hem gewoon altijd Haha!

flettie

Berichten: 8655
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:17

Eigenlijk altijd met een veiligheidscap (zo'n champignon-geval) alhoewel ik mijn oude engelse cap ook nog steeds in de kast heb liggen. Die bevalt me eigenlijk het beste maar aangezien Fayette met vlagen nog al kuren heeft kies ik voorlopig toch maar voor dat lelijke veiligheidsgeval.
Maar mijn oude cap zit redelijk 'vast' op mijn hoofd ben vroeger namelijk tig keer van verschillende paarden afgevallen en zelfs zonder het elastiek bleef ie nog zitten OK dan! (of ik heb gewoon zo'n dikke kop Schijnheilig ).
Denk dat ik op een gegeven moment ook wel weer overstap op mijn oude cap.....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:22

Ik rij met een veiligheidscap, een Pikeur GPA.
Voor de wedstrijden heb ik echter zo'n ouderwets Engels dopje, vaak hebben ze bij Hippodrama nog wel een stel achteraf liggen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:29

Als ik dressuur ga rijden op Marko dan rijd ik zonder cap, als ik ga springen of buiten rijden dan heb ik een oude engelse cap op.

Ik heb trouwens wel een ggk nieuwe Horka cap, die vind ik echt niet zitten maar heb ik aan moeten schaffen voor school.

Farjen

Berichten: 8042
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:38

Zo te horen moet ik die oude caps van me maar eens verkopen Tong uitsteken

iemand interesse? Ik denk 54 en 55
Mensen met kleine hoofden gevraagd Haha!
Trouwens toen ik die had gekocht, vond ik juist dat bandje niet veilig, dus had zo een stuk gekocht met zo een kinstuk..

Sting

Berichten: 12867
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:42

Ik rijd tegenwoordig altijd met cap. Heel af en toe een keer bij dressuur niet. In de zomer rijd ik minder met cap, maar ik dnek dat dat deze zomer ook wel meer word..

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:46

Ik rijd ook met een oude Engelse cap tijdens dressuurwedstrijden. Ik vind het net even wat mooier staan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 20:48

Dookie schreef:
Zo te horen moet ik die oude caps van me maar eens verkopen Tong uitsteken

iemand interesse? Ik denk 54 en 55
Mensen met kleine hoofden gevraagd Haha!
Trouwens toen ik die had gekocht, vond ik juist dat bandje niet veilig, dus had zo een stuk gekocht met zo een kinstuk..


Had je net wat eerder moeten zijn... Heb vandaag dus die blauwe besteld!

Van cap heb ik trouwens maat 55 en van hoedje 53 Slim

Farjen

Berichten: 8042
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:56

imker"]
[quote="Dookie schreef:
Zo te horen moet ik die oude caps van me maar eens verkopen Tong uitsteken

iemand interesse? Ik denk 54 en 55
Mensen met kleine hoofden gevraagd Haha!
Trouwens toen ik die had gekocht, vond ik juist dat bandje niet veilig, dus had zo een stuk gekocht met zo een kinstuk..


Had je net wat eerder moeten zijn... Heb vandaag dus die blauwe besteld!

Van cap heb ik trouwens maat 55 en van hoedje 53 Slim
[/quote]

De mijne is een zwarte.
Ze liggen hier maar in de kast te liggen Haha!

Een tweede kan toch nooit kwaad? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:59

Iedereen die nog een oud model zoekt: op naar Belgie. Hier liggen ze nog gewoon in de winkel
Ik "deel" er één met m'n dochter. Zij rijdt, met cap, en ik stap dan vaak uit. Meestal zonder cap Bloos! maar als ik iets meer doe dan uitstappen zet ik haar cap op.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:09

Ik rijd nog steeds met een oude model cap. Nou ja, niet alleen het model is oud, ook de cap is oud!! Al zes jaar namelijk Bloos! Ik moet dan ook nu wel een nieuwe, want de sluiting is kapot gegaan, waardoor ik hem nog wel dichtkan doen, maar niet meer open kan maken Haha! Ik ga nu wel een veiligheidscap kopen, aangezien ik vooral buitenritten rijdt (en tegenwoordig weer een erg steigerig paard heb Boos! )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:11

Ik rij in t bos en met springen(en in ermelo) met een casco, maar op wedstrijden met een oud model cap, dat ziet er in de dressuur net wat beter uit vind ik, en over een tijdje een hoedje, als ik in de Z zit Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25428
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:29

Ik heb geen oud model cap meer. Ik rijd als ik met cap rijd (= met springen, op Duvel buiten en op vreemde paarden) met een veiligheidscap en ik baal ervan dat ik die pas twee aar heb, want dat ding zit veel lekkerder dan mijn oude, rotzweetding is dat. Met dressuurwedstrijden rijd ik met hoedje, maar toen ik die nog niet had (voordat ik M startte) reed ik ook gewoon met mijn veiligheidscap. Heb er geen punt minder om gehad voor de verzorging en hij zat veel lekkerder dan de oude, wat is nou het belangrijkst? Voor mij is lekker zitten belangrijker dan hoe het staat en ook dat vind ik eigenlijk wel meevallen.

xx_Irisje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:42

Met dressuur rijd ik eigenlijk altijd zonder cap .. slecht weet t. Op mn bijrijdpaardje dan.. maar die ken k ook goed.

op vreemde paarden altijd cap!

verootjoo
Berichten: 35699
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:49

ik rijd altijd met een cascocap. Die andere zijn bij ons ook niet meer te koop. En met wedstrijd mag het toch ook niet meer?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30688
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:58

Ik heb nog een heel oud model, met alleen elastiekje liggen. Zit nog best, en is nog goed. Maar wel helemaal licht gekleurd. Ligt nu bij mijn verzorgpony's. En thuis rijd ik wel met een dunne cap, maar wel met 3-punt. Was voorheen wel goedgekeurd, nu niet meer geloof ik. O, en ik heb een jaar gelezen of zo, nog een oud model cap gekocht. Idd, omdat die mooier zijn, gebruik ik op menwedstrijden als groom.
Ik ben wel van plan om nu een goedgekeurde te kopen, maar dan wil ik graag een lichte, die lekker zit. En die heb ik nog niet gevonden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:44

ik heb nog een oud model (maar rijd zelden nog) heb daar maat 60 van dat is bijna de grootste maat. Dus als ik zo'n champion op moet zal er wel niet uit zien.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:21

Ik reed altijd met een oude engelse, en dan alleen op wedstrijd en clublessen, soms met buitenritten als ik van te voren wist dat ze misschien gek kon gaan doen.
Maar na mn val 3 weken terug heb ik een veiligheidscap gekocht, en dan ook 1tje die echt fijn zit en dan antuurlijk ook t mooiste eruit zag. (namaak GPA Tong uitsteken)
Was door mijn val toch wel angstiger geworden voor de grond om t zo maar te zeggen, en met een engelse cap op mijn hoofd kan t alleen maar erger worden, of hij valt gewoon af..
Nu rijd ik dus ook gewoon áltijd met cap. Lachen

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:26

altijd met veiligheidscap (ook de namaak GPA) en voor de cross met een crosshelm. En nu je raimaer zondag gezien hebt weet je waarom Extreme duivel Ik heb nog een verschrikkelijk oude verschoten totaal onveilige oude cap liggen, maar die gaat de prullenbak in.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:11

Met een ouderwets dopje, gewoon omdat ik dat veel mooier vind staan. Haha!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:18

Altijd met de Casco. Toen die veiligheidshelmen er pas waren vond ik ze verschrikkelijk, maar nu ben ik eraan gewend. Bovendien zit zo'n helmpje van maar 400 gram veel lekkerder dan die oude modellen. Die stinken ook eerder omdat het zweet niet goed weg kan trekken.