Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Keet schreef:OneAndOnlyx schreef:Ik laat mijn paard zonder verdoving en handmatig doen door Hoef en Gebit, hier betaal ik 75,- euro voor.(bij meerdere paarden wat ook nog wel is voorkomt 65 per paard) Mijn dierenarts behandeld mijn jongste shet omdat die het niks vind dat gewroet in haar mond. Laatst was ik 250 kwijt voor verdoving, behandeling en daarbij zat ook een injectie voor mijn paard en voorrijkosten.
Er wordt hier gevraagd om tandartsenniet om gebitsverzorgers
Heb deze trouwens een keer bij mijn pony gehad. Een maand of 3 later een echte tandarts kunnen laten komen want hij had alleen de voorste paar cm gedaan en niet het probleemgebied wat verder achterin lag
Ik liet Madelon Van Der Krogt-Van Beek komen. Van Integraded Horse Care. Weet alleen niet of ze nog nieuwe klanten aanneemt
4EverHobbes schreef:Helemaal mee eens Caira. Er zitten helaas nog steeds prutsers tussen. Daarom is Bokt soms nog wel eens handig, in dit geval voor een goed advies voor een tandartsJuist omdat je als paardeneigenaar gewoonweg niet alle kennis kan hebben is het zo belangrijk een gediplomeerd arts in te schakelen voor dit soort zaken. Eentje die die kennis wel heeft en het op de juiste manier kan toepassen en delen.
In mijn beleving laat een goede tandarts je ook altijd even meevoelen/kijken voor zover dat mogelijk is.
Koper schreef:Pandora2 schreef:Hier 50 eurootjes per paard. Geen sedatie, elektrisch gevijld.
Geen voorrijkosten en gewoon nakijken is gratis.
He??? Elektrisch vijlen zonder sedatie??
Mizora schreef:90 of 95€ per paad, geen korting bij meerdere paarden maar geen reiskosten omdat hij een route inplant en er op onze stal vaak wel 4 of 5 paarden moeten. Hij vijlt handmatig, in principe zonder sedatie, inclusief voortanden. Hij is denk ik wel bijna een uur bezig per paard over het algemeen, maar dat weet ik niet zeker want nooit de tijd bijgehouden.