Mallootje schreef:@ingvdh: Dat klopt helaas niet, in de Ruitersport zijn de marges echt niet gemaakt om nog kortingen te geven. Het ligt heel anders dan bijv. in de textielbranche.. Het zijn ketens als Divoza en epplejeck die die gedachte in het leven hebben geroepen maar kijk maar eens hoeveel kleine ruitersportzaken de afgelopen tijd gesloten zijn omdat ze met dergelijke prijspolitiek niet konden overleven..
De doorsnee kleine ruitersportzaak is vaak dan ook erg duur, sorry. Ik koop bijna niets in een ruitershop omdat het mij te veel geld is. En als producten dan ook daadwerkelijk duurzaam zouden zijn zodat ze die hoge prijs waard zijn, dan valt er nog over na te denken, maar als ik zie aan welk tempo wij dekens hebben gekocht de afgelopen jaren is dat jammer genoeg niet het geval. Dan probeer je als klant liefst een zo laag mogelijke prijs voor het product te betalen, vaak via een online shop, en zoek je naar de beste kwaliteit die je kan krijgen voor je budget. Als ik mijn Horsewaredekens in een ruiterzaak had moeten kopen had ik ze niet gekocht, al helemaal omdat je als klant, net zoals je zelf eerder al aanhaalt, dekens 'maar op de gok' moet kopen. Daarnaast is de keuze vaak beperkt.
Als een bedrijf dan verzint dat je tegen het eind van de rit minstens een derde meer van de normale winkelprijs kwijt bent dan vind ik het niet gek dat mensen even nagaan wat zij dan terugkrijgen voor zo'n hoge prijs. In dit geval, niets, zo blijkt.