Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:01

Ik zal wel van de oude stempel zijn die eerst het geld in de portemonnee wilt hebben voordat ik het uitgeef.
Dus als ik het geld er niet voor hebt, dan kijken of je de deken tweedehands kan vinden of een ander merk kopen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:09

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook even gaan kijken en het is echt gewoon een ontzettend duur pakket waar eigenlijk alleen maar regeltjes aan verbonden zitten waar het bedrijf voordeel uit haalt. Op geen enkele manier wordt de consument beschermd of zijn er werkelijke voordelen verbonden aan het kopen van een deken bij hen. Enerzijds hanteren ze regels die gewone winkels ook hanteren (passen met een schoon laken onder, enkel andere maat als de dekens nog niet gebruikt zijn) maar ze eisen van jou als klant veel meer dan een gewone winkel zou doen (je 'moet' een 2de deken aan volle aankoopprijs kopen als het gesloopt wordt, je mag je deken niet bij een andere wasserij wassen, als je paard doodgaat of je verkoopt 'm moet je blijven betalen (of het abbo aan de volgende eigenaar aansmeren :'))) en aan het einde van de rit betaal je makkelijk het dubbele van de werkelijke aankoopprijs van zo'n deken.
Daarnaast vind ik de zogenaamde professionele wasserij die ze gebruiken ontiegelijk duur. Kan me best inbeelden dat je wat extra rekent als je speciale zepen gebruikt voor duurdere dekens (Horseware, Bucas) maar een meerprijs van maar liefst 13 euro?

TS, gewoon wat je normaal maandelijks zou betalen aan dit bedrijf vanaf nu opzij zetten en volgend jaar kan je zelf zo'n deken in de winkel kopen. Dan heb je er tenminste een eerlijke prijs voor betaald en is het ook gelijk van jou.

Mallootje

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:06

Ik zie dat er nog suggesties gedaan worden over testen ed. van dekens. Hét voorbeeld van hoe de consument zoveel veeleisender wordt.. wat is er mis met een deken kopen en meteen betalen? Bevalt hij je, top. Bevalt hij je niet, dan koop je volgende keer een andere. Al die constructies bestonden vroeger ook niet en we konden ook overleven :') als ruitershop krijgen wij echt heel veel vragen naar testen, huren, lenen, afbetalen, .. maar ik vind de ouderwetse manier van gewoon kopen toch vaak de beste voor alle partijen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:20

Afijn, even een rekensommetje, ik ga even uit van het goedkoopste pakket;

Deken 103,95 + 6,95 verzendkosten (bucaspaardendekens.nl)
Onderhouds pakket 79 (dit is het onderhoudspakket van dekenwasserij Balans, exact hetzelfde als cliqclaq)

Totaal: 189,70

Kosten bij Cliqclaq
36x7,95= 286,20

I rest my case. Ik spaar wel voor een nieuwe.

Wat mij vooral tegenstaat is dat je, indien de deken niet meer te repareren is volgens de verkoopadviesprijs een nieuwe kan kopen bij ze, tja, die verkoopadviesprijs betaald niemand, elke winkel biedt de dekens goedkoper aan. Zij kopen ze rechtstreeks uit Ierland, ook nog eens met een flinke korting vermoed ik.
In feite is het gewoon een soort van lening die je afsluit met een megarente.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:00

Het is natuurlijk in se niet de bedoeling dat winkels altijd met korting verkopen, dat is ook iets dat dringend eens onder handen genomen moet worden, maar goed, dat is weer een andere discussie ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:27

Mallootje schreef:
Het is natuurlijk in se niet de bedoeling dat winkels altijd met korting verkopen, dat is ook iets dat dringend eens onder handen genomen moet worden, maar goed, dat is weer een andere discussie ;)

Maar iedereen weet dat de verkoopadviesprijs (heel vaak) een soort van fantasierpijs is waarmee winkels korting op kunnen geven, uiteindelijk betaal je met korting namelijk nog overal ook dezelfde prijs is mijn ervaring.

Maar daar gaat het hier niet over.

Het ging mij erover dat deze dienst die ze aanbieden erg ongunstige voorwaarden heeft voor de klant.
Als er voor dat geld een soort verzekering in zat voor het geval de dekens gesloopt worden, je paard doodgaat of iets waarmee ze de klant tegemoet komen dan is het al aantrekkelijker.

Ik zou er eerder voor kiezen, als je ontzorgt wil worden, om een abbo bij Balans af te sluiten voor het wassen en repareren. Dan ben nl wel goedkoper uit dan als je het los zou moeten afrekenen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:12

@ingvdh: Dat klopt helaas niet, in de Ruitersport zijn de marges echt niet gemaakt om nog kortingen te geven. Het ligt heel anders dan bijv. in de textielbranche.. Het zijn ketens als Divoza en epplejeck die die gedachte in het leven hebben geroepen maar kijk maar eens hoeveel kleine ruitersportzaken de afgelopen tijd gesloten zijn omdat ze met dergelijke prijspolitiek niet konden overleven..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:39

Mallootje schreef:
@ingvdh: Dat klopt helaas niet, in de Ruitersport zijn de marges echt niet gemaakt om nog kortingen te geven. Het ligt heel anders dan bijv. in de textielbranche.. Het zijn ketens als Divoza en epplejeck die die gedachte in het leven hebben geroepen maar kijk maar eens hoeveel kleine ruitersportzaken de afgelopen tijd gesloten zijn omdat ze met dergelijke prijspolitiek niet konden overleven..

De doorsnee kleine ruitersportzaak is vaak dan ook erg duur, sorry. Ik koop bijna niets in een ruitershop omdat het mij te veel geld is. En als producten dan ook daadwerkelijk duurzaam zouden zijn zodat ze die hoge prijs waard zijn, dan valt er nog over na te denken, maar als ik zie aan welk tempo wij dekens hebben gekocht de afgelopen jaren is dat jammer genoeg niet het geval. Dan probeer je als klant liefst een zo laag mogelijke prijs voor het product te betalen, vaak via een online shop, en zoek je naar de beste kwaliteit die je kan krijgen voor je budget. Als ik mijn Horsewaredekens in een ruiterzaak had moeten kopen had ik ze niet gekocht, al helemaal omdat je als klant, net zoals je zelf eerder al aanhaalt, dekens 'maar op de gok' moet kopen. Daarnaast is de keuze vaak beperkt.
Als een bedrijf dan verzint dat je tegen het eind van de rit minstens een derde meer van de normale winkelprijs kwijt bent dan vind ik het niet gek dat mensen even nagaan wat zij dan terugkrijgen voor zo'n hoge prijs. In dit geval, niets, zo blijkt.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:11

@xhaithi: Dat is net mijn punt, de kleine Ruitersportzaak hanteert de adviesverkoopprijs met een marge die al niet erg hoog is, maar omdat de ketens alles goedkoper aanbieden LIJKT het alsof de kleine zaak te duur is. Terwijl die zaak die prijzen wel gewoon nodig heeft om te overleven en er echt niet rijk mee wordt.

Maar goed, we dwalen af, ik ga wel volledig akkoord dat het kopen op afbetaling van deze Bucas dekens een erg dure aangelegenheid wordt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:19

Het is natuurlijk logisch dat koop op afbetaling een stuk duurder is dan direct kopen.
Nu moet het bedrijf de aankoopbedragen voorschieten, is er altijd een groep die stopt met betalen, waar je door behulp van incassobureau's ook nog steeds je geld niet krijgt en dat verlies moet door de overige betalenden opgevangen worden, daarnaast willen ze natuurlijk ook gewoon nog winst maken. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:01

:wow: :x
Afbeelding
We praten hier over een paardendeken. :+