TS, heb je misschien al wat op de FB van PN geplaatst? Dit zal namelijk meer je doelgroep zijn dan bokt en juist van die doelgroep zal je willen weten wat ze hiervoor willen uitgeven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:ik vind het toch altijd bijzonder dat wanneer paarden 24/7 buitenlopen paddocks opeens (te) klein zijn... maar vele uren per dag je paarden in een kleine stal proppen is geen probleem![]()
TS, heb je misschien al wat op de FB van PN geplaatst? Dit zal namelijk meer je doelgroep zijn dan bokt en juist van die doelgroep zal je willen weten wat ze hiervoor willen uitgeven.
karuna schreef:Liever paard halve dag op stal en de andere helft altijd veel ruimte om te rennen spelen enz. Dan 24 uur per dag op een te klein stuk. Ik heb beiden gehad en ondanks dat ik een 24uur per dag buiten voorstander ben merkte ik dat oude tinker echt stond weg te pieteren. En weet van meer paarden dat ze behoefte hebben aan renruimte,
Ik zie het aan mijn honden bijvoorbeeld. Die worden blijer van kort echt los kunnen racen dan een uur aan de riem rondlopen. Die moeten echt meerdere keren per week los kunnen uitrazen om ze in huis kalm te houden
cobiie schreef:In een stal staat een paard doorgaans alleen (uitzondering daargelaten van mensen die er 2 in een normale box weten te proppen), dat geeft een hoop minder "gevechtswonden"/onrust dan 7 paarden in een longeercirkel de gehele winter hebben staan.
Maartje1990 schreef:ik vind het toch altijd bijzonder dat wanneer paarden 24/7 buitenlopen paddocks opeens (te) klein zijn... maar vele uren per dag je paarden in een kleine stal proppen is geen probleem![]()
karuna schreef:Liever paard halve dag op stal en de andere helft altijd veel ruimte om te rennen spelen enz. Dan 24 uur per dag op een te klein stuk. Ik heb beiden gehad en ondanks dat ik een 24uur per dag buiten voorstander ben merkte ik dat oude tinker echt stond weg te pieteren. En weet van meer paarden dat ze behoefte hebben aan renruimte,
Maartje1990 schreef:Je zet dus een kuddedier, die bewegingsruimte nodig heeft, alleen in een hok van 4x4.... de paarden staan niet met z'n zevenen in alleen een longeercirkel, maar op een paddock paradise, met een track en verschillende paddocks.
MariekeS_ schreef:Maartje1990 schreef:Je zet dus een kuddedier, die bewegingsruimte nodig heeft, alleen in een hok van 4x4.... de paarden staan niet met z'n zevenen in alleen een longeercirkel, maar op een paddock paradise, met een track en verschillende paddocks.
Zo lees ik het niet.
Ik denk dus dat een tekening zeker van toegevoegde waarde is.
Ik lees het als een loopstal (35x10), daar een verhard plein aan vast en een zand pad van 3.5m breed (wat echt niet super breed is) dat naar 1 paddock gaat (10x15m). Die constructie dan per groep van 7 (vandaar 'paddocks')
tengeltje11 schreef:karuna schreef:Liever paard halve dag op stal en de andere helft altijd veel ruimte om te rennen spelen enz. Dan 24 uur per dag op een te klein stuk. Ik heb beiden gehad en ondanks dat ik een 24uur per dag buiten voorstander ben merkte ik dat oude tinker echt stond weg te pieteren. En weet van meer paarden dat ze behoefte hebben aan renruimte,
dat vind ik nu onzin
het is al lang bewezen dat constante beweging veel beter is voor eender welk paard dan uren stil staan en dan uit het niets gek doen,rennen,.....
meerdere blessures ontstaan uit dit soort kapriolen....
dus nee,een paddock,ook al is die mss iets kleiners,met stimulatie tot beweging en over en weer stappen,kan in geen enkel opzicht minder goed zijn dan halve dagen stilstaan op stal om daarna als halve gekken door de wei te crossen.
Maartje1990 schreef:cobiie schreef:In een stal staat een paard doorgaans alleen (uitzondering daargelaten van mensen die er 2 in een normale box weten te proppen), dat geeft een hoop minder "gevechtswonden"/onrust dan 7 paarden in een longeercirkel de gehele winter hebben staan.
Je zet dus een kuddedier, die bewegingsruimte nodig heeft, alleen in een hok van 4x4.... de paarden staan niet met z'n zevenen in alleen een longeercirkel, maar op een paddock paradise, met een track en verschillende paddocks.