Vooral goedkopere hoofdstellen gaan echt stuk als je ze verzadigt met olie, ze zwellen, worden week en de stiksel verrotten.
Beter was geweest; goed in de olie zetten, laten intrekken, laagje vet eroverheen, in plastic zak stoppen, dag bij de verwarming leggen.
MelodyT
Geplaatst: 29-01-04 12:52
ja ik vet mn nieuwe hoofdstel 1 x goed in en het is nu al lekker soepel..heb ook gehoort dat de stiksels wegzouden rotten nou da vind ik dan wel zonde...
Daan1982
Geplaatst: 29-01-04 14:42
Ik heb ook niet gezegd 1 nacht onderdompelen, (als je het tegen mij hebt) lees maar. maar wel 1 nacht uit laten lekken. Als je het een hele nacht in de olie laat liggen, heb je volgens mij geen stiksels meer over, klopt. Ik heb nooit vieze hoofdstellen gehad van de olie.
Ik rijd nu 26 jaar en heb nog nooit een hoofdstel weg moeten gooien of moeten laten maken omdat de naden los lieten, ik heb altijd op deze manier mijn hoofdstellen behandeld, ik moet wel even toevoegen, dit MOET je dus niet iedere week te doen ik doe dit maar een keer per jaar of zo en verder goed met olie of vet (1x per maand vind ik wel genoeg ) en heb altijd soepele hoofdstellen!