ellenlouise schreef:Heb je trouwens ook een foto van jou en Moos? Dan kunnen we even vergelijken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ingeo schreef:als er nu iémand twee paarden zou moeten kunnen houden, zou jíj het toch wel moeten zijn??
ik kan het me eigenlijk redelijk bekeken ook niet helemaal permitteren, en tóch doe ik het!![]()
dus in jouw geval? felix houden! als je al zóveel paarden zien passeren hebt moet er iets speciaals zijn met hem! en moos : houden, tot je (misschien?) ooit toch het écht gepaste baasje over de vloer krijgt.
Natasha schreef:Vraag aan iemand die hoog rijd:
Op de korte zijde bij A wilde Felix in het begin steeds een wending om de achterhand maken,in galop.Wat is het verschil met een pirouette?Wanneer maak je die?In het Z ook al?

KellyenXena schreef:Klinkt leuk mel,maar zou jij moos na 11 jaar nog weg kunnen doen?
maar ik zou als jouw was gewoon mozart houden!

Fasel schreef:Dus je doet hem niet weg?
Eigenlijk wat je beschrijft met de appuyementen, wissels etc. Felix is de Ferarri waar je mee kunt blinken, waar je mee kunt aankomen.
Maar Moos, Moos is de Lada, weliswaar niet met al die kwaliteiten maar wel met die ene kwaliteit die je nou net moet hebben. Hij weet je te raken op exact het juiste plekje in je hart. En is die Ferrari dan echt zo mooi als dat ie lijkt? Vraag dat je hart maar eens
En Felix kan dit alles wel. Maar om nou je paard weg te doen voor een paard dat alles al kan? Doe het dan op z'n minst voor een paard dat alles met jou moet doormaken en met jou moet leren.
)
die is 19 maar nog erg gezond en sterk, dus ik moet nog ff wachten denk ik)Kendra schreef:Beste Gracia, dit is op z'n minst gezegd een beetje kort door de bocht. Als je het verhaal goed leest, zie je dat Natasha het juist niet gemakkelijk vindt, dus ik denk niet dat ze op dit soort reacties zit te wachten.
Er worden dagelijks paarden gekocht en verkocht en steeds zijn de omstandigheden verschillend. De meeste mensen willen gewoon het beste voor hun paard maar het zelf ook leuk hebben. Soms betekent dat dat je moet verkopen. Het zij zo.
Fasel schreef:Ik kan Gracia wel een beetje begrijpen. Ik vind het ook moeilijk voor te stellen dat wanneer je al zolang een paard hebt, wat dan toch ook je vriend wordt (althans in veel gevallen) om daar een ander paard voor in de plaats te nemen alleen maar omdat het alle kunstjes toevallig kent en waarmee je hoog kunt scoren. Dat is best moeilijk. En het is ook menselijk om daarnaar te verlangen. Alleen dat verlangen gaat over of zakt weg. Zeker als je weet dat je toch die bijzondere vriend behouden hebt.
Zelf krijg ik altijd het idee 'goh, hoe zou ik me voelen als mijn vriend me zo zou verruilen voor iets beters'.
Alleen begrijp ik Natasha ook wel. Tuurlijk geeft het een kick als je op zo'n paard zit, tuurlijk voel je je heel wat. Ik maakte de vergelijking Ferrari / Lada maar er zit wel degelijk eenkern van waarheid in.
Het enige waar ik bang voor ben, en juist omdat Natasha het er al zo moeilijk mee heeft, is het feit dat ze er vreselijk veel spijt van gaat krijgen.