Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Onderhoud is wel voor ons.
. Maar dat hebben wij nog nooit voorgehad. Delphi schreef:Hoi,
wij krijgen over een tijdje een weide die ligt aan een drukke weg (er zit enkel een slootje tussen). Naast goede omheining willen we i.v.m. zicht en geluid een haag langs een zijde van de wei planten. Het gaat om ongeveer 150 meter.
Het moet een haag zijn die groenblijvend is in de winter of die net als een haagbeuk zijn dorre blad vasthoudt tot de nieuwe blaadjes uitschieten.
Het zou fijn zijn als het een haag is die snel groeit. In eerste instantie dacht ik aan haagliguster. Maar na wat googlen kwam ik erachter dat deze giftig is voor paarden. Net als conifeer, wat mijn tweede idee was.
Verder dan haagbeuk kom ik niet. Nu komt er ook stevig hekwerk (a la Heras hekwerk) en dit komt voor de haag. Daarvoor wil ik weer weipalen met stroomkoord. Maar dan nog kunnen ze er in principe bij komen als ze willen. De track zal hier langs lopen dus ze zullen er wel dagelijks langs komen.
Hebben jullie nog ideeën voor een bladhoudend, snelgroeiend en niet giftige haag? Of een haag die pas licht giftig is bij het eten van grote hoeveelheden.
tengeltje11 schreef:maar je wil het toch niet geweten hebben dat er eens een paard door de draad gaat en eet van wat niet mag?
of ergens wat snoei-afval binnen eet-bereik ligt of eender wat?
ik zou daar niet mogen op durven denken!
hier echt enkel maar paard-vriendelijke planten!
tengeltje11 schreef:maar je wil het toch niet geweten hebben dat er eens een paard door de draad gaat en eet van wat niet mag?
of ergens wat snoei-afval binnen eet-bereik ligt of eender wat?
ik zou daar niet mogen op durven denken!
hier echt enkel maar paard-vriendelijke planten!