Paard haar verven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 22:23

De mensen die verfen afraden, om welke reden is dit?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:24

Nikass schreef:
De mensen die verfen afraden, om welke reden is dit?

Ivm de chemische middelen ;) Lijkt mij niet heel lekker voor het paard.

Goof

Re: Paard haar verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:26

Als je paard straks op leeftijd komt en grijs wordt, doe je het dan in een dompelbadje of wat?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 22:37

Ja lekker serieus Goof 8)7

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:09

Inderdaad wat ga je doen als je paard grijs wordt.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:17

Het paard merkt er toch helemaal niks van of die haren nou wit zijn of bruin. Dus als TS graag bruin wil zou ik geen reden zien waarom je niet (mits paard vriendelijk) zou gaan verven. Sterretjes en hartjes op je paard scheren kan wel, maar een stipje bij werken niet? Bruin is wel een lastige kleur om er wat voor te vinden.

Voor degenen die zeggen wat dan als je paard grijs wordt. Ik ben dus ook zo iemand die eens overwogen heeft om dr fries te verven als ze later oud zou zijn en haar hele sokken grijs zouden worden bijvoorbeeld. Hoofd is wat lastiger :P

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:23

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:26

Er was hier in Frankrijk toevallig gister op tv hoe slecht haarverf is voor de mens, lijkt mij voor een paard dus niet beter.

En zeg nou zelf, een setje op je paard leggen of het lastigvallen met chemische middelen is toch iets heel anders.

Voor een wedstrijd of keuring kun je inderdaad overwegen iets uit de, show wereld te gebruiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:28

Nikass schreef:
Ja lekker serieus Goof 8)7

Goof haar reactie is niet minder vreemd dan jouw vraag. Als het dier nog witte haren krijgt, wat dan?
Hier een mooie bruine die hier en daar witte stippen heeft in de zomer. Wintervacht zijn ze weer weg. Hoort er gewoon bij. Het zijn dieren geen poppen. En ja, ik vind glitter en 700 setjes ook flauwekul. :(:)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:32

Je hebt in de western-en showwereld in ieder geval wel make-up in tig verschillende kleuren. Ik snap best als je dat voor een wedstrijd of foto's erop zou smeren, maar echt lang zal dat ook niet blijven zitten.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:41

Henna zou ik in ieder geval nooit doen. Zwarte henna kan voor zwaar allergische reacties zorgen.
Dat iets een natuurlijke basis heeft maakt het niet per definitie ongevaarlijk.
Als je het dan wil doen zou ik het in de geteste paardenmake-up zoeken maar zeker geen chemische middelen op de neus.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:53

Voor een permanentere oplossing zou je het hele paard kunnen blonderen; even wassen met waterstofperoxide.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:59

Nikass schreef:
Ja het is een serieuze vraag.
En nee het is niet de bedoeling om iets te gaan doen wat niet gezond is voor het paard.
Vandaar mijn vraag of er onschuldige haarverf of iets dergelijks bestaat om de witte plekjes bij te kleuren.

Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd over (een aantal van) jullie reacties. Als half bokt vol staat met uiterlijk vertoon in de trant van bling bling harnachement, gekleurde setjes, halsters, dekens enz En ik zelfs heb gelezen dat paarden in zebra strepen worden geschilderd, wat is er dan erg aan om twee kleine lelijke plekjes bij te willen werken?

Oh en Nina Charlie, het is gewoon een vraag hoor. Of heb je me horen zeggen dat ik nachten hiervan wakker lig? Dus bindt maar een beetje in met je reactie.

Ik vind het gewoon erg bijzonder dat je haarverkleuring bij je paard 'lelijke plekjes' vindt.
Het is wel een levend wezen he, geen fiets waar je oneffenheden op bijwerkt!
Vachtjes en haren hebben nou eenmaal verschillende kleuren, je gaat je paard toch niet modelleren naar een bepaald ideaalbeeld dat je zelf hebt?
Ik vind dit vreemd, niet zozeer dat je de vraag stelt vanuit technisch oogpunt (kan het, is het slecht), maar vooral dat je je paard niet accepteert zoals hij er nu eenmaal uitziet, compleet met zijn oneffenheidjes.

Maar verder uiteraard geheel jouw eigen keus.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:07

Veemerk stift of pilletje norit fijn stampen en mengen met wat vaseline, maar geen van beide blijft lang zitten en beide zijn zwart ip bruin. Echte kleurstoffen zijn niet gezond, en moet je zeker voor permanent niet willen doen. Paard wordt er niet gezonder door en allergische reactie kan heel goed nog meer wit haar tot gevolg hebben.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:17

Verfen zou ik nooit doen en is nog gevaarlijk ook, stel dat hij een allergische reactie krijgt of wat op likt of op snuift.. daarbij hebben paarden een hele andere haar structuur dus dikke kans dat het niet pakt.

Gebruik als je het storend vind op een wedstrijd of foto gewoon daarvoor bedoelde markers of sprays. Kijk eens op de mini horse shop, in de mini show wereld wordt het veel gebruikt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:18

Bokt is blijkbaar bollvorms incredible al vergeten. Dat paard werd elke 6 weken een compleet been geverfd gewoon met haarverf.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:24

Anne_GTI schreef:
Bokt is blijkbaar bollvorms incredible al vergeten. Dat paard werd elke 6 weken een compleet been geverfd gewoon met haarverf.

Wauw serieus :')

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:35

Wat een moraalridders hier zeg :roll: . Jullie gebruiken zelf vast geen makeup en scheren je oksels niet?

Ts vraagt naar een paardvriendelijke manier om haar te verven. Wat is dan precies jullie probleem? :+

Edit; ts ik wou dat ik een idee voor je had, maar helaas... Ik ga er wel eens goed overna denken!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:37

Paard heeft 1 compleet Wit voorbeen. Daardoor lijkt het door optisch bedrog niet zuiver in de uitgestrekte draf. Met een zwart geverfd been gingen de punten voor deze onderdelen behoorlijk omhoog. Paard liep grandprix. Het was een paard van Annemiek van de Vorm. Ik meende incredible maar dat laatste weet ik niet 100 % zeker. Paard had er geen last van. Die stond hooguit 1x per 2 maanden wat langer op de wasplaats.

Ik zeg lekker bijwerken als je je eraan ergert. Daar krijgt je paard niet snel iets van. Je zou het net als bij je eigen haar verven eerst op een heel klein stukje kunnen proberen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:40

Ts vraag het eens aan je DA. Ik heb dat ooit gevraagd voor mijn pony omdat hij zijn neus extreem verbrande en een kap niet liet zitten. Zij kwam toen met een aantal opties, mogelijk weet jouw DA ook een paard vriendelijke oplossing.

Voor mijn eigen nieuwsgierigheid is het voor een show of omdat je het zelf wilt? Geen oordeel verder hoor maar gewoon even benieuwd

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:43

Ik lees net dat er honden haarverf bestaat. Het lijkt me dat als dat veilig is voor honden, dat ook voor paarden geldt?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 03:28

Ach bruine friezen worden ook geregeld zwart geverfd :7

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 03:38

ER bestaat ook paarden make up. niet blijvend.. maar wel als je het even weg wilt werken omdat dat er net wat mooier uitziet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 05:02

Die van mij heeft het ook op zn neus gehad van een vliegenkap, maar na een aantal keer verharen weer zo goed als weg

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 06:01

Voor keuringen, wedstrijd of fotoshoot kan ik t begrijpen.
Maar voor op de wei of thuis rijden vind ik t een beetje overdreven...

Veemerk-stiften heb je toch tegenwoordig in verschillende kleurtjes? Is er geen bruine?