Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ArwenLune schreef:Maar vinden jullie niet dat als je zoiets *nodig* hebt, je iets verkeerd doet? Dan heb je het blijkbaar toch niet meer over een gezond, getrained paard dat passend werk verricht op een geschikte bodem?
Pipo schreef:Ik houd niet van bandages, vind het pure sierartikelen. Staat mooi, maar das ook werkelijk alles. Het word bloedheet onder de bandages, wat mij niet bevordelijk lijkt voor de pezen. Daarom gebruik ik peesbeschermes, die lucht door laten.
PriscaZ schreef:Voor en tegenstanders zal je op dit onderwerp altijd blijven houden. Dat is met heel veel dingen zo. Bandages, bescherming in het algemeen, hulpteugels, sporen en laatst zelfs over bitringen. Als er keus is tussen wel en niet zullen er altijd mensen wel en mensen niet kiezen...
Als ze echt zo ongelooflijk slecht zouden zijn, zouden ze niet door vakmensen gebruikt worden. Het echt steun geven is denk ik wat overdreven, maar bij zijgangen en strekken van de benen helpt het volgens mij wel wat.

zitake schreef:ik bandageer soms, maar niet als ik ga wandelen of het erg nat is. ik rijd dan ook geen uren dus het feit dat de benen warm worden valt goed mee. ik heb wel een keer geluk gehad bij het springen als ik haar niet gebandageerd had was het mss erger geweest.
Sjuimpje schreef:Mijn paarden hebben tijdens het werk altijd rondom bescherming om,
ze zijn allemaal helemaal recht, strijken zelden, tikken zich nooit aan.
Maar het hoeft maar 1 keer wel te gebeuren... Daarom gebruik ik bescherming.
ArwenLune schreef:Maar vinden jullie niet dat als je zoiets *nodig* hebt, je iets verkeerd doet? Dan heb je het blijkbaar toch niet meer over een gezond, getrained paard dat passend werk verricht op een geschikte bodem?
Wat vreet die mevrouw uit met dat dier dat het bandages EN peesbeschermers nodig heeft?

PriscaZ"]
[quote="zitake schreef:ik bandageer soms, maar niet als ik ga wandelen of het erg nat is. ik rijd dan ook geen uren dus het feit dat de benen warm worden valt goed mee. ik heb wel een keer geluk gehad bij het springen als ik haar niet gebandageerd had was het mss erger geweest.
of maakt me lekkere gekke sprongen
dan word er wel eens wat aangetikt..
Percy schreef:Toen werden bandages wel degelijk gezien als iets wat ondersteuning bood wat mij ook logisch klonk want waarom zwachtelen wij anders onze zwakke ledematen in om ze steun te bieden bij het sporten als dat nodig is?