Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qimm schreef:Je zou bijna een vaste omheining met planken onderlangs gaan overwegen
die gedachte is al meer dan eens voorbij gekomen. Ehm hij zat zelfs al in de planning. Tenminste de paddock zou al een plank onderlangs krijgen, spullen lagen al klaar, wilde zelfs coltron langs de rand maken zodat het onkruid er niet meer onderdoor kon groeien, maar is niet meer geworden
Wendy schreef:Leuk zo'n paard, ben je mooi klaar mee.
je verveelt in je in ieder geval nooit met haar, ze houdt je hersens echt aan het werk
Wendy schreef:Ik bedoelde mijn opmerking ook als: land teveel is een luxeprobleem, maar land bijkopen is vaak enorm lastig tot onmogelijk.
Als ik hier het land van de buurman kon kopen, dan deed ik dat ook, ondanks dat ik op zich nu al genoeg ruimte hebMaar ja, het land van de buurman komt vaak niet te koop (al is het afgelopen jaar dus blijkbaar wel verkocht, frustratiepuntje, die boeren gunnen elkaar blijkbaar altijd alles).
Ik ben echt nieuwsgierig wat hij morgen van dat huis vindt. Ik ben er weg van, maar ik kende het huis ook al (was toeval). aadburg schreef:Het mooiste is dat je wat ruimer in je grond zit, veel veehouders willen graag een deel van je grond gebruiken en alles bemesten ( moet wel op papier) dan heb je in de winterdag meer grond ter beschikking en in de zomer overleg je met de boer hoeveel hij maait. Als je dit in goed overleg kunt doen is dit echt het mooiste
Iets met werk, paarden, geldvreters, en ik die hooikoorts heb
Dat ik en hooikoorts was ook een reden om aan kleiner te denken. Hooien is leuk, maar ik ben daarna een week plat. _suus19_ schreef:Weilanden liggen op veengrond, met als voordeel dat het gras super snel groeit en ook echt een goede dichtheid per m2 heeft. Nadeel is wel dat het snel nat is en ze het dan ook volledig kapot trappen.
De hoek van Emmen/Zwartemeer. Ik heb veen in alle uitvoeringen gezien
Die staat er dus ook en zolang we nog niets hebben besloten kwa nieuw huis blijft hij ook fijn staan. Enige nadeel, voor mij dan, is dat die alleen achter wederhelfts trekker kan/past. Die is groter dan mijn trekkertje en ik kom verdomd slecht bij de pedalen
pol013 schreef:Wij hebben echt ruim een hectare weiland nodig om de paarden(2 groot 1 shet) het haar rond op de wei te kunnen zetten. Gaat dan wel om 12 uur per dag.
In de zomer hebben we 'over' maar in de winter hebben we dat echt nodig om de paarden moddervrij nog iedere dag van vers gras te kunnen voorzien. En dan zitten wij op zandgrond.
Wij kunnen dan wel ook voorzien in onze eigen hooi behoefte voor een jaar én een snede verkopen waardoor de kosten voor ruwvoer op 0 uitkomen gemiddeld gezien.
Overigens zijn er genoeg kleine/normale huizen te koop in combinatie met meer grond. Dat zijn echt niet altijd grote of luxe panden.
Als je hooi aan wil kopen zou 4000-7500 (weiland, niet perceel) ook genoeg kunnen zijn maar minder zouden wij niet doen.