rijden jullie in de sneeuw???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:22

Ik heb een hekel aan sneeuw omdat ik dan dus niet kan rijden. Mijn paardje heeft ijzers en helaas hebben we geen binnenbak. Ik hoop dat het snel weer voorjaar is, ik vind de winter maar nix! Boos!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:49

*Vanessa is wakker geworden*
Helaas geen dik pak sneeuw, maar slechts een heeeeel dun laagje.
Misschien morgen beter.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:51

hier ligt nu een aardig pak sneeuw. Ik ga denk ik wel rijden, maar ligt er een beetje aan hoe de grond is. Jessie staat trouwens niet op ijzers

Jeppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:05

Mijn arreslee staat al klaar *LOL*
Nu de sneeuw nog op dit snert eiland Huilen
Zonder ijzers komen wij overal.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:41

Cowgirl: prachtige foto!

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:32

Haha! Ik lach jullie toe! Maar ik kan heerlijk rijden! Heb net ook heerlijk gereden ondanks de sneeuw in de bak en vanuit de lucht! Sneeuw beslag doet echt wonderen hoor!! En je paard krijgt lekker beweging! Kortom laat de sneeuw maar komen!! Daar is het des al niet te min winter voor toch....?
Ik moet wel kunnen rijden want tja anders kan ik mijn wedstrijden ook wel vergeten....?

Ik mag dus absoluut niet mopperen!!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:37

Ik kan niet rijden als het sneeuwt. Wij hebben voor de wei een smal bruggetje wat altijd bevriest en heel glad word. Dus dan kunnen we de wei niet af en is het snel afgelopen. Boos!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:37

Nee, want heb een binnenbak *LOL*
En als de weg gewoon sneeuwvrij is ga ik gewoon lekker buitenritjes maken

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 22:11

Wilma1983 schreef:
Haha! Ik lach jullie toe! Maar ik kan heerlijk rijden! Heb net ook heerlijk gereden ondanks de sneeuw in de bak en vanuit de lucht! Sneeuw beslag doet echt wonderen hoor!! En je paard krijgt lekker beweging! Kortom laat de sneeuw maar komen!! Daar is het des al niet te min winter voor toch....?
Ik moet wel kunnen rijden want tja anders kan ik mijn wedstrijden ook wel vergeten....?

Ik mag dus absoluut niet mopperen!!

Kun je ajb wat meer vetrellen over dat sneeuwbeslag???

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 22:13

Vanessa schreef:
*Vanessa is wakker geworden*
Helaas geen dik pak sneeuw, maar slechts een heeeeel dun laagje.
Misschien morgen beter.

Haha, hier ligt een heel pak, ik hoop alleen dat het morgen weg is heb al 2 dagen niet gereden, mijn paard heeft yzers, hij is wel ff in de wei geweest.Mn vader is te druk anders had ik ff naar de rijvereniging gegaan, maar ja, heeft Peer (en de andere) ook even vrij, trouwens wel gezellig die sneeuw hoor!!!

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:31

Tja sneeuwbeslag! Is heel simpel!!
Per hoefsmid is het volgens mij weer anders hoor! Maar die van mij heeft er speciale sneeuw schoenen onder! Het is een soort rubberen ring wat tussen het ijzer en de hoef zit! Je kunt nog gewoon de hoef goed onderhouden! Je kunt ten alle tijden overal bij! Heerlijk met dit weer! Mijn paard vond het vanavond echt leuk in de sneeuw!!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:23

Ik heb vandaag ook een heerlijke buitenrit gemaakt en in alle gangen gereden in de sneeuw. Ging prima, maar mijn pony had schoenen aan en de andere pony liep op blote voeten (zonder klompen te vormen). En dat terwijl we 2 binnenbakken hebben Haha! .

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 02:41

Mijn paarden hebben geen ijzers, dus wij kunnen heerlijk naar buiten. Als er niet zoveel sneeuw ligt (dun laagje), ga ik meestal alleen in stap. Als er een dik pak ligt (zoals nu Party!! ), ook draf en galop.
Het paard van mijn vriendin heeft ijzers, met ´s winters grips...
Wilma1983 schreef:
...Het is een soort rubberen ring wat tussen het ijzer en de hoef zit!

Ze kan er goed in stap mee naar buiten, omdat hiermee de sneeuw niet stolt onder de hoeven, alleen draven en galopperen durft ze niet, omdat die ijzers wel glijden.
De volgende winter laat ze er dan ook ijzers onder zetten, waar ze kalkoenen in kan draaien.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 02:51

neeh ik rij dan niet mij paard heeft ijzers ,en we hebben geen binnebak.maar ik ga dan een stuk buiten lopen of ik zet hem in de padock Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:21

Citaat:
Maar die van mij heeft er speciale sneeuw schoenen onder! Het is een soort rubberen ring wat tussen het ijzer en de hoef zit!

dat heeft mijn paard ook, dan stapelt de sneeuw niet onder het ijzer, maar uiglijden doet ie nog wel!
Om dat te voorkomen moet je ijzers met stollen (doen ze in Oostenrijk) onder zetten, of met kalkoengaten, zodat je ze op scherp kan zetten.

Alleen sneeuwringen heb je dus eigenlijk weinig aan Scheve mond

blossem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:15

Het is voor mij een "makkie", want de mensen voor wie ik rij, is hoefsmid ( de man dan ) dus ik heb gisteren met sneeuwbeslag met nog een paar anderen buiten gereden, en dit ging prima.
Maar het lijkt me inderdaad balen, als je niet kunt rijden, met dit weer.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 17:21

Sterre"]
Mijn paarden hebben geen ijzers, dus wij kunnen heerlijk naar buiten. Als er niet zoveel sneeuw ligt (dun laagje), ga ik meestal alleen in stap. Als er een dik pak ligt (zoals nu Party!! ), ook draf en galop.
Het paard van mijn vriendin heeft ijzers, met ´s winters grips...
[quote="Wilma1983 schreef:
...Het is een soort rubberen ring wat tussen het ijzer en de hoef zit!

Ze kan er goed in stap mee naar buiten, omdat hiermee de sneeuw niet stolt onder de hoeven, alleen draven en galopperen durft ze niet, omdat die ijzers wel glijden.
De volgende winter laat ze er dan ook ijzers onder zetten, waar ze kalkoenen in kan draaien.
[/quote]
Maar als de grond te hard is kan je weer geen kalkoenen indraaien.

Bedankt voor jullie reacties en er ligt hier nog steeds sneeuw, mijn andere paard heeft geen yzers maar het is nu ook glad dus ik durf het niet aan.Volgend jaar kijken voor mijn ene paard voor sneeuwbeslag, in een bak is het niet glad dus kan je met sneeuwbeslag gewoon rijden, toch!!!Maar jullie rijden dus wel zonder yzers in sneeuw.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:28

Ligt daar echt nog steeds sneeuw? Goh, dus in de zomer is het daar warmer en in de winter blijkbaar kouder? Ik wil ook in Limburg wonen! Kijk jij vast uit naar een leuk boerderijtje Haha!

Maar je kan inderdaad zonder ijzers gewoon rijden, gisteren toen er hier ook een beetje sneeuw lag, heb ik ook in de buitenbak gereden. Geen probleem!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:22

blossem schreef:
Het is voor mij een "makkie", want de mensen voor wie ik rij, is hoefsmid ( de man dan ) dus ik heb gisteren met sneeuwbeslag met nog een paar anderen buiten gereden, en dit ging prima.
Maar het lijkt me inderdaad balen, als je niet kunt rijden, met dit weer.

Wanneer beginnen jullie met sneeuwbeslag???

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:26

Vanessa schreef:
Ligt daar echt nog steeds sneeuw? Goh, dus in de zomer is het daar warmer en in de winter blijkbaar kouder? Ik wil ook in Limburg wonen! Kijk jij vast uit naar een leuk boerderijtje Haha!

Maar je kan inderdaad zonder ijzers gewoon rijden, gisteren toen er hier ook een beetje sneeuw lag, heb ik ook in de buitenbak gereden. Geen probleem!

Gezzellig Vanessa, als je hier komt wonen, haha!!!

Maar idd, er ligt nog steeds sneeuw hier, ik heb vandaag mn paarden in de bak laten lopen en daardoor was het grootste gedeelte van het sneeuw daar weg, dus ik wilde vanavond rijden, eerst Peer (die heeft yzers) ik eerst 15 min. stapoefeningen doen, eraf kijken of hij klompen had en tja, wel een beetje dus nog maar even stapoefeningen gedaan en verder niks, hij was wel lekker los, haha, maar ik had zn hoeven wel met vet ingesmeerd maar ja.Toen Bjorn gepakt(hij heeft geen yzers) en dat ging best goed, heb zelfs beetje kunnen draven, heerlijk!!!Ik had zo'n zin om te rijden en ze waren lekker los, de twee daagjes rust hadden ze goed gedaan.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:27

Vanessa, Percy heeft een leuke boerderij te koop Knipoog !

Mijn vriendin laat de grips eronder zetten, als in de winter de smid komt! Als ´ie toevallig eind Nov. komt, gaan ze er in Nov. onder, als ´ie midden Dec. komt, gaan ze er dan onder Knipoog ! Meestal is één beslag-periode genoeg om met grips te rijden, zo waanzinnig lang duren bij ons de sneeuw- en vorstperiodes niet Knipoog !

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:29

Ik ga gewoon rijden als er sneeuw ligt hoor, wel rustig aan natuurlijk want ik wil niet dat we op onze snufferd gaan. Ik kom met dit weer ook niet op de weg, die is spiegelglad omdat er nooit gestrooid word.
Maar lekker een eindje stappen erop of aan de hand doe ik gewoon hoor.
Ik smeer wat hoefvet onder de hoeven, dat helpt een beetje tegen sneeuwklompen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:10

ik ben in november begonnen met sneeuwbeslag en de sneeuwringen zijn er gisteren weer tussen gezet (dezelfde nog een keer)

ik vond nog een foto van werken met een paard in de sneeuw, gewoon op ijzers, zonder sneeuwringen en zo gaan ze ook voor de huifkar!

Afbeelding

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:52

Wauw Cowgirl, super foto!! Kwijl Daar wou ik ook wel ff rijden Haha!

Donderdag heb ik wel gewoon met Hof in de bak gereden, de bodem was niet bevroren (het heeft hier amper gevroren Haha!) maar zelfs dratsig. Ik heb alle 3 de gangen gereden. Hij heeft geen ijzers, en ook geen ijsklompen ofzo...

De sneeuw was gister alweer weg Haha! Maar overgegaan in harde wind met regen... Verdrietig

Lemonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:57

Ik heb een keer in de sneeuw gereden maar toen ging ik er binnen 10 sec weer af want het was spiegelglad beetje dom van mij dat ik niet eerst had gevoeld maar ik zat er op en hij ging al een met zijn voorhoeven naar voren glijden ik ben er gelijk af gegaan want straks vielen we nog!