Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wilma1983 schreef:Haha! Ik lach jullie toe! Maar ik kan heerlijk rijden! Heb net ook heerlijk gereden ondanks de sneeuw in de bak en vanuit de lucht! Sneeuw beslag doet echt wonderen hoor!! En je paard krijgt lekker beweging! Kortom laat de sneeuw maar komen!! Daar is het des al niet te min winter voor toch....?
Ik moet wel kunnen rijden want tja anders kan ik mijn wedstrijden ook wel vergeten....?
Ik mag dus absoluut niet mopperen!!

Vanessa schreef:*Vanessa is wakker geworden*
Helaas geen dik pak sneeuw, maar slechts een heeeeel dun laagje.
Misschien morgen beter.
), ook draf en galop.Wilma1983 schreef:...Het is een soort rubberen ring wat tussen het ijzer en de hoef zit!
Citaat:Maar die van mij heeft er speciale sneeuw schoenen onder! Het is een soort rubberen ring wat tussen het ijzer en de hoef zit!

Sterre"]
Mijn paarden hebben geen ijzers, dus wij kunnen heerlijk naar buiten. Als er niet zoveel sneeuw ligt (dun laagje), ga ik meestal alleen in stap. Als er een dik pak ligt (zoals nu), ook draf en galop.
Het paard van mijn vriendin heeft ijzers, met ´s winters grips...
[quote="Wilma1983 schreef:...Het is een soort rubberen ring wat tussen het ijzer en de hoef zit!

blossem schreef:Het is voor mij een "makkie", want de mensen voor wie ik rij, is hoefsmid ( de man dan ) dus ik heb gisteren met sneeuwbeslag met nog een paar anderen buiten gereden, en dit ging prima.
Maar het lijkt me inderdaad balen, als je niet kunt rijden, met dit weer.

Vanessa schreef:Ligt daar echt nog steeds sneeuw? Goh, dus in de zomer is het daar warmer en in de winter blijkbaar kouder? Ik wil ook in Limburg wonen! Kijk jij vast uit naar een leuk boerderijtje![]()
Maar je kan inderdaad zonder ijzers gewoon rijden, gisteren toen er hier ook een beetje sneeuw lag, heb ik ook in de buitenbak gereden. Geen probleem!
!
! Meestal is één beslag-periode genoeg om met grips te rijden, zo waanzinnig lang duren bij ons de sneeuw- en vorstperiodes niet
!
Daar wou ik ook wel ff rijden 
) maar zelfs dratsig. Ik heb alle 3 de gangen gereden. Hij heeft geen ijzers, en ook geen ijsklompen ofzo...
Maar overgegaan in harde wind met regen...