probleempjes met mun ponytjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:30

dat kan je zelf toch ook wel bedenken of ben ik nu raar?

veertjuh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:32

ohhhh leuk dat je nou ook op bokt ik zal ook gewoon zen hoefen laten kappen bij treesje

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:33

maar die eigenaar wilt geen hoefsmid laten komen... dat hebben we al gezegd vanaf april vorig jaar dat de hoefsmid moest komen... en dat wou hij niet... moeten we hem dan nooit beweging geven?
groetjes... van ikke OK dan!

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:34

ja... maar moeten we dat dan zelf doen? of moeten we het dan met die eigenaar bespreken of zo... want die komt bijna nooit als wij er zijn en als hij er is dan praat hij niet met ons

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:34

hij loopt toch in de wei? Als ie wil bewegen doet ie dat zelf wel. Ik vind het risico te groot (persoonlijk) dat hij straks struikeld door zijn hoeven. Zou het zelf dus niet doen, maarja, niet mijn paard

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:36

nou sorry hoor... maar ik bedoel... dat beest is zo lui (hij heeft 6 jaar en misschien wel meer stil gestaan...) en hij moet beweging krijgen.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:39

waarom moet ie beweging krijgen? Hij staat op de wei, daar kan ie zo hard bewegen als ie wil.
Wilde paarden worden ook niet gelongeerd.
Ik zou niet zomaar de hoefsmid bellen, daar bevestig je nl de fout van de eigenaar mee, en kan voor jullie verstrekkende gevolgen hebben (in de zin van dat jullie niet meer welkom zijn)
Ik zou eerst eens met de eigenaar proberen te praten (wellicht voor de 1000ste keer) en als daar niks uit komt de DB bellen (www.dierenbescherming.nl denk ik, staat vast wel een nr op) Dit kan volledig anoniem

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:41

oh oke... dankje...

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:58

maja....
is het goed dat ik nog veel dingen doe met m'n pony van 21?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:02

Als die pony van 21 gezond is en nog een goede conditie heeft is dat helemaal geen probleem. Het is zelfs zo dat het voor een ouder paard juist beter is om nog beweging te krijgen(mits hij het aankan natuurlijk) dan geen beweging, paarden die daadwerkelijk op 'pensioen' gaan, gaan vaak sneller achteruit dan paarden die nog moeten werken Knipoog

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 07:30

oke.... is goe dankje wel allemaal Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 08:48

Baister, ik zag in je profiel dat je 14 jaar bent, kunnen je ouders niet met de eigenaar gaan praten? De paarden moeten zo snel mogelijk bekapt worden, zolang dat niet gebeurt is, zou ik niet gaan longeren, jij gaat toch ook niet hardlopen met pijnlijke voeten?

Misschien is de 16-jarige wel zo "lui" omdat lopen op deze hoeven pijn doet Scheve mond

Ik denk dat twee plakken hooi per dag wat te weinig is voor deze dieren, ze hebben ook energie nodig om warm te blijven.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:38

dat zou kunnen... maare... mun ouders weten niets van paarden en die kennen die eigenaar ook niet... en als die eigenaar bij de paarden zijn dan praat hij niet tegen ons :S dus... maja... ik denk dat ik een keer de hoefsmid laat komen want ut is heel erg :'( ze groeien al bijna omhoog Boos!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:16

hallo wat erg dat die eigenaar niets doet aan die hoeven en wat raar dat ie niks tegen jullie zegt
Dat die van 16 slaat als je em wilt poetsen kan echt heel goed komen door de pijn ,een pony bij ons op stal had ook last van zijn hoeven en haar gedrag werd ook heel lelijk nu het is opgelost is zij ook weer heel lief .
ik hop maar voor die pony`s dat er wat aan gedaan word,voordat zijn rug dalijk helemaal zeer doet.
ena ls je die hoefsmit laat komen hoeft die eigenar toch niet boos te worden???

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:30

Jee sorry hoor maar als ik dit zo lees dan is die eigenaar het niet eens waard om paarden te hebben Je zegt dat ze al vanaf april vorig jaar bekapt moeten worden !!!!! Het is toch niet normaal dat dat nog steeds niet gebeurd is!!! Als de hoeven zo lang zijn gaat hij zijn benen heel anders gebruiken en krijgt hij een verkeerde stand en dat kan op den duur pijn gaan doen! Ik snap niet dat hij nog gelongeerd word met die hoeven.... Is echt niet goed
Ik zou toch echt met de eigenaar bespreken wat de gevolgen ervan zijn en als hij nog steeds niks laat doen dan zou ik dus echt de DB bellen.

Persoonlijk vind ik twee plakken hooi ook te weinig.
Je vraagt of het nog goed is om dingen te doen met JE pony van 21. Uit je verhaal de pagina hiervoor maak ik uit dat het niet JOU paarden zijn. Hoe zit dat nou??? Als ze wel van jou zijn kun je ze ook zelf laten bekappen. Dan is het jou verantwoordelijkheid.
Maar ik vind dat een pony van 21 nog wel vanalles kan doen mits hij helemaal gezond is en in goede conditie is.

Ik hoop dat er wel wat dingen gaan veranderen daar want zoals ik het nu hoor gaat het er niet erg goed aan toe daar

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:14

Raar verhaal. Sinds april vorig jaar is de hoefsmid niet meer geweest en als jullie de eigenaar tegenkomen wil hij niet met jullie praten????
Hoelang verzorgen jullie die paarden al? Het klinkt alsof er niet al te best met die paarden wordt omgesprongen.
En verder, dat stro eten hoeft op zich geen probleem te zijn hoor. Wat krijgen ze verder te eten? Behalve die 2 plakken hooi dan. En wat voor pony's zijn het?

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 16:53

nog langer geleden.... want de pony's hebben zes jaar stil gestaan en toen heeft die eigenaar ze ook niet bekapt en zo... tenminsten de hoefsmid gebeld...
het zijn mijn pony's niet maar ik zeg het wel dat het mijn ponys zijn... drom... maar het zijn gewoon verzorgpony's maar ze betekenen wel alles voor mij...

als je goed kijkt naar de voorhoeven kun je het zien bij die hoeven
Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:58

Hier moet idd HEEL snel een hoefsmid komen! Liever vandaag dan morgen (en zo te zien is dit een foto van de zomer !

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:08

ja dit was in het begin.... dus ze zijn nu erger.. maar misschien komt er iemand's vader de hoeven bekappen Knipoog

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:08

als ik die hoeven zo zie kan ik wel gaan janken! en zo te zien is dit een foto van e zomer en nu zijn de hoeven dan waarschijnlijk nog stukken langer Boos!
Ik zou echt heel snel met die eigenaar gaan praten hoor
En als hij er niks van wil weten dan weet jij vast wel dat het voor jou de tijd is om stappen te ondernemen en de DB te bellen. Of als je het er voor over hebt zelf het kappen betalen. Maar eigenlijk kan je dat beter niet doen want dan gaat de eigenaar daar van profiteren...

Verder vind ik de pony er wel goed uitzien. Echt sneu van de hoeven.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:10

baister schreef:
ja dit was in het begin.... dus ze zijn nu erger.. maar misschien komt er iemand's vader de hoeven bekappen Knipoog

Ik hoop voor de pony dat dat zo snel mogelijk gaat lukken.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:15

ja idd... maar die pony heeft extra aandacht nodig..... en als we niets met die pony kunnen doen als alleen maar poetsen dan begint hij kei chaggy te worden...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:20

Kun je zelf niet met die eigenaar overleggen dat jullie voor deze keer de smid zelf betalen/regelen? Pony ziet er verder goed uit op de foto.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:30

ja dat wel maar die eigenaar moet het eigenlijk zelf doen.... want ander leert hij het nooit Tong uitsteken whahaha... kei lol... maar ja... verders ziet hij er idd nog goed uit... maar die eigenaar komt nooit naar ons toe en wij zien hem nooit..

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:34

dit is baister... de andere....
Afbeelding Clown Ach gut