Wat is nou een goede voerton?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:50

Anoeska27 schreef:
Ragdollcat schreef:

Dan heb je mogelijk te weinig ervaring ermee.

Ik heb zelf die gehad en als ie omviel gaat t deksel los hoor en ligt alles eruit en de dieren kunnen het makkelijk open maken (paarden die ontsnappen). Het is een prima ding als er geen dieren bij kunnen en binnen staat. Heb ik zelf gehad en het stond binnen.

En ik denk dat je niet goed leest :o

Er worden hier gesproken over afsluitbare deksel d.m.v. draaideksel en die kun je bij o.a. bij Welkoop kopen maar ook de groene voerton met losse deksel ook, wat de Blokker nu ook verkoopt.

Je weet dat je de deksel vast kan klikken met die handvaten? Want hier ligt er regelmatig wat om en de deksel blijft over het algemeen prima zitten. En als die er wel af ligt dan komt het doordat 1 van de kinderen erin is geweest en hem niet vastgeklikt heeft.

Precies dit. Je dient inderdaad de handvaten goed dicht te klikken. Te weinig ervaring, vind ik wel grappig klinken. Deze tonnen hebben we al heel wat jaren buiten staan,inmiddels verbleekt en wel. ;)

Maar TS heeft zijn ton dus al gevonden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:00

Anoeska27@

Het kan vastgeklikt en als ie omvalt komt de deksel iets omhoog van de ton en komt er makkelijk vocht erin bij regen en de dieren kunnen het veel te makkelijk openen.

En helaas met wat pech als ie omvalt komt de deksel ook weleens los, ook al zat ie vastgeklikt.

Daar staan deze dingen ook bekend om en dat is mijn eigen ervaring ook.
Ik heb dit voerton zelf altijd gehad maar ook de draaibare gehad en ik moet zeggen de draaibare had toch mijn voorkeur.

fjordjes

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:12

Ik heb zelf twee prullenbakken met klik deksel in gebruik als voerton. Werkt prima en niet duur.

inochiyo

Re: Wat is nou een goede voerton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:06

Ik heb 2 van deze, https://www.kruizinga.be/vaten/kunststo ... /53-whv70/

De meeste tonnen in gewone winkels en voertonnen van merken zijn van een type plastiek dat makkelijk breekt bij een val of een schop van een paard en zijn vaak niet goed luchtdicht. Deze dat ik link zijn perfect water en luchtdicht, makkelijk te openen en heel stevig