Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Delphi schreef:Nee, verdienen op de arbeid gaat hem sowieso niet worden. Ik vind het heerlijk om buiten bezig te zijn met dieren. Mijn insteek zou dan zijn dat ik alle kosten eruit haal (stro, hooi/voordroog, krachtvoer) en dat ik met 3/4 gepensioneerde pensionpaarden ongeveer 400 euro per maand verdien.
Op deze manier ben ik én bezig met mijn hobby en verdien ik eigenlijk het geld wat mijn eigen pony's kosten terug en ik houd een heel klein zakcentje over.
GDG schreef:Delphi schreef:Nee, verdienen op de arbeid gaat hem sowieso niet worden. Ik vind het heerlijk om buiten bezig te zijn met dieren. Mijn insteek zou dan zijn dat ik alle kosten eruit haal (stro, hooi/voordroog, krachtvoer) en dat ik met 3/4 gepensioneerde pensionpaarden ongeveer 400 euro per maand verdien.
Op deze manier ben ik én bezig met mijn hobby en verdien ik eigenlijk het geld wat mijn eigen pony's kosten terug en ik houd een heel klein zakcentje over.
Dat lijkt mij niet reëel eerlijk gezegd. Je bent nog steeds kleinschalig, kunt dus niet onwijs veel voordeliger inkopen dus enkel de kosten liggen al snel vrij hoog. Dan zie ik 100-130 euro winst per paard per maand niet echt voor me.
Wat zouden je kosten zijn per paard per maand? Als je een stalprijs van 200 euro aanhoudt dan zou je slechts op 70-100 euro kosten uitkomen (bedding, krachtvoer, ruwvoer, weidebeheer, afschrijving van materialen en wat je verder nog inclusief aanbiedt). Of had je een hogere stalprijs in gedachten?
rien10 schreef:http://www.paardenresidentie.nl/ Dis is er een. Misschien eens contact opnemen?
Letizia schreef:Ik vind een bedrag van bv €250 all in (dus stalling, uitmesten, binnen/buiten zetten, deken op/af en voeren) helemaal geen slecht bedrag. Evt kan je ook €50 meer vragen voor hoefsmid, wormenkuur en tot op een bepaalde hoeveelheid bijvoer zoals seniores priores, dan heeft de eigenaar van het paard er zelf nog amper omkijken naar. Extra kosten zijn dan nog: dierenarts en supplementen.