Peelie schreef:Hier iemand die haar paar vlecht en in manenzakken heeft. Mijn paard zijn haar bleef maar groeien en iedere keer weer verdween het zijn mond in. Echt een heel naar gezicht. Dus toen ben ik gaan vlechten en heb ik van een lekker dun en luchtig stofje (katoen) zakjes gemaakt. Die zakken stellen echt helemaal niks voor een wapperen vrolijk mee in een zuchtje wind.
Wbt onderhoud. De lange manen zijn echt veeeeeeel minder gedoe dan de sportcoup van mijn andere paard. Die moet ik iedere maand trekken.
Wat dat betreft. Ieder zijn meug.
[ [url=m/EbnCl9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind het schitterend.
al voelt dit topic voor mij persoonlijk wel een beetje als achter mijn rug om miepen. Ik ben een van de weinigen (zo niet de enige?) Hier op bokt die gebruik maakt van manenzakken en hier ook geen geheim van maakt. Als je vragen hebt stuur me dan gewoon een pb. En als je ergens geen kennis van hebt win dan informatie in ipv zieltjes die jou standpunt bijstaan zonder enige kennis. Maar dat is mijn mening...
Peelie, meid, ik vind het heel schattig dat jij je dit persoonlijk aantrekt, moet je vooral blijven doen.
Feit is dat ik jou niet ken, het bestaan van manenzakjes niet ken, en het dus helemaal geen relatie heeft tot jou.
Ik zie gewoon soms foto's van paarden met hele lange manen, constant in een vlecht en dan er een uurtje uit voor een fotoshoot en dan weer angstvalig vast. Ik vraag me dan af wat de lol daarvan is.
Persoonlijk vind ik een omvallende manenkam veel te ver gaan, en ook als een dier haar eet omdat de manen te lang zijn. Ik geloof werkelijk dat mijn paard met manen van een cm of 15 en een voorpluk die niet verder groeit als dat die nu is, zich comfortabeler voelt dan als die paarden met manen van meer dan 50 cm en een voorpluk langer dan de neusriem...vandaar mijn vraag.
Oh, en nog een aanvulling: ik geloof niet dat manen die zo lang zijn dat ze in vlechten moeten of in een hengstenvlecht nog effectief zijn tegen de vliegen...