Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Er zit wel verschil in of ze het dier gewoon dumpen of dat ze de controle willen blijven houden.
LadyMadonna schreef:Tja, "mijn" blijvend geblesseerde haf staat al jaren op een zorginstelling. Maar ik heb er wel afstand van gedaan. Heb haar als het ware geschonken. Ze werkt daar nu al jaren met volwassenen met een autistische beperking die daardoor niet zelfstandig kunnen wonen (soort woongroep).
Mijn paard had permanente weidegang nodig in een stabiele kudde en minimale belasting. Ik kon haar dat hier op de vette klei niet bieden, maar voor de dood was ze te goed.
Prima oplossing zo.
Ik ben er overigens nooit meer geweest. Simpelweg.... ik kan het niet
Joltsje schreef:ik snap die mensen wel..
voor sommige mensen is paardrijden een hobby.en dan heb je een oud paard waar je niet meer op kan rijden. terwijl je dat zo graag wilt. maar je kan er maar 1 betaldn. en je het t beste voor met je eigen paardje. dus wat is nou idealer als hij naar zo'n prachtig plekje gaat waar er goed vpor gezorgd wordt.
GDG schreef:Joltsje schreef:ik snap die mensen wel..
voor sommige mensen is paardrijden een hobby.en dan heb je een oud paard waar je niet meer op kan rijden. terwijl je dat zo graag wilt. maar je kan er maar 1 betaldn. en je het t beste voor met je eigen paardje. dus wat is nou idealer als hij naar zo'n prachtig plekje gaat waar er goed vpor gezorgd wordt.
Jij begrijpt dan dus ook de gedachtengang dat een ander voor de kosten en zorg van jouw afdankertje wil opdraaien? Want dat is wat die mensen doen hè? Ik vind het ronduit belachelijk.
Joltsje schreef:ik snap die mensen wel..
cobiie schreef:Zag net op Facebook nog een oproep wie een 26 jarige C pony wil hebben wegens aanschaf nieuwe pony en de pony is geblesseerd aan haar heup, dus ook niet meer rijbaar.
dejong_wever schreef:Wat ik wel eng vind, als mensen hun paard een goed plekje wensen en dan de prijs zijn overeen gekomen of ze dan wel zullen betalen. Straks zit jij met nog een paard waar niet meer voor betaald gaat worden. Waar moet jij er dan mee heen? Als je al zoiets zou doen, dan moet je eigenlijk al een closule opnemen in je contract dat je het paard verkocht of laat slachten/inslapen.
cobiie schreef:Zag net op Facebook nog een oproep wie een 26 jarige C pony wil hebben wegens aanschaf nieuwe pony en de pony is geblesseerd aan haar heup, dus ook niet meer rijbaar.
bruintje123 schreef:Maar dat is ook met een jong paard een risico.
Kennis van me heeft nu een tinker op stal staan waar de eigenaar niet meer van komt en de telefoon niet meer aanneemt.
Hij verleast het paard nu maar om wat van de kosten terug te krijgen. Dat heeft hij dan ook door geappt dat te doen. Berichtje gelezen maar geen antwoord.
Liefst zou hij hem verkopen, maar ja dat kan niet met de eigendom van een ander.
Hij betaald de smid, laat maar mee ontwormen met de rest, dus de waarde van het dier is al dik en dubbel betaald door hem.