Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15218
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:09

Gewoon knotten is nauwelijks meer werk, of misschien doe ik het wel raar :P

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:27

Ik volg even.
Rij sinds kort een paard bij dat knotjes moet op wedstrijden.
Maak nu alleen maar hengstenvlechten

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:46

Qimm schreef:
Gewoon knotten is nauwelijks meer werk, of misschien doe ik het wel raar :P


Dit inderdaad :+

Je moet alsnog vlechten, onderste stukje omvouwen etc. Wat ik altijd doe is elastiekje eromheen, een keer of twee waarbij je meteen het onderste plukje omvouwt, dan vlechtje oprollen en elastiekje er nog twee keer omheen. Blijft super goed zitten.

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:47

Ik was oprecht nieuwsgierig wat voor dingen het waren/zijn maar na het zien van het filmpje vraag ik me serieus af;
Als je in staat bent om zo ver te komen met vlechten, hoeveel moeite is het dan om i.p.v. van zo'n ding erdoor te drukken een elastiekje om de het knotje te doen :? :o

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:49

justdjen schreef:
Ik was oprecht nieuwsgierig wat voor dingen het waren/zijn maar na het zien van het filmpje vraag ik me serieus af;
Als je in staat bent om zo ver te komen met vlechten, hoeveel moeite is het dan om i.p.v. van zo'n ding erdoor te drukken een elastiekje om de het knotje te doen :? :o


Ja of een paar steekjes heen en weer te doen met naald en draad.

Roodvos

Berichten: 6764
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:49


Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:50

Het gaat er juist om dat je met dit dezelfde knotjes krijgt als met naald en draad. Elastiek is anders en imo minder mooi. Ik doe het vaak hoor! Maar naald en draad is veel sjieker. Tov naald en draad is dit natuurlijk veel makkelijker! Je doet het er zo in en uit.

Het erin doen is niet zo veel werk maar het eruit halen vindt ik altijd rotwerk.

Maik79

Berichten: 1267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:50

justdjen schreef:
Ik was oprecht nieuwsgierig wat voor dingen het waren/zijn maar na het zien van het filmpje vraag ik me serieus af;
Als je in staat bent om zo ver te komen met vlechten, hoeveel moeite is het dan om i.p.v. van zo'n ding erdoor te drukken een elastiekje om de het knotje te doen :? :o


Da's niet veel moeite. Maar ik vind knotten met naald en draad mooier, en op die manier je knot vast zetten kost meer tijd. En vooral die knot er weer uit halen duurt lang :P

Zag net de papercliptruuk voorbij komen. Denk dat ik die maar eens ga testen!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:52

Is niets mis mee, Roodvos. Maar de een vindt roosjes mooi en de ander knotten met elastiek. Iets met persoonlijke voorkeur ;).

Ik ben echt super a-technisch en ben erg benieuwd naar de truck met de paperclip. Iemand die dat zou willen filmen? #durftevragen :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:55

Truckje van de paperclip is toch hetzelfde als het filmpje.
Dat is gewoon een soort recht gebogen paperclip.
Leuk om eens te proberen.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:51

Zal zo even proberen of het lukt om de paperclip duidelijker uit te leggen, ben alleen dus of filmen lukt weet ik nog niet (helaas maar twee handen :+ ). Foto's sowieso wel. :)

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:48

Even geprobeerd duidelijker te maken hoe ik het met de paperclip doe.

Eerst gewoon vlechtjes maken:
Afbeelding

Links gewoon de paperclip, midden uitgevouwen en rechts op maat geknipt (mijn baby heeft niet zo'n dikke manen, dus kunnen ze vrij kort). Ik haal de puntjes altijd even over schuurpapier heen, zodat ze niet scherp zijn:
Afbeelding

Paperclip erin gestoken en al omgevouwen, zo ziet het er uit als je knotje omhoog trekt:
Afbeelding

En zo als ie gewoon zit, je ziet er dan helemaal niets meer van (beetje piekjes, ze heeft daar wat kortere plukjes omdat ze geschuurd heeft):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de andere kant, door de flits zie je een klein beetje het pinnetje, maar zonder flits zie je er niets van:
Afbeelding
Afbeelding

En mijn baby foto model:
Afbeelding

Het is toch ook zo'n schatje, ze is pas drie jaar en nog zo groen als gras. <3
Tweede keer in haar leven voetjes en staart gewassen en derde keer dat ze afgespoten wordt. :))

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:02

Zou een splitpen ook werken?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:12

Ik heb ze ook en werkt super. Paard met een goeie bos dikke manen (wel sportcoupe) en zelfs met springwedstrijd blijft het makkelijk zitten. Denk dat de mensen waar het niet bij blijft zitten ze niet ver genoeg ombuigen, dat had ik eerst namelijk ook. Ik buig het pootje verder dan 90° om nu.

En knotten met naald en draad duurt bij mij echt heeeeel veel langer := draadjes op maat knippen, door het oogje halen en knoopje erin leggen kost al even veel tijd als dat ding erin steken en ombuigen. Ook niet onbelangrijk, het eruit halen gaat ook 10 x sneller en zonder al dat getrek, merk dat mijn paard dit veel minder erg vindt omdat het korter duurt. (Geen kopstoten, overdreven schudden of weg willen lopen)

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:41

Bedankt Quir! Steek je de paperclip er vanaf de onderkant in?

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:45

_Anneruth schreef:
Bedankt Quir! Steek je de paperclip er vanaf de onderkant in?


Nee juist aan de boven kant.

Afbeelding
Bij deze zie je door de flits bij linkse en rechtse knotje waar ik ze er in gestoken heb en dan naar beneden en om vouwen.

Mars102
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:46

Ik vind ze super! *\o/*

ual_95

Berichten: 663
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 14:12

Wat fijn dat veel mensen goede ervaringen hebben! Als ik met naald en draad knot, ben ik echt heel lang bezig, minimaal wel een uur. Vind het echt een kunst om ze mooi te krijgen. Is het niet zo dat een paperclip veel dunner is dan zo'n quickknot? (Wat een rotwoord eigenlijk :'))

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:48

Je moet gewoon oefenen met naald en draad joh. Ik ben altijd met 20 min klaar. Ik knip ook niet 8 losse draadjes maar gewoon 1 lange en de knip ik steeds af als het knotje klaar is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:08

Nogmaals dank, Quir! Ik ga het echt eens proberen :-).

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:47

Ze lijken mij wel handig, maar ze zijn wel prijzig. Is dan maar te hopen dat je ze meerdere keren kunt gebruiken.

Ik blijf wel bij het vlechten met naald en draad :o Voor het eruit halen gebruik ik een nagelschaartje, gaat erg makkelijk en vlot.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:05

Ik vind ze super. Blijven echt goed zitten en erg makkelijk erin en ook weer eruit te halen. En je kan ze zeker wel meer dan 1 x gebruiken, ik vouw ze voorzichtig weer open en ze gaan gewoon weer terug in het doosje

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:06

Ik heb ze gebruikt en super handig erin en eruit te halen. Bij mij zijn ze een hele dag met dressuur, springen en crossen prima blijven zitten. Vriendin van mij had er zelfs een geprobeerd snachts te laten zitten en dit ging ook prima! Ze zijn ook goed vaker te gebruiken. Ik ben met naald en draad ook redelijk snel maar dit gaat zeker sneller en je kan ook niet per ongeluk in de manen knippen met het eruit halen :)

xMaika

Berichten: 173
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:14

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst de quickknot gebruikt.
Ik vond het vooral fijn dat ik een stuk sneller klaar was dan wanneer ik met naald en draad vlecht! Ik was in 5 minuten klaar. Het knotten met alleen stiekjes blijft bij mij vaak niet goed zitten omdat mijn paard dikke manen heeft, plus ik vind met naald en draad er mooier uit zien.

De knotjes niet te dik gemaakt moeten worden, want dan heb je wel kans dat ze los laten. Maar ik ben er wel van te spreken in ieder geval. Je kan ze er ook makkelijk uit halen en nog een keer opnieuw gebruiken.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:28

Ook hier een super positieve ervaring. Je bent zo klaar, mooi resultaat en het blijft zeker een hele dag zitten ! Prijzig valt ook echt wel mee; kwaliteit kost gewoonweg iets meer!!