Manen draaien op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:01

Regelmatig even masage olie van de action erin. Krijg je de knopen er makkelijk uit. Is op bokt een heel topic over

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:53

Tieneke schreef:
En toch voelen ze helemaal niet stug aan.

Ayla, tot voor kort gebruikte ik altijd CM, beste anti-klit die ik ken. Maar gebruik nu dus mijn eigen Schwarzkopf spray. Die werkt ook wel supergoed, is ook iets handiger omdat het verstuift. Mijn CM, zo in een tube, ging er iets te snel door.
Ik weet bijna 100% zekers dat het door de SK spray komt, stop maar eens een tijdje met gebruiken :) Precies die spray heb ik nml een tijdje bij dezelfde pony gebruikt en toen zat het telkens zo erg in de knoop, dat ik het bijna af heb geknipt. Nu gebruik ik Equishine en nergens meer last van. Of was het ook al zo met de CM?

Tieneke

Re: Manen draaien op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 01:28

Ja hoor, ik heb er eerst een hele anderhalve tube CW doorgedaan voor ik ermee ben gestopt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 04:38

Klijntje schreef:
:j Vroeger deden ze wel hertshoornolie in de staarten van merries met (hengst)veulens, om te voorkomen dat die de staart afbeten.
Dat wil je alleen niet gebruiken op een schimmel want die vlekken krijg je er niet meer uit ;)

Maar TS heeft aangegeven dat de kleur haar minder uitmaakt O:)

Vlechten en een antibijtproduct is ook mijn eerste ingeving. Dan kun je ook recht naar beneden vlechten en heeft je paard nog iets aan z'n manen. Met een hengstenvlecht lijkt me dat hij eerder last krijgt van regen en kou. En zulke dikke manen moet je denk ik ook redelijk strak vlechten omdat 't anders uitzakt. Dat moet met de manen van mijn paard wel... 't moet zo strak dat hij niet meer kan grazen :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:19

Ik moest als cob eigenaar een beetje giechelen om het lang en dik gedeelte O:) maar hier staat alles in de hengstenvlecht en dan 1x per maand alles eruit, kammen en opnieuw vlechten.

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 08:07

Dat is natuurlijk nog een andere categorie :+ Maar voor een Arabier vind ik het idd behoorlijk lang en dik.
Afbeelding

Kleur maakt idd minder uit, maar ik hou hem wel graag een blondie :D

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:22

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:31

Ik heb verschillende producten, CM, Leovet 5-sterren spray en iets goedkoops van Decathlon. De knopen blijven ontstaan, ik denk dus ook door rollen, zand, misschien het kroelen aan elkaar (want ze ontstaan bij de mijne altijd bij de schouder).
Soms lijkt het wel of iemand er vlechtjes in heeft gemaakt, ongelofelijk dat zoiets ingewikkelds 'zomaar' kan ontstaan :)

Aan wassen ga ik zelf niet beginnen, dan krijgen ze alleen maar jeuk en gaan schuren omdat het lang nat blijft bij de haarwortel. Denk niet dat dat iets toevoegt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 09:51

Wassen ik ook niet. Dan gaat hij rollen als een gek :')

Klijntje, echt waar, ik dacht in het begin echt dat er iemand aan gezeten had. Maar nu weet ik dat het gewoon mr. Viespeuk zelf is :')

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:30

Ze heten HEKSENVLECHTEN, mijn merrie heeft ze soms ook. Ik gebruik CM en hegron haarserum van de Action, heb het ook wel in vlechten gehad maar dan braken de haren heel erg af. De mijne rolt ook het liefst in de modder of gebruikt haar mest als hoofdkussen, ik heb het opgegeven om haar elke dag schoon en klitloos te krijgen, uren werk! Ze is gewoon liever een my little DIRTY pony!