Stalling houd niet aan afspraken... Alternatieven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Svadilfari1

Re: Stalling houd niet aan afspraken... Alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:04

Dat is wel heel schandalig mbt het niet voeren. En idd zeg dan gewoon dat doen we niet. Weet je waar je aan toe ben. En het dier ook mbt wel geen voer vind ik persoonlijk nogal wat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:05

Voor kwaliteit betaal je. All-in kan ook nog zoveel betekenen dat dat niet veel zegt. Een stal die alle paarden hetzelfde voer geeft, alle paarden op stro zet en 1 keer per week machinaal uitmest is ook all-in. Dat is dan standaard. Bij veel stallen moet je extra betalen als je een 'uitzondering' wilt (ander voer, andere stalbedekking, aan de hand uitlaten, dat soort dingen). Bij de meeste stallen is het geen probleem ander voer, supplementen of medicijnen te voeren, maar dan moet je het wel zelf klaarzetten. Ik ken eigenlijk geen budgetstallen die zelf voor 1 paard slobber gaan maken en de poedertjes daaraan toevoegen.

Een oudje met specifieke noden rijmt zich jammer genoeg niet met beperkt budget. Je zult dan ofwel het budget naar omhoog moeten trekken ofwel zelf meer zorg op je nemen (alles al netjes klaar zetten zodat de stalhouder gewoon een emmertje in de voerbak moet gooien).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:17

Waarom zet je je oude paard niet op een professioneel bejaardenhuis voor paarden?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:21

Als je niet weg kan omdat er geen betere plekken in de buurt zijn, zou ik voorzichtig zijn met uitgebreid online klagen. ;)

Een optie om het voer- en medicatie probleem om te lossen is kijken of je een stalgenoot of kennis kan vinden (die tegen betaling) voor jou dit dagelijks wil geven.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:01

[quote="Amy"]Met je knappe speurwerk heb je vast ook gezien hoeveel ik werk, dat is geen vrijwilligerswerk ;)
[quote]
Ik heb inderdaad een topic gelezen over dag-/weekindelingen waarin je opviel omdat je aangaf dat je werkweken van zo'n 80 uur maakt (is behoorlijk uitzonderlijk dus niet zo vreemd dat mensen dat onthouden als ze dat twee weken geleden hebben gelezen), maar ik begrijp niet wat dat ermee te maken heeft als je in datzelfde bericht aangeeft dat je elke dag een paar uur bij de paarden bent. Of klopt dat gedeelte dan niet? Maakt mij niet uit, maar ik ga af op wat jij zelf schrijft dus dan denk ik: voer het dan zelf als je er toch dagelijks meerdere uren bent.

Kijk je kunt het inmiddels (na ruim een half jaar met af en aan problemen rond die slobber) als een gegeven zien dat er niet secuur gevoerd wordt voor je, dan blijft de beste oplossing voor dit moment toch om het zelf te doen? Waarom vind jij dat zo'n rare gedachte?

Jammer dat je zo defensief reageert en alles als vooroordeel ziet. Ik hoop dat het lukt om je paardje eindelijk op een goed plekje met echt goede verzorging te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:19

Gdg, het gaat er mij om dat je gelijk begint te schreeuwen over beperkt budget. Ja, dat was toen, maar ik neem aan dat als je m'n berichten terug gelezen hebt en gelezen hebt dat ik 80 uur werk per week, dat je dan ook bedenkt dat ik geen beperkt budget meer heb.

Ik ben niet defensief, vind het wel heel irritant als je gelijk berichten terug gaat zoeken om je gelijk te willen halen. Ik weet prima wat mijn situatie is op moment, waarom moet je dan je gelijk willen halen want oh ts, een paar maand geleden zei je dit en dat, kijk maar eens; 'oude quote'.

Zelf doen ga ik voorlopig doen, maar is niet handig omdat ik niet altijd op vaste tijden ga en de slobber minimaal 4 uur moet weken. Ik verwacht gewoon dat als er beloofd word dat er gevoerd word, dat dat ook daadwerkelijk gedaan word.

Pensioenstal wil ik liever niet, ik wil haar dagelijks blijven zien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:40

dan als budget geen probleem is kijken welke stalling er in de buurt is waar je naartoe kan en die wel aan je eisen voldoet. Zet desnoods zelf een adv op fb of marktplaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:44

Volgens mij is er wel een klein misverstand hier.

TS je paard krijgt wel dagelijks voer toch? Het is gewoon die slobber (een extra handeling dus) die vergeten wordt?

Ik heb altijd all in gestaan en heus niet overal boden ze de service aan van slobber geven.. sowieso zou ik het klaarzetten in een emmer.

Maar echt heeel abnormaal is het niet

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:50

Slobber s ochtends thuis weken? Ik heb diverse slobbers gevoerd en meeste hoeven maar kwartiertje te weken die ik koop, misschien ook handig om op over te stappen?
Ik snap je frustratie, daarom voor mij nooit meer paarden op pension maar ja, aan huis is echt super veel werk natuurlijk.
Is er trouwens geen stalgenootje die je de taak kunt toevertrouwen of kan toezien op voeren? Zo erg dat er dingen vergeten worden pffft... Geen hart voor je bedrijf in mijn ogen dan. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:08

Geen stalgenoot helaas. Ik heb sp, dat is de enige slobber die ze echt lekker vind en waarop ze het goed doet, die moet helaas 4 uur weken.

Verder krijgt ze wel haar hooi en muesli.

Ik snap dat het niet overal gedaan wordt; maar ik heb het gevraagd of ze dit wouden doen, of ze het niet lastig vonden... nee joh prima doen we wel.

Ik ga het voorlopig zelf doen en ondertussen uitkijken naar iets anders.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:28

aah, ja jammer dat ze niks anders lekker vindt :-( . maar ja, iets waarop zo'n oudje het goed doet is natuurlijk enorm belangrijk.. dat moet zo'n stal ook begrijpen... tegenwoordig zou je bijna alles letterlijk vast moeten laten leggen pfft
succes hoor!

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:32

Als je sp weekt met heet water gaat het veel sneller. Na 20 minuten al goed geweekt. Wel goed af laten koelen uiteraard.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:40

Als je elke dag langs de paarden gaat dan kun je dat gewoon voor de volgende dag al in de week zetten. Met temperaturen rond de 30 graden niet, maar met dit weer geen probleem

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:44

of het zelf geven als je er toch bent.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:11

Seniores Priores maakte ik altijd de dag van te voren al klaar voor de volgende dag.
Dat zou een oplossing kunnen zijn. Hoeven ze het alleen bij paard te zetten, en anders kan je dat zelf doen als je er bent.

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:11

over de SP, die gaven wij eerder ook dagelijks aan de oudjes.
Weken het gewoon de dag van tevoren. Altijd goed geweekt, en zolang je het niet langer dan een dag laat staan ook goed voerbaar.
Zelf ook woonachtig meppel, ik weet dat er wel 1 a 2 stallen in koekange zijn. En als budget nu ruimer is komt het vast goed!
Erg vervelend van je huidige stal...hoop dat je snel wat vind.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:28

Amy schreef:
Gdg, het gaat er mij om dat je gelijk begint te schreeuwen over beperkt budget. Ja, dat was toen, maar ik neem aan dat als je m'n berichten terug gelezen hebt en gelezen hebt dat ik 80 uur werk per week, dat je dan ook bedenkt dat ik geen beperkt budget meer heb.

Ik ben niet defensief, vind het wel heel irritant als je gelijk berichten terug gaat zoeken om je gelijk te willen halen. Ik weet prima wat mijn situatie is op moment, waarom moet je dan je gelijk willen halen want oh ts, een paar maand geleden zei je dit en dat, kijk maar eens; 'oude quote'.

Amy, ik heb niet geschreeuwd. Ik heb ook niet gespeurd in je berichten. Ook was ik niet degene die een oud bericht van je gequote heeft.
Je lijkt de dingen heftiger te ervaren dan dat ze er staan.

Sommige dingen die me opvallen blijven me nou eenmaal bij en al helemaal als het een TS betreft waar ik mee meegeleefd heb (je laatste topic over die m.i. vreselijke situatie met je vriend). Dus ik heb niet gespeurd, zoals ook al op te maken was uit mijn opmerking ''als ik het goed onthouden heb''.

Amy schreef:
Zelf doen ga ik voorlopig doen, maar is niet handig omdat ik niet altijd op vaste tijden ga en de slobber minimaal 4 uur moet weken. Ik verwacht gewoon dat als er beloofd word dat er gevoerd word, dat dat ook daadwerkelijk gedaan word.

Verstandig! En zoals anderen al aangeven: je kunt het thuis of op je werk misschien alvast in de week zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:19

Gdg, sorry bedoel t niet zo.

Ik ga voorlopig zelf voeren. Weet ik in ieder geval wat ze krijgt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 01:19

Amy schreef:
Gdg, sorry bedoel t niet zo.

Ik ga voorlopig zelf voeren. Weet ik in ieder geval wat ze krijgt.

Ah ik het heel netjes van je dat je het hier ook zegt +:)+ . Ik hoop echt dat je een fijn plekje voor haar vindt, liefst natuurlijk ergens waar ze ook alle benodigde verzorging krijgt als je zelf een keer niet kunt (altijd prettig als je daarop kunt rekenen bij ziekte of ander calamiteiten).