GDG schreef:Hou er rekening mee dat daar waar je herzaait je voorlopig geen paarden kunt zetten.
Wil er nu mee beginnen zodat alles over twee jaar klaar is en de paarden er dan op kunnen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wendy schreef:Kijk ook naar de dakbedekking van de schuren... Asbestverwijdering is een flinke extra kostenpost. Hoe is de omheining er aan toe? Mag je verlichting plaatsen bij je eventuele rijbak? Is alle bebouwing en verlichting legaal?
bruintje123 schreef:Nu vanavond is een mooie tijd om er eens langs te rijden, hoe ziet het land eruit na een dag regen
Jennanne schreef:Wendy schreef:Kijk ook naar de dakbedekking van de schuren... Asbestverwijdering is een flinke extra kostenpost. Hoe is de omheining er aan toe? Mag je verlichting plaatsen bij je eventuele rijbak? Is alle bebouwing en verlichting legaal?
geen asbest (nergens), omheining wil ik veranderen (staat nu een soort gaashek, en ik wil palen met lint), rijbak weet ik nog niet zeker of ik dat überhaupt ga doen aangezien ik het rijden op gras veel fijner vindt. Maar mocht ik dat toch wel willen is dat ook geen probleem.
Esdoorn staat er niet, wel een paar andere bomen waarvan ik me even niet meer kan herinneren welke precies..Maar ben er maandag weer, dus zal daar even naar kijken!
tamary schreef:Als je eenmaal paarden op eigen land hebt, is de kans groot dat er meer beesten bij komen (soms ook ivm makkelijker weidebeheer zoals schapen), los lopende honden (eigen of wandelaars) en afhankelijk van wat er aan wild rondloopt is dat gaas zo gek nog niet, mits het stevig genoeg staat natuurlijk. Binnenkant lint/koord plaatsen is inderdaad aan te raden, maar beide heeft zeker voordelen. En je wil niet over 3-5 jaar alsnog je hele omheining opnieuw moeten opzetten omdat er wel wat veranderd in je beestenbestand. Dat zijn van die grote dingen die je eigenlijk liefst maar een keer wil doen. Gaas geeft je op zandgrond ook de makkelijkste, betrouwbare aardeaansluiting voor je schrikdraad, aardpen heeft snel niet genoeg vocht om te geleiden en dan werkt je apparaat slecht tot niet. Hier ook zandgrond en combi van 1 aardpen en doorgekoppeld naar het schapengaas, scheelt mij rustig 40L water/dag zeulen als het droog is.
Hoe zit het met je watervoorziening trouwens? Put & regenwateropvang of enkel kraanwater?
Hilary schreef:Dit, inderdaad. Overigens kun je ook op boerenbunder het hoogteprofiel van het perceel bekijken. Je ziet dan waar het hoger of juist lager ligt. Dit hoeft overigens geen probleem te vormen, maar kan wel extra werk opleveren. Zo zit bij ons het laagste punt precies bij de doorgang van paddock naar weiland. We hebben daar dus een greppel gemaakt die aansluit op de sloot. Het regenwater kan dan via de greppel alsnog snel weg.
Jennanne schreef:Wendy schreef:Kijk ook naar de dakbedekking van de schuren... Asbestverwijdering is een flinke extra kostenpost. Hoe is de omheining er aan toe? Mag je verlichting plaatsen bij je eventuele rijbak? Is alle bebouwing en verlichting legaal?
geen asbest (nergens), omheining wil ik veranderen (staat nu een soort gaashek, en ik wil palen met lint), rijbak weet ik nog niet zeker of ik dat überhaupt ga doen aangezien ik het rijden op gras veel fijner vindt. Maar mocht ik dat toch wel willen is dat ook geen probleem.
Esdoorn staat er niet, wel een paar andere bomen waarvan ik me even niet meer kan herinneren welke precies..Maar ben er maandag weer, dus zal daar even naar kijken!
Kun je anders nog flink wat gedoe mee krijgen.Wendy schreef:Fijn dat je geen asbest hebt!
Zoals je misschien gezien hebt woon ik in dezelfde gemeente als waar jij nu aan het kijken bent. Ze zijn op het moment heel fanatiek bezig met bebouwing en vergunningen, vandaar de tip om even te kijken of het vergunningstechnisch allemaal wel kloptKun je anders nog flink wat gedoe mee krijgen.
Oh ja, nog iets: wat ook nog wel eens voor komt is dat ze oude mestputten vol hebben gestort met asbest, zelfde geldt voor erfverharding (we zitten immers niet zo heel ver van Goor af, waar de eternit fabriek gestaan heeft).
heel anders dan wat ik hier in Amsterdam gewend ben (maar dat is misschien niet zo moeilijk haha)
Wendy schreef:Zorg dat je het op papier krijgt, dat de vergunningen kloppen. Mijn ervaring is dat ene ambtenaar heel coulant kan zijn en van alles kan toezeggen, maar als je dat niet op papier hebt, dan heeft zijn minder coulante collega daar echt geen boodschap aan