Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:39

Het gaat er om dat er nu dubbele huur wordt gekegen, 1 keer van ts en 1 keer van de nieuwe huurder.

little_birdy

Re: Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 20:30

Ik had mijn spullen er nog staan . Die zijn verplaatst zodat de kast vrijkwam voor de nieuwe klant.....

Het is het geld niet dat wist ik en kan ik ook wel aan daar teken je voor
het gaat mjj puur om het principe en hoe anderen daar over denken.
Dus niet bedoeld als reltopic oid maar meer wat vind jij ervan en is het raar dat ik er zo over denk want voor hetzelfde geld is mijn mening of gedachtengang daarover raar.

Heb er ook altijd met veel plezier gestaan werd super voor mijn paard gezorgt alleen ik had gewoon over dit wat vraagtekens

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:32

Dit:
little_birdy schreef:
Heb er ook altijd met veel plezier gestaan werd super voor mijn paard gezorgt alleen ik had gewoon over dit wat vraagtekens

En dus blijf ik hierbij:

Palmera schreef:
Ik zou het de staleigenaar gewoon gunnen. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:35

Dus je spullen zijn uit je kast gehaald? Ik ben benieuwd wat de mensen hiervan vinden die het ook normaal vinden dat je stal al bezet is, ik vind het echt niet kunnen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:38

Volgens mij blijft een doorbetaalde box van iemand die vertrokken is echt nergens leeg.... Geld moet toch rollen...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:58

hmm.. een maand opzegtermijn lijkt me voorsl zodat ze geen geld mislopen en die tijd een nieuwe klant kunnen zoeken.

ze wisten waarschijnlijk dat je paard te koop stond dus konden het eventueel al bekend maken dat er mogelijk een plekje is. het was nerjes geweest als ze de laatste week niet in rekening hadden gebracht.

aan de andere kant. Dit zijn de afspraken en dit is hun goed recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:01

little_birdy schreef:
Mijn box was de enigste paardenbox die vrij was.

Ik vind het een beetje naar dat er mensen zijn die dit topic verkeerd opvatten en of er op een rare manier op reageren.

Ik vraag alleen om meningen en dit is absoluut geen steek naar de stalling ik vraag alleen hoe dit op andere stallen gaat dat is alles.

Dan had hij het niet mogen verhuren. Het is inderdaad niet netjes.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:02

Deze keer heeft je staleigenaar mazzel, kan ook zijn dat hij een aantal maanden een lege box houdt. Is er een wachtlijst op je stal... dan zou ik het misschien bespreekbaar maken, want dan is er bijna zeker een gevulde box na je vertrek.
Heb je het zwart op wit staan of is het mondeling afgesproken toen je er kwam staan... zou ik me sowieso aan de afspraken houden.
Ik heb het ook altijd gedaan... als ik ergens wegging netjes betaald.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:04

Dubbel toch.. als de stal nog week erna leeg staat betaal je ook niet door toch.. moet hrtdan maar leeg staan omdat je betaald voor een opzegtermijn... En die andere niruwe daarom pas een week later laten komen... Is ook onzin.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:07

Wilde het eerst niet doen, maar doe het toch :o
Het betreft een kleine stal met maar aantal paarden.
Box is opgezegd en is daarna pas verhuurd. Maand opzegtermijn moet dan nog betaald worden, is normale gang van zaken lijkt mij.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:09

Ook ik heb een stal 5 dagen eerder verhuurd dan dat de mnd was afgelopen en vang die dgn dubbel geld, dat Is dan een mazzeltje ( desbetreffende paard stond er niet meer).. lang voor dit paard gezorgd met veel extra service van mijn kant! Dan mag een mazzeltje in mijn ogen! Het kan ook gebeuren dat je een box niet verhuurd!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:10

Dat ze die box vult zodra mogelijk, snap ik wel. De ene keer hebben ze pech en staat een stal lang leeg en nu is het mazzel. Maar dat ze je kast leeghalen vindt ik wel ver gaan. Ze hadden dit op zijn minst even netjes kunnen overleggen. Of je in de kosten tegemoet kunnen komen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:14

Niet vervelend bedoeld, maar ik snap dit soort vragen nooit zo. Wat maakt het nou uit wat hoort of niet.

Jij bent destijds akkoord gegaan met een maand opzegtermijn. Je hebt er dus rekening mee gehouden dat je dat geld kwijt was.

Je paard en spullen heb je kennelijk al weggehaald, dus je was niet van plan die box nog te gaan gebruiken neem ik aan.

De stalbaas verhuurt hem een week eerder...dat ie dat niet tegen jou zegt is niet zo gek, want je bent immers al weg. Misschien had hij dat wel gedaan, al je nog niet helemaal weg was geweest. Maar hij heeft mss wel gewoon geredeneerd:o, ze heeft er geen last van, want geen paard meer (En serieus...een fiets stallen in een paardenbox? Grow up. Niet ts, maar degenen die dat voorstelden).

Je kunt het ook zo bekijken. De stalbaas heeft misschien kosten gemaakt aan reclame, of werk gehad om de stal weer gevuld te krijgen...waarom zou jij van zijn harde werken de vruchten moeten plukken? Had je er nog ingestaan had ie je er vast niet uitgegooid, maar je was al weg....had er dus geen last van.

Ze hebben altijd goed voor je paard gezorgd zeg je zelf...gun ze dit dan ook. Hebben ze een week extra, maar jij hebt niks minder, want je had dat al ingecalculeerd.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:17

ow...dat van die kast had ik overheen gelezen. Dat vind ik niet netjes. Dat hadden ze inderdaad met jou moeten overleggen of aan de nieuwe klant aan moeten geven dat ze nog een weekje moest wachten op de kast.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:19

+ vergeet niet: er zit vaak schoonmaakwerk in de box die je weer opnieuw wil verhuren, en soms ook reparatiekosten..daar hoor je niemand ooit over maar komt wel ten laste vd pensionhouder!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:23

pol1 schreef:
+ vergeet niet: er zit vaak schoonmaakwerk in de box die je weer opnieuw wil verhuren, en soms ook reparatiekosten..daar hoor je niemand ooit over maar komt wel ten laste vd pensionhouder!

En dat hoort dan ook tot normaal bedrijfsrisico. Geen enkele reden om dubbel geld te vangen.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:33

Het is natuurlijk raar dat er al een paard staat. Maar dat heeft niets te maken met je contract met de staleigenaar. Jullie zijn samen een opzegtermijn overeen gekomen. Dus zul jij dit moeten betalen. Je hebt aangegeven geen gebruik meer te willen maken van de box, dus is de eigenaar vrij om hem zelf te gebruiken.

Als je de huur opzegt en je spullen er uit haalt kan het ook al zijn dat er een nieuwe huurder is ook al betaal jij nog voor 2 weken.
Zelf bij overlijden van een persoon moet je gewoon de huur betalen en is er een opzegtermijn.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:36

Cowboy55 schreef:
pol1 schreef:

En dat hoort dan ook tot normaal bedrijfsrisico. Geen enkele reden om dubbel geld te vangen.

Dat mag je vinden..soms rijzen die kosten echt wel de pan uit..( vind dat niet altijd vallen onder bedrijfsrisico! ) en wat al vaker is gezegd: contract is contract en dat staat verder los van een nieuwe overeenkomst.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:40

Zoals een ander ook heeft gezegd;
De afspraak was een bepaald opzegtermijn. Die betaal je door zoals je al zelf hebt aangegeven. De stal eigenaar mag in principe gewoon de stal verder verhuren. Echter in het geval dat je bijvoorbeeld terug komt met je paard, voordat die opzegtermijn verstreken is, dan heb je wel recht op die stal. Dus dan zou de stal eigenaar de nieuwe klant ergens anders moeten stallen.

Je hebt er lang plezier gehad. Ik zou hier ook niet al te veel energie aan kwijtraken. Het neemt natuurlijk niet weg dat het niet netjes van de stal eigenaar was om je spullen te verplaatsen. Dit mag wel gewoon aangekaart worden. Je hebt nog recht op die kastruimte. :j

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:43

Ik vind t op die paar dagen niet zo vreemd en zou het de stalhouder gewoon gunnen. Maar als jij n maand betaalt en n dag later staat er al n ander paard in dan zou ik ook nd informeren of een restitutie mogelijk is hoor. Wel natuurlijk als jouw stal de enige is die leeg staat.

Je kast leeghalen vind ik trouwens wel een no go

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:48

Paard was denk al bijna maand weg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:08

Tiahastrona schreef:
Paard was denk al bijna maand weg

Ben je stalhouder of stalgenoot?

Maar ook ik zie het probleem niet. Toen mijn merrie bij de hengst was en mijn box dus leeg was, is ie ook in gebruik geweest door een geblesseerde jaarling waar ze toen ff geen stal voor hadden. Ik betaalde wel gewoon door.... Ach ja...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 22:19

Ik gun het ze ook heb al meerdemalen aangegeven dat ik er ook niet boos om ben of wat dan ook.

Wil ook totaal niet dat er een slechte naam of iets ontstaat want dat is niet nodig zo.
Vraag alleen hoe denken andere hierover en kom er nu dus achter dat het dus wel gebruikelijk is blijkbaar om dit gewoon zo te doen.

Ben ik niet gewend dus vandaar de vraag

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 22:21

IHN schreef:
Niet vervelend bedoeld, maar ik snap dit soort vragen nooit zo. Wat maakt het nou uit wat hoort of niet.

Jij bent destijds akkoord gegaan met een maand opzegtermijn. Je hebt er dus rekening mee gehouden dat je dat geld kwijt was.

Je paard en spullen heb je kennelijk al weggehaald, dus je was niet van plan die box nog te gaan gebruiken neem ik aan.

De stalbaas verhuurt hem een week eerder...dat ie dat niet tegen jou zegt is niet zo gek, want je bent immers al weg. Misschien had hij dat wel gedaan, al je nog niet helemaal weg was geweest. Maar hij heeft mss wel gewoon geredeneerd:o, ze heeft er geen last van, want geen paard meer (En serieus...een fiets stallen in een paardenbox? Grow up. Niet ts, maar degenen die dat voorstelden).

Je kunt het ook zo bekijken. De stalbaas heeft misschien kosten gemaakt aan reclame, of werk gehad om de stal weer gevuld te krijgen...waarom zou jij van zijn harde werken de vruchten moeten plukken? Had je er nog ingestaan had ie je er vast niet uitgegooid, maar je was al weg....had er dus geen last van.

Ze hebben altijd goed voor je paard gezorgd zeg je zelf...gun ze dit dan ook. Hebben ze een week extra, maar jij hebt niks minder, want je had dat al ingecalculeerd.

En die reclame kosten had ik indd nog niet eens aan gedacht!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 22:23

Tiahastrona schreef:
Wilde het eerst niet doen, maar doe het toch :o
Het betreft een kleine stal met maar aantal paarden.
Box is opgezegd en is daarna pas verhuurd. Maand opzegtermijn moet dan nog betaald worden, is normale gang van zaken lijkt mij.

Dat is ook gewoon netjes betaald :)
En jullie kennen me hopelijk lang genoeg om te weten dat dit puur informatief is en niks met steken achteraf oid te maken heeft.
Snap niet dat iedereen over het geld bezig blijft want daar gaat het helemaal niet om ....