[VOLG] Een eigen stal? Klussen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemiens

Berichten: 952
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:26

Tof!!
Erg dichtbij mij in de buurt dus ik volg!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 11:19

Wat super leuk dat jullie ons allemaal komen volgen!
Het huis is inderdaad gigantisch groot. Ik zal binnenkort snel wat foto's maken van onze inrichting. Er gaan namelijk allemaal verfkwasten doorheen en er komen natuurlijk andere meubels in. Ik maak dan wel eventjes van die before & after collages, lijkt me echt leuk.

Hier onder nog een paar van de foto's..

Afbeelding

Hier boven een foto vanuit de bak naar ons huis. Je kijkt zo vanuit de keuken de bak in, hoe lekker is dat?!

Afbeelding

De keuken, die laten we er mooi inzitten want het is een prima keuken!

Afbeelding

Vanaf de eethoek/keuken een foto naar het huiskamer gedeelte.

Afbeelding

Nogmaals de huiskamer..

Afbeelding

Dit zal mijn slaapkamer worden. We gaan de hele kamer witten en het naar mijn smaak zetten!

Afbeelding

Dit wordt de slaapkamer van mijn broertje..

Afbeelding

De badkamer beneden.. Jup, boven is nog een badkamer. Hoe bizar. Ik kom uit een rijtjes huis dus deze ruimte is allemaal heel erg wennen. Ook zijn er 4 wc's in het pand, 4!! Kunnen we met z'n alle te gelijk naar de wc. :+ We gaan inderdaad met 4 man in dit huis wonen.

Afbeelding

Dit wordt de slaapkamer van mijn ouders. De pooltafel is weg gehaald. De sauna en jacuzzi blijven wel staan, toch allemaal bizar die luxe..

Afbeelding

De sauna dus.. We moeten ook een plek zoeken voor de zonnenbank, maar daar zijn we nog niet over uit.

Afbeelding

De gang bij de voordeur. In deze gang zit een deur, en als je door die deur loopt kom je rechtstreeks de stallen in, heerlijk idee dat je zo snel bij je paarden bent.

Afbeelding

Dit wordt de work office van mijn vader. Hier zal hij 4 dagen in de week werken en heeft hij tijdens het werk uitzicht op de paarden. In het weekend heeft hij gewoon vrij, dus we hebben eigenlijk altijd wel toezicht mocht er een paard uitbreken. Ook komen er camera's op het terrein.

Afbeelding

Links de paddocks (wij laten gedraineerde paddocks aanleggen door paddockmaker). Rechts de 20 x 60 agterberg bak, dat is mijn grootste trots van dit alles. Al zullen de kluiten gras er nog even uitgehaald moeten worden..

Afbeelding

Klein stukje van het 1,5 hectare weiland! Paard is niet van ons, maar van de (nu nog) huidige eigenaar. Vrijdag tekenen we en zijn wij eigenaar. Paard blijft niet staan.

Afbeelding

Dit is de gigantische zolder, deze is nu trouwens he-le-maal leeg, op die grote ''glijbaan'' na, die moeten we zelf afbreken. In de toekomst willen we er een multifuctionele kamer van maken voor vergaderingen/cursussen etc.

Ook hebben we nog een stapmolen, maar ik heb geen foto van bovenaf, een paar berichten terug heb ik een foto van die stapmolen laten zien.
En we hebben een longeerkraal achter de paddocks, maar die is enorm vervallen en er ligt een schelpenbodem in. Wij zitten zelf te denken aan een longeerkraal met kokosvezel bodem, of geel zand. En de hekken zullen vervangen worden!

Nou, een hoop foto's weer dus. Nogmaals enorm bedankt voor het volgen, super gezellig! Vragen/tips zijn zeker welkom!

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:26

Wat gaaf zeg!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:50

Wendy schreef:
Leuk!
Maar even met de bosmaaier er doorheen is natuurlijk gewoon regulier onderhoud :D Wel een mooie plek zo te zien :j


Het is wel heel erg extreem hoor :P Ook hele overgroeide bomen.. Het onkruid in het paddockgedeelte staat momenteel tot aan mijn buik. Dat zegt genoeg denk ik. Veel achterstallig onderhoud vooral, en wat opknap projecten! :)

miekiie

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:02

Wat super gaaf! Ik blijf ook volgen. Heel veel succes en plezier.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:19

Heel gaaf TS! Ik ga volgen. Wellicht kan ik inspiratie opdoen hier.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:28

Wat gaaf! Ik volg ook :D

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:33

Wat een mooi complex! Ik volg ook!

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:34

WAUW! Wat een droom! <3
Ik word een vaste volger, ik vind het zo gaaf om zulke projecten te kunnen volgen.
Hele knappe paardjes heb je ook!

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:35

Kokosvezel bodem ben ik zelf niet zo enthousiast over, mijn ervaring, op oude tentoonstelling, is dat deze er na 1 jaar allemaal verdwenen zijn (weggewaaid oid)

Verder vind ik het echt een geweldig optrekje en wat een ruimte! Heerlijk!

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:36

Ik volg ook! Wat een droompand!

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:39

waaaauw wat gaaf een echte penny droom :P

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 14:54

Kimmie schreef:
Kokosvezel bodem ben ik zelf niet zo enthousiast over, mijn ervaring, op oude tentoonstelling, is dat deze er na 1 jaar allemaal verdwenen zijn (weggewaaid oid)

Verder vind ik het echt een geweldig optrekje en wat een ruimte! Heerlijk!


Welke bodem raad jij aan voor een longeerkraal? Er ligt nu schelpen bodem maar daar ben ik niet zo blij mee..

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:10

Wat een droomplek zeg! <3
Ik volg mee!

darkadia

Berichten: 5274
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:24

Heel gaaf! Hoop ooit ook zon locatie te realiseren samen met iemand... *gaat op Zoek naar die pot met goud :+ *

pokky
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-06-15

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:42

Goed bezig TS, dit gaat heel mooi worden!!!

Suusje1986

Berichten: 1171
Geregistreerd: 31-08-03

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:44

Zo dat is nogal een overgang, van een rijtjeshuis naar dit!! Jullie gaan er vast een paradijsje van maken. Heel veel plezier met klussen, geniet van de komende tijd!!

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:47

JudithKaneau schreef:
Kimmie schreef:
Kokosvezel bodem ben ik zelf niet zo enthousiast over, mijn ervaring, op oude tentoonstelling, is dat deze er na 1 jaar allemaal verdwenen zijn (weggewaaid oid)

Verder vind ik het echt een geweldig optrekje en wat een ruimte! Heerlijk!


Welke bodem raad jij aan voor een longeerkraal? Er ligt nu schelpen bodem maar daar ben ik niet zo blij mee..


Op de stal waar ik nu sta is er een gedraineerde longeercirkel, die bevalt goed. Verder heb ik naast de kokosvezel niet veel andere longeercirkels geprobeerd.

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:47

Wauw supergaaf <3 ik volg!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:48

Wauw wat een gaaf spul! 11 jaar geleden hebben wij ook een 10 jaren plan gekocht. Daar was nog niets qua paardenvoorzieningen, 5 oude schuren waarvan 1 varkensschuur omgebouwd tot paardenstal, 20 x 60 bak en paddock, inmiddels zijn alle 5 de oude schuren gesloopt en is er 1 grote nieuwe schuur gebouwd. Dit alles is dus in 10 jaar gerealiseerd. Het huis was ook een gigantische opknapper dus daar zijn we in al die jaren ook mee bezig geweest. Alles is nu klaar alleen moet nog een bestraat worden, daar zijn we nu voor aan het sparen.

Ik ga je verbouwingen volgen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:51

Op mijn oude stal hadden ze een allweather longeerring. Die was ook fijn.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 15:57

Suusje1986 schreef:
Zo dat is nogal een overgang, van een rijtjeshuis naar dit!! Jullie gaan er vast een paradijsje van maken. Heel veel plezier met klussen, geniet van de komende tijd!!


Zeker, ik had nooit durven dromen dat ik uberhaupt een paard zou krijgen. Mijn ouders hadden helemaal niks met paarden. Na 5 jaar op de manege een verzorgpony gekregen. Twee jaar later moest die weg en hebben wij haar over genomen. Nu weer 3 jaar later, en nog 2 extra paardjes verder naar mijn droomhuis... Ik kan het nogsteeds niet helemaal beseffen, maar dat besef zal wel snel komen na het klussen denk ik. :+

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 15:59

Jord schreef:
Wauw wat een gaaf spul! 11 jaar geleden hebben wij ook een 10 jaren plan gekocht. Daar was nog niets qua paardenvoorzieningen, 5 oude schuren waarvan 1 varkensschuur omgebouwd tot paardenstal, 20 x 60 bak en paddock, inmiddels zijn alle 5 de oude schuren gesloopt en is er 1 grote nieuwe schuur gebouwd. Dit alles is dus in 10 jaar gerealiseerd. Het huis was ook een gigantische opknapper dus daar zijn we in al die jaren ook mee bezig geweest. Alles is nu klaar alleen moet nog een bestraat worden, daar zijn we nu voor aan het sparen.

Ik ga je verbouwingen volgen.


Leuk om te horen dat je ook een jarenplan huis hebt gekocht, erg gaaf! We kijken er heel erg naar uit en mijn vader wilt dus in de toekomst misschien wat gaan fokken. We zullen zien wat de toekomst ons brengt! <3

sas66
Berichten: 641
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:03

Wauw wat fantastisch zeg, gefeliciteerd. Jullie moeten een hoop doen om het naar je wensen en smaak te maken maar ik vind de gebouwen etc er niet vervallen uitzien. Het lijkt meer achterstallig onderhoud en updaten of zie ik dat verkeerd?

Nog een tip: mocht je "klusteams" hebben, misschien een to do lijst per "project" per team?

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:08

Ik volg.
Ben benieuwd hoe mooi het gaat worden. De plannen zijn in elk geval aantrekkelijk!