joyce B schreef:Ik reageerde ook uit eigen ervaring. Heb een aantal maal gehad dat mensen bedachten dat ze weg wilden en dan ook stantepede. Ofwel omdat het werk ze te veel werd ofwel omdat ze dichterbij iets hadden gevonden ofwel omdat ze niet meer durfden te rijden omdat het bij ons te rustig was maar nooit omdat ik niet goed voor de paarden was. Daar was ik dan echt niet blij mee. Vooral niet toen ik nog een baan had buiten de deur. Als je dik een maand de tijd hebt kun je iemand anders zoeken of hulp er bij zoeken en je agenda proberen anders in de richten.
In jouw geval had je het netjes geregeld maar het is echt niet onredelijk als bij gezamenlijke verzorgtaken op tijd te melden dat je weg wilt en mensen de tijd te geven zaken te regelen. Paard eerder weg is dan ook hulp eerder weg.
In dat geval is het inderdaad vervelend en ook verschrikkelijk asociaal van degene die zomaar vertrok. Indien zorgtaken gedeeld worden is het wel zo netjes om de staleigenaar/ stalgenoten de tijd te gunnen om een oplossing te vinden.