Stalling opzeggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:36

joyce B schreef:
Ik reageerde ook uit eigen ervaring. Heb een aantal maal gehad dat mensen bedachten dat ze weg wilden en dan ook stantepede. Ofwel omdat het werk ze te veel werd ofwel omdat ze dichterbij iets hadden gevonden ofwel omdat ze niet meer durfden te rijden omdat het bij ons te rustig was maar nooit omdat ik niet goed voor de paarden was. Daar was ik dan echt niet blij mee. Vooral niet toen ik nog een baan had buiten de deur. Als je dik een maand de tijd hebt kun je iemand anders zoeken of hulp er bij zoeken en je agenda proberen anders in de richten.

In jouw geval had je het netjes geregeld maar het is echt niet onredelijk als bij gezamenlijke verzorgtaken op tijd te melden dat je weg wilt en mensen de tijd te geven zaken te regelen. Paard eerder weg is dan ook hulp eerder weg.

In dat geval is het inderdaad vervelend en ook verschrikkelijk asociaal van degene die zomaar vertrok. Indien zorgtaken gedeeld worden is het wel zo netjes om de staleigenaar/ stalgenoten de tijd te gunnen om een oplossing te vinden.

Elpharo

Re: Stalling opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:41

Zit dit ook net te lezen, hoe is het gegaan? Het is toch altijd best spannend om op te zeggen...

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 00:41

Ik heb de brief in envelop in de brievenbus van de manege gedaan. Ik zal het morgen wel horen ofzo. Maar ik ga denk ik wel rond de 23e van September wel weg .want die laaste 2 weken maakt me niets uit.maar of het lukt...
Ik zal het morgen wel even melden als ik het weet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 01:01

Sta je all in of betaal je een kale stal? Sommige stallen zijn best redelijk als je om een gegronde reden en op een vriendelijke manier uit elkaar gaat, om je bijv alleen een kale stal te rekenen en bijv niet de bodembedekking en het voer.

Een envelop had ik niet gedaan. Nu kunnen ze zeggen dat ze je opzegging nooit ontvangen hebben of niet gelezen etc.

Een maand is best lang als je ergens vanwege problemen weg wilt. Zo een maand lijkt langer te duren en soms gaat alles stroef en niet meer zo soepeltjes. Maar het is de woonplek van je paard en aan de andere kant is het maar een maandje en heb je uitzicht op iets beters.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 04:46

Kun je niet proberen om nu weg te gaan en een maand dubbele lasten te hebben? Als je met een rot gevoel naar stal gaat merkt je paard dat ook.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 05:56

Persoonlijk opzeggen vind ik toch wel een must hoor!!

Hier moeten mensen voor de eerste opzeggen en wordt er een opzegtermijn van 6 wkn aangehouden..

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 11:51

Nee in het contract staat een schriftelijke opzegging. Nee ik kan nu geen 2 stallen betalen.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 20:55

Nou ze weten het hoor. Ze vinden het heel jammer dat ik weg ga. Ik loop daar al 8 jaar ofzo rond. Ja dat snap ik ook wel, maar het is gewoon niet leuk meer. En waar ik heen ga is alles beter dan nu.

Maar nu wat moet ik nu doen? Moet ik mijn nieuwe stal nog iets laten weten..dat ik opgezegt heb ..
Of ja
Ja sorry hoor maar ik ben niet zo handig met dingen regelen en het is ook mijn eerst paard dus weet ik veel

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:00

Zou even bepalen wanneer je precies gaat verhuizen en dit dan doorgeven aan je nieuwe stal zodat zij ervoor kunnen zorgen dat je stal klaar staat enzo.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:18

En nu? Nu kijk je wanneer je exact weg kan en laat aan je nieuwe stal weten wanneer je komt. Laat je verder niet negatief uit over je huidige stal tegen je stal genootjes. Dat is zo niet chique. En tegen je stalbaas zeg je dat je het ook jammer vind maar niet meer zo leuk en dat je toe bent aan wat nieuws. Het heeft geen zin om naar over elkaar te doen.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 17:39

Ik heb mijn nieuwe stal verteld wanneer ik kom. Alleen mijn oude even laten dat het niet de 30 is maar de 20ste van September hihi

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 13:53

ik vind het zo spannend! *\o/*
want volgende week is het dan zo ver.
omdat het zo dichtbij is die nieuwe stal ga ik er rijdend op mijn pony naar toe.(20 min)
en mijn spullen hoop ik wel per auto over te verhuizen. anders met de fiets en dat zou wel vervelent zijn. want ik heb best veel grote dozen waar voer in zit. hihi

maar goed hoop dat ik nog iemand van mijn huidige stal kan strikken.

maar wat ik zou willen weten is

wat is handiger om eerst mijn spullen te brengen of eerst mijn pony?
ik zelf denk eerst spullen en dan pony..want ze is nog al een pittige en dan kan ik bij haar blijven tot ze een beetje gewent is die dag.
ik ben soms weleens bang dat ze gek gaat worden als ze door heeft dat ze niet naar haar oude huis gaat. maar dat is misschien mijn groote angst. echt ik HOOP zo erg dat het goed gaat.

ik weet het gewoon niet. want zij is mijn eerste eigen pony en de eerste verhuizing met haar.

als iemand nog tips heeft heel graag! :o

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:07

Als het lukt zou ik eerst je spullen verplaatsen zodat je inderdaad bij je pony kan blijven. Dat is fijn voor jullie allebei.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:09

Verhuizen is zeker spannend! Maar vooral leuk, omdat je naar een betere plek gaat :)

Wij zijn eerst een keer lopend met ons paard naar de nieuwe stal gegaan om haar alvast een keer overal te laten kijken. Wat scheelde was dat er op de nieuwe stal een vriendinnetje van ons paard stond, dus ze vond het met kijken al helemaal leuk. Op de dag van verhuizing zelf zijn we er ook naartoe gelopen met paard aan de hand en later de spullen gebracht met de auto. We hadden haar wel eerst even in de paddock gezet en daarna in de stal en de spullen gehaald. Ze is van zichzelf al geen heethoofd, maar vond het toch spannend, ging gelukkig allemaal goed en ze was heel snel gewend.

Succes en veel plezier op je nieuwe plek!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:12

Ik heb het gelijktijdig gedaan. Ik te paard naar de nieuwe stal en mijn partner met de spullen in de auto die kant uit toen ik weg reed.

Het is wel lekker dat je even daar wat te rommelen hebt (spulletjes uitpakken/plek geven), dan zit je daar niet op je handen te kijken maar kan je wel de pony in de gaten houden.

Als je niet tegelijk kan dan zou ik eerst de spullen neerzetten (nog niet uitpakken) en dan de pony er heen rijden. Fietst er iemand met je mee? Ivm halster, deken enz.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 15:10

Ja mijn dochter gaat met de fiets naast me rijden. Zo maak ik heel vaak een buitenrit. Dus dat kent ze wel ...de pony