Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pol013 schreef:Onze paarden staan vergelijkbaar. Als ik ze weer eens even vermenselijk hebben ze in de winter daarnaast stallen met een dik pak stro.
Dat gebruiken ze alleen om in de plassen en gaan dan weer buiten in het witte zand liggen![]()
Dan speel ik weer 2 weken toilet juffrouw en lacht mijn vriend mij weer vierkant uit en dan haal ik het er weer uit.
Hier hebben ze er dus echt geen behoefte aan.
Stokpaard18 schreef:Er zijn stallen maar die worden eigenlijk niet gebruikt. Maar de mogelijkheid tot s nachts op stal zou mogelijk zijn. Al is dat voor mijn paard geen optie want die kan niet alleen op stal staan. Er zou dan een paard bij moeten staan en alles staat buiten.
gaat prima! pol013 schreef:Precies dit ja!Als ze het óók als toilet gebruiken vind ik het prima. Maar hier gebruiken ze het alle 3 alleen als toilet.
Meerder jaren, meerdere weken uitgetest.
Zacht en droog liggen kan ook in (wit) zand.

tamary schreef:Buiten kunnen ze alles zien aankomen, in een stal niet. Bij slecht weer staan die van mij ook nog het liefst op de meest open plek met de kont in de wind ipv in/voor de schuilstal. Rondom uitzicht = veiligheid, voor de mens is hol met 1 in/uitgang veiligheid, maar die heeft weinig aan voorsprong om gevaar te ontlopen, daar kunnen wij nl niet hard genoeg voor. Andere verdedigingsmechanismes en dus andere veiligheidseisen.