Wat vragen als bijdrage voor bijrijder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:26

Onze bijrijder betaalde €50 , ze was niet verplicht te lessen en mocht het paard als eigen beschouwen ( 7 dagen in de week), verder reed er niemand op. Ik vind €70 voor lessen en daarnaast nog een bedrag voor 2 dagen in de week echt absurd. Mocht ze het paard 7 dagen rijden werd het een ander verhaal. ( ging ook om een paard wat M1 had gelopen). Mocht je paard niet op ijzers staan zou je kunnen afspreken dat ze de hoefsmid betaald.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:29

Ik ben bereid om 1x in de maand ook prima te vinden. In de toekomst kan diegene zelf 3/4x zelf 5x per week gaan rijden. Maar dan vraag ik wel meer. Maar dat is nog lang niet van toepassing.

Leeftijd liefst 16+ maar dat is ook geen eis.

Onder de 18 werk ik wel met contract die ouders tekenen. Dit omdat ik ter alle tijden verantwoordlijk blijft van mijn paard kwa verzekering gedoe..

Het blijft gewoon een lastig punt dit.

Ik ga er ieder geval nog even goed over nadenken.

luffwinny

Re: Wat vragen als bijdrage voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:32

Mocht je een keer in de maand prima vinden dan zou ik €60 vragen inclusief les 1 keer in de maand.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:36

Mijn bijrijdster betaalde 50 euro voor 2 keer per week. Inmiddels doet ze hem regelmatig veel vaker, de hoefsmid delen we nu en verder ben ik gewoon heel blij dat ze zo vaak kan gaan. Eerst stonden we doe het zelf dus moest ze ook uitmesten en voer klaar zetten. Nu staan we vol pension en is de enige extra verantwoording de vlechten van mijn paard bijhouden :D

Niet laten betalen zou ik ook nooit doen, de vergelijking met manege lessen is niet reeel, dat kun je niet vergelijken.

Ze heeft overigens geen zeggenschap, het is en blijft mijn paard. Wel mag ze er heel veel mee, zo gaat ze bijv ook naar de knhs instructie weken, mag ze starten (doet ze nog niet), lekker op buitenrit enz. Oja en ze mag ook wel andere erop laten, ben niet zo moeilijk.

Ik heb haar geleerd dat het paard zijn gestel voor alles gaat, dus letten op spierpijn, opletten of hij het te koud heeft, als we normaal niet langer dan 40 minuten rijden ga je ook niet op de jnstructieweken 2x een uur rijden enz. Ze was 15 toen ze begon en heeft het altijd serieus genomen. Bijna alle dekjes, halsters enz. Heeft zij gekocht. Ik zorg voor basis spullen, als zij een duur dekje wilt mag ze die zelf kopen :D

Contact met ouders is een goede, heb ik ook geregeld, dan weet iedereen wat er van elkaar verwacht wordt :)

Amaryllis

Re: Wat vragen als bijdrage voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:38