Stroomapparaat voor korte afstand, voor superontsnappers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:47

Klijntje schreef:
Koord is minder gevoelig voor breuken begreep ik. Dit lint is al sinds begin dit jaar in gebruik dus mogelijk hier en daar wat beschadigd.
Het lijkt op de foto of de pen er maar half in zit maar dat is niet zo hoor. De grond is erg compact, kreeg hem even niet verder. Morgen nog eens timmeren.

Ik doe voor aardpennen eerst zo ver mogelijk boren met de grondboor. Dan pen er in. En dan het laatste eind timmeren. Veel minder werk.

tamary

Re: Stroomapparaat voor korte afstand, voor superontsnappers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:36

Koord, in elk geval hier geeft minder problemen. Het geeft genoeg mee om pony zichzelf los te laten trekken en niet genoeg om stuk te gaan. Nu is hier koord vast gemaakt met van die klemmen waar 2 draden doorheen gaan, dat glijdt genoeg bij flinke spanning (en wat extra koord om die ruimte te bieden naast de veer in de poortgrepen). Net gisteren gehad, er ligt stukje op de grond, maar er is niks stuk (noch pony noch draad/isolatoren), even opnieuw spannen en alles is weer in orde.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:38

Zowel koord als lint hebben voor- en nadelen. Als TS nog lint had rondslingeren is het heel logisch dat ze dat gebruikt heeft.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 16:25

*\o/* Het spul stond vanmiddag nog aan de goede kant en ik hoorde tijdens het opruimen/uitmesten ineens 'pats' en zag een pony met 4 benen de lucht in gaan - nouja bij wijze van dan he :D Ze was in elk geval beledigd.