Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jotoma schreef:Ik heb bewust stro uit zn schuilstal gehaald. Anders ging hij plassen en mesten in zn schuilstal wat enorm ging meuren en vliegenellende aan trok. Nu doet hij alles buiten zn stal en gaat binnen staan met regen of tegen vliegen.
Voeren hoeft ook niet ingewikkeld te zijn. Ik heb een touwtje om een emmer gedaan, voer erin en om t hoofd van paard/pony
ruitje schreef:Dat je dat ' niet ingewikkeld ' vind geeft aan dat je waarschijnlijk niet zoveel te maken hebt met de paarden van anderen en hun wensen.
Hij is het overwegen waard, kost wel wat tijd en wat levensmoeheid om met die emmer de groep in te gaan denk? Hoeveel heb jij er staan in je kudde?
jaime_andrea schreef:24/7 met inloopstal goedkoper?
Enig idee wat 1HA kost? Daar kan ik mooi een stalletje voor bouwen en dan ben ik goedkoper uit in afschrijving en onderhoud is stukken makkelijker dan een wei.
Wat denk je van onderhoud van wei? Kunstmest? Omheining? Belastingen? Schoonhouden van evt slootskanten . Laten baggeren van sloten...
En ja daarom word ik altijd kriegelig als mensen zeggen...tis toch maar gras.
nee mensen.. ik zou zeggen : tis toch maar een betonnen hokje van 3x3..
bruintje123 schreef:Ik begrijp dat het jou om beroepsmatig gaat en in een paddock.
Maar als mensen dan komen met weet je wat een hectare kost (ja heb er meerdere van) en je moet dan omheinen en dat soort uitspraken.
Ja dat moet toch. Op de nacht binnen of niet.
ruitje schreef:Vinden jullie het allemaal juist prettig dat de stalbaas zo weinig doet? Zouden jullie daar eerder de voorkeur toe hebben dan dat alles gedaan word?
ruitje schreef:Nogmaals, vergelijking gaat over in de winter met paddocks. Zomers bieden we al 24/7 op het land aan. ( wat overigens goedkoper is inderdaad , maar daar zit geen loopstal bij )
Jotoma, ik denk echt dat je mijn opmerking verkeerd leest. Oprecht, je zou hier eens moeten zien wat er gebeurde toen mensen de 24/7 land kuddes ingingen met een emmer. Dat hebben we gewoon verboden omdat mensen aangevlogen werden of paarden elkaar aan gingen vliegen.
Daarnaast zijn heel veel paarden niet ' zo goed opgevoed' of hebben ' zaken meegemaakt' waardoor ik denk dat voor een hoop klanten een emmer aan het hoofd echt een no-go zou zijn.
ruitje schreef:Vinden jullie het allemaal juist prettig dat de stalbaas zo weinig doet? Zouden jullie daar eerder de voorkeur toe hebben dan dat alles gedaan word?