Boxen met verwijderbare tussenwand?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 22:53

Birdie60 schreef:
Hier zit de tussenwand dicht.

[ [url=m/kSQzcH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier staat er 1opengeklapt.
(staat een kleine rek tussen, heb ik gedaan om de voerbak van de kleintjes aan te hangen.)

[ [url=m/sHDmhE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier 1 dicht en 1 open. Maar je kan ze beide openzetten, dus van 2 stallen 1 maken.

[ [url=m/mR8TxW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zit niks aan de deuren waar ze zich aan kunnen verwonden. Als de deur dicht is valt die boven in de rand met een pin.

Bestaat de tussenwand bij jou uit twee delen, zie ik dat goed?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:56

Kendra schreef:
Bij Corton kan het ook. Gewoon bellen en zeggen hoe je het hebben wilt.
Voordeel Corton is dat hun stallen ook direct veulenproof zijn.

Dat zijn de stallen van Bedaf ook hoor :j

en ook hufterproof :')

veerledec

Re: Boxen met verwijderbare tussenwand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:00

Heb een lichte voorkeur voor Bedaf, die zitten hier nog redelijk in de buurt. Maar als Corton een ander systeem heeft vind ik het wel waard om daar ook naar te kijken uiteraard.

Kendra

Re: Boxen met verwijderbare tussenwand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:28

Die van Bedaf lijken prima, ook mooie stallen!
Wij hebben stallen van Corton - 15 jaar geleden laten bouwen en we hebben verschillende kleine verbouwingen gehad. Stallen vergroot, luiken er in, dat soort dingen. Wat je maar wilde, ze dachten altijd mee. Ze hebben alles in hun systeem, dus we konden altijd telefonisch overleggen en dan werd alles precies op maat gemaakt en geleverd. Het was dan verder een kwestie van los en vast schroeven....Ik zou dus alleen met een bedrijf in zee gaan die die flexibiliteit heeft.
Veulenproof lijkt Bedaf ook, heeft o.a. te maken met de breedte van de spijlen, de manier waarop de voerluikjes open/dicht gaan, verder geen uitsteeksels enz. Ik heb rare dingen meegemaakt met veulens, dus ik zou dit altijd op nummer 1 zetten bij nieuwe stallen. En nooit geloven dat het wel meevalt...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:32

veerledec schreef:
Birdie60 schreef:
Hier zit de tussenwand dicht.

[ [url=m/kSQzcH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier staat er 1opengeklapt.
(staat een kleine rek tussen, heb ik gedaan om de voerbak van de kleintjes aan te hangen.)

[ [url=m/sHDmhE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier 1 dicht en 1 open. Maar je kan ze beide openzetten, dus van 2 stallen 1 maken.

[ [url=m/mR8TxW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zit niks aan de deuren waar ze zich aan kunnen verwonden. Als de deur dicht is valt die boven in de rand met een pin.

Bestaat de tussenwand bij jou uit twee delen, zie ik dat goed?

Ja klopt.
Ik heb ze uit Mill.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:23

Wij hebben 4 stallen van Corton met een draaibare tussenwand, zodat we er 2 grote stallen van kunnen maken.
Borgen doe je zowel bij de open als bij de dichte stand en het enige wat we hebben meegemaakt was dat de borging een keer door veel slaan tegen de wand los was geschoten en het ene paard het andere buurpaard tegen de wand gedrukt had.. nu binden we ze altijd nog extra dicht met een strotouw zodat dat echt niet meer kan, want het is een hele degelijke constructie met een balk er boven die er altijd blijft.
Wij gebruiken ze gemiddeld net zo vaak open als dicht.
Op dit moment staan er alleen 4 pensionpaarden in en zijn ze dicht, anders had ik een foto voor je kunnen maken.