Huis-, tuin- en keukenmiddeltjes voor op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

damduns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:34

nancyyy6 schreef:
Worden de hoeven echt sterker van azijn? Mijn pony heeft nogal snel brokkelhoeven, ik heb een tijd biotine gegeven maar ik merkte eigenlijk geen verschil. In droge periodes maak ik zijn hoeven regelmatig nat tegen het scheuren maar van azijn erop heb ik nog nooit gehoord.

Verder gebruik ik wel huis tuin en keuken middelen bij mijn paard maar die zijn eigenlijk allemaal al genoemd in dit topic.

De wc/afwasborstel is ook een goede tip!!

Azijn met zonnebloemolie gemengd. De olie trekt de azijn mooi in de hoef. Jarenlang gedaan a 2x per week bij mijn oude Fjord met enorme brokkelhoeven, daarna nooit echt meer last van gehad. 2 delen zonnebloemolie op 3 delen azijn.

damduns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:35

Suada schreef:
Hoefolie varianten:
Hoefolie met essentiële oliën:
1/2 Kopje cocosnoot olie
5 druppels essentiële olie
(lavendel, thieves, clove)
1 eetlepel Vitamin E oil

Hoefolie:
50 ml Olijfolie/Cocosnootolie
50 ml Vegetable oil

Ik ben een enorme fan van homemade producten dus dit topic is voor mij een pleziertje :o

Gebruik je die van doTERRA? Doe je het op de hoef of onder de hoef???? Wat doet de lavendel dan precies?

Suada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:04

@damduns de lavendel heeft een herstellende werking, dit voor bijvoorbeeld een abces of WLD. Er zijn verschillende essentieel oliën die te gebruiken zijn (zie http://www.thenaturallyhealthyhorse.com ... rse-hooves). Ik gebruik zelf die van de tuinen maar ik ben bekend met de doTERRA en die is ook erg goed te gebruiken, zowel op als onder de hoef. De vitamine E olie zorgt echt voor het vet houden oftewel voeden van de hoef (dit is dan ook een essentieel onderdeel)

henny_w

Re: Huis-, tuin- en keukenmiddeltjes voor op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:15

De kunststof bloembakken van de Action waar een gleuf in zit om ergens overheen te hangen zijn ideaal als cavaletti steunen.

Thebiglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:25

Vliegenspray van azijn met geperste knoflook, maar tegenwoordig gebruik ik een auriplak

deeeemilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:58

Zilvershampoo voor een wittere vacht!

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:57

Ik gebruik was verzachter om me paard de punt van der staart zacht te houden. En het is ook nog minder vet dan met crèmespoeling.