Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xFioon schreef:We kunnen de pakken niet heel binnen krijgen. Hebben geen trekker en geen deuropening die groot genoeg is
Dus het zullen echt kleine pakjes moeten worden, of grote pakken die we buiten open maken en binnen utspreiden
Jessix schreef:Ik heb grote balen hooi in folie, maar met vochtig, broeierig weer slaat bij mij toch de schimmel erin. Ook al heeft het net zo lang op het land gelegen als hooi en voelt het ook kurkdroog aan.
safina schreef:Jessix schreef:Ik heb grote balen hooi in folie, maar met vochtig, broeierig weer slaat bij mij toch de schimmel erin. Ook al heeft het net zo lang op het land gelegen als hooi en voelt het ook kurkdroog aan.
Wat gek dat jij dat wel hebt en wij niet. Wat is er bij jullie dan anders dan bij ons? Hooi wat mij ons in de balen gaat heeft doorgaans 5 dagen op het land gelegen en is dan erg droog. We doen het in midibalen. We zitten op zandgrond, dus droog is dan ook best droog. Onze grond houdt niet zoveel vocht vast.
Als we een baal open maken, halen we meteen alle folie eraf en zetten we hem in een bak onder een afdak. Daar ligt het droog en niet in de volle zon. We schudden hem niet uit. We pakken er gewoon hooi af iedere keer. En we hebben werkelijk nooit een probleem gehad...