Wat verwachten jullie van een doe-het-zelf stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:08

Wij werken op stal met een weekrooster met ochtend en middagdiensten. Elke vrijdag/zaterdag vullen we die in (stal rooster app) en schrijven we die op stal op het bord. In principe hoor je 2 diensten per week te doen en 1x per maand de zaterdagochtend (alle stallen leeg, waterbakken leeg en schoon). Er staan 5 paarden 's nachts op stal en 3 op een paddock. Naast die app is er nog een gewone groepsapp voor random praat, mededelingen etc. Op het bord staat ook evt welk paard medicijnen krijgt en ruimte om aan te kruisen dat die gegeven zijn.

Ochtenddienst: voeren (paarden, geiten, voliere, emu), paarden buiten zetten, stallen mest en natte plekken uit halen, paddock mesten, hooi bijvullen.

Middagdienst: paarden binnen zetten, voeren, weides mesten, waterbakken vullen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:31

Ik sta ook volledig dhz. Enige wat verzorgd wordt is stro en mestafvoer. Hooi en krachtvoer etc. Regel je allemaal zelf, net als binnen-en buitenzetten, voeren, mestem etc. Mijn man voert sochtends om half 8 hooi (komt er langs naar werk) en ik voer tussen de middag (krachtvoer en hooi) en man weer op terugweg werk rond 6 uur, meteen ook voor de nacht, dan krijgen ze heel veel wat sochtends vaak nog niet eens op is, 2 netten, 1 ruif en nog een flinke berg los in hoek.

Ik mest de boel uit en doe iets met de paardjes (borstelbeurt of wandelen of zoiets)meer is nu niet aan de orde, hebben een pensionado en een twenter.binnen en buiten doen hoeven wij niet want ze hebben een uitloopstal met ruime paddock. Ook poepscheppen paddock doe ik en voerplaat buiten vegen. Ook zorg ik dat het hooi op tijd komt en dat de voerton vol is. Iedereen heeft hier ook zijn eigen land en dat hou je zelf bij qua mest weghalen. Af en toe spuit de boer tegen onkruid en hijdoet de bemesting. Verder hou je het zelf netjes. Hier betalen wij 120 per maand.