Mijn dilemma: neem ik ze mee of moet ik ze laten gaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:06

Goof schreef:
Wat ik niet begrijp is, dat als je dieren je zo dierbaar zijn je daar geen rekening mee hebt gehouden bij het uitzoekem van een nieuw huis.
Alsof je een huis koopt en dan bedenkt 'poedersuiker, ik had nog pony's, wat moet ik daar nou weer mee'.

Die logica ontgaat mij ook. Wij hebben net ook een nieuw huis gekocht, maar één van de vereisten op onze wishlist was toch echt een tuin die geschikt is voor de volieres.
Zonder mijn dieren ga ik echt nergens heen. Dan is het toch echt niet mijn droomhuis.

Kun je het zoekgebied niet uitbreiden?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-07-17 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:07

Ik sluit me helemaal aan bij voorgaande reacties dat je ze duidelijk niet ziet als onderdeel van je gezin. Want dan was dit niet je droomhuis geweest.
Je wil horen dat je ze weg moet doen.

Tja wat kan ik daarop zeggen. Mijn paard is wel onderdeel van mijn gezin, daar ga ik toch anders mee om.

Simbaa

Re: Mijn dilemma: neem ik ze mee of moet ik ze laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:52

Ik vind jullie wel hard. Het is ts toch goed recht om haar paardjes te willen verkopen? Of vinden jullie dan dat ze niet kan zeggen dat ze onderdeel zijn van het gezin?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:01

Natuurlijk kan ze ermee doen wat ze wil, het zijn haar dieren en ze kan ze wegdoen als ze niet meer in TS haar leven passen.

Het is zo duidelijk als wat..........

Ik persoonlijk vind de anderen hier niet hard voor TS, het is gewoon wat het is.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:06

Simbaa schreef:
Ik vind jullie wel hard. Het is ts toch goed recht om haar paardjes te willen verkopen? Of vinden jullie dan dat ze niet kan zeggen dat ze onderdeel zijn van het gezin?

Volgens de wet mag ze er inderdaad mee doen wat ze wil, dus ook verkopen.
Maar noem het beestje dan bij de naam en ga ze niet deel van de familie noemen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:07

Simbaa schreef:

Wat is er hard aan de realiteit en waarheid die TS zelf ook al kent?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:16

Ik vind dit soort dilemma's altijd interessant. Wat beweegt mensen, welke keuzes maken ze? In dit geval lees ik gewoon 100 procent iemand die de keuze voor verkopen al gemaakt heeft. Er zijn genoeg opties die ontdekt kunnen worden, maar alles wordt afgeschoten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:20

Simbaa schreef:

Het is zeker haar recht ze te verkopen.
Maar als ze een onderdeel van je gezin zijn dan koopje toch iets in functie van je gezin ,dus toch ook de paarden.
Wij zoeken ook een ander huis,maar wel in functie van de dieren.Ik woon liever zelf iets kleiner als dat de dieren de ruimte hebben.

Als je een leuke woning ziet met 2 slaapkamers zeg je toch ook niet ,nou dan moet één kind voortaan maar bij Oma slapen of je zet het op marktplaats,brengt misschien meer op :-)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:21

Voor shetjes is toch altijd wel een plekje te maken of te regelen.Ik zou gewoon iets proberen.Wegdoen kan altijd nog als het echt niet gaat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:22

Iris82 schreef:
Ik vind dit soort dilemma's altijd interessant. Wat beweegt mensen, welke keuzes maken ze? In dit geval lees ik gewoon 100 procent iemand die de keuze voor verkopen al gemaakt heeft. Er zijn genoeg opties die ontdekt kunnen worden, maar alles wordt afgeschoten.

Zo lees ik het ook, het is zo duidelijk als wat en dat is gewoon prima.
Als er geen ruimte meer is voor ze aan huis en ze wil geen andere oplossingen........

Alleen snap ik niet dat ze het een dilemma noemt van: neem ik ze mee of moet ik ze laten gaan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:50

Ik zou persoonlijk een bossig stuk grond voor twee shetten ideaal vinden. De giftige bomen er inderdaad tussenuit en de track ruim afzetten van de buren af zodat ook hun giftige bomen geen gevaar vormen. Met de esdoorn eerst kijken welke soort het is. Wij hebben bolesdoorns staan en deze zijn niet gevaarlijk, die mogen dus gewoon in de wei/pp blijven staan. De hulst gaat er op den duur wel uit omdat deze ook licht giftig zijn en de shetten de schapen na zijn gaan doen en ze nu wel eten. Jonge braam en braambladeren wordt goed gegeten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:52

Ik zie het probleem niet zo. De bomen kan je afzetten. Drassige grond, dazen en muggen hebben we hier ook. En hier staan de paarden toch prima met wat maatregelen zoals vliegendekens en in de winter niet 24/7 buiten, maar 's nachts op de uitlopen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:58

Jord schreef:
Waar een wil is, is een weg toch?

Ik denk niet dat er veel wil is in dit geval...alles wat wordt aangedragen wordt weggewuifd met een "ja maar".

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:07

Als de ponies een goed plekje krijgen, zie ik het probleem niet. Voor ponies zijn een passende omgeving,cq. omstandigheden belangrijk. Prima als je daarvoor kiest.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:22

Simbaa schreef:

Ik heb er helemaal geen probleem mee als ze ze weg wilt doen, maar hoe TS hier alles neerzet vind ik dat TS het wat dramatisch omschrijft dan het probleem werkelijk is.
Wat is nou 10 km, niet alle pensionstallen zijn verschrikkelijk. Zoek iets wat bij jouw en je pony's past. Vind je dat niet en is die 10 km je teveel, dan is verkopen idd de volgende keus.

MaupieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:55

Kun je ze niet in hun oude weide laten staan en rustig op zoek gaan naar een plekje dichterbij, misschien komt er met de tijd een plek vrij ergens. Ik weet niet hoe groot je nieuwe tuin is maar misschien een deel van de tuin afzetten en hier de giftige bomen kappen, in plaats van meteen de hele tuin?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:01

Bij ons staat ook eikenbomen om het terrein (dus langs de wei). Een oplossing is bij harde wind het stuk waar de groene eikels vallen af te sluiten om zo het risico te beperken.

Dazen redelijk te controleren met vliegendekens, dazenvallen enz. Voor jezelf is het vervelender bijv. met mest ruimen, want je wordt continue geprikt. Maar.... dazen zijn er niet het hele jaar ;)

Als je een oplossing wilt hebben, kan je die vast vinden!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:17

Als ik al op zoek zou zijn naar een ander huis, dan zou de eerste vereiste zijn dat ik dan dus ook mijn hele gezin (man, kinderen EN dieren) mee kan nemen. Alle huizen waarbij dat niet zou kunnen zouden direct afvallen...
Voor mijn gevoel is het nieuwe huis nu het ultieme excuus (voor jezelf) om te besluiten de paardjes te verkopen, hiermee maak je het acceptabel voor jezelf. Nieuw huis, geen plek voor hun (in ieder geval niet eenvoudig) en dus ERUIT!

Die vlieger zou hier nooooooit opgaan, ik heb ook heel bewust voor mijn dieren gekozen en zonder hun zou ik me ergens niet zomaar thuis voelen. Thuis is met/bij hun.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:23

violente schreef:
Eens Belle_Boef. Bedankt iedereen voor alle reacties en alle PB's. Ik had dit zetje nog even nodig om mijn beslissing te nemen.

Ik vraag me oprecht af welk zetje je nodig had en wat uiteindelijk je beslissing is. Ik denk niet dat mensen hier (of men moet in PBs iets heel anders zeggen) je steunen in het feit dat je ze verkoopt.
Ik had gisteren gereageerd en ik was benieuwd of je nog twijfelde maar je hebt niet meer gepost zie ik.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:36

Ze had gepost, maar dat was na enkele minuten weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 01:08

Als je als TS zoiets als dit al een lastig probleem vindt dan zou ik de pony's inderdaad gewoon verkopen. De rest van Nederland probeert hun paarden op net zulke onmogelijke stukjes grond in te puzzelen, maar die zoeken niet naar problemen maar naar oplossingen zoals drainage, strookbegrazing, zandpaddocks, tracks, dazenvallen en noem maar op. Maar dat moet je wel willen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:41

Zoals ik het lees heeft TS de pony's echt als huisdieren. Om naar te kijken uit het keukenraam zeg maar. Ik struikelde ook een beetje over de regel: ze zijnndeel van het gezin. Dan had ik ook liever een huis waarbij ze konden staan. Misschien viel het achteraf toch wat tegen en er zijn natuurlijk ook meer leden in dit gezin. Als een weiland in de buurt niet lukt, ts niet verder weg wil zoeken of op pension wil dan blijft er maar 1 optie over

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:40

Dus je kan geen bomen afzagen omdat de kinderen er dan niet in kunnen klimmen maar de dieren zijn wel deel van het gezin? Ik denk toch dat die pony's alles behalve deel van je gezin zijn. Als dat wel zo was kon je toch gewoon zeggen "spijtig kinderen, we moeten een paar van die bomen afzagen voor de pony's". Maar goed, het is jou keuze en die heb je al gemaakt toen je verhuisde of in ieder geval al voor je andere opties voor de pony's bekeek. Dan is het denk ik toch het beste om een andere eigenaar te zoeken.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:24

Ze mag de bomen toch niet kappen vanwege de wet ofzo? Of heb ik het verkeerd gelezen? Sorry als dat zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:46

Ze schrijft dat ze niet zomaar alles mogen kappen. Ze mag echter wel gewoon een kapvergunning aanvragen en waarschijnlijk krijgt ze die dan ook voor een deel van de bomen. En van de wet mag ze natuurlijk wel gewoon hekjes om bomen plaatsen of het dichtst beboste deel van het land afschermen van de pony's. :)