Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Ik ga nu al 6 jaar de strijd aan met kalkcyanide en lokaal spuiten en maaien, maar het is hopeloos. Jkk blijft komen, zuring blijft komen en gras groeit amper nog.
Varekaj schreef:-> ik heb zo'n gevoel dat er al meer dan genoeg meststoffen ondergronds in mijn weiland terecht komen, en ik wil de boel absoluut niet doen exploderen of helemaal kapot laten branden.
Libera schreef:Onze grond heeft zoveel kalk nodig dat wij het in 2 of 3 keer gaan doen... Verder laat ik de mest altijd liggen en sleep ik de wei als de paarden er af komen, dan maai ik hem mooi vlak, spuit alle onkruid, en dan sproeien tot het gras weer hoog genoeg staat voor de volgende graas ronde.
palousa_boy schreef:Libera schreef:Onze grond heeft zoveel kalk nodig dat wij het in 2 of 3 keer gaan doen... Verder laat ik de mest altijd liggen en sleep ik de wei als de paarden er af komen, dan maai ik hem mooi vlak, spuit alle onkruid, en dan sproeien tot het gras weer hoog genoeg staat voor de volgende graas ronde.
Kun je niet beter eerst maaien en dan slepen?anders leg je eerst alles plat en ga je er dan overheen met de maaier.