Coentjuh schreef:@ Nine; Ja het is jammer dat ze die lange grassen niet echt eten, maar er wel in gaan mesten. Ik ben juist dankbaar dat ik ze na al die jaren nu eindelijk de ruimte kan geven die ze verdienen. We hebben de weides ook al door de helft gedeeld. Maar ik wil ze niet kleiner maken dan dat ze nu zijn. En als ik ze langer op een bepaald stuk laat staan.. dan eten ze de korte grasjes NOG korter ipv aan de lange grassen te beginnen.
Aanhouder wint, op den duur gaan ze echt wel de lange grassen op eten, hier bij mij ook, eerst het lekkere gras om dan uiteindelijk het andere gras op te eten met lange tanden.
Als ik ze net op een nieuw stuk wei zet gaat de wei eerst begonnen worden met strookbegrazing, eenmaal alles kort krijgen ze het hele stuk. Plus als je er elke dat een stukje bijgeeft krijgen ze steeds meer ruimte.
Ik gebruik de mestboy met de lange hark die je erbij kunt krijgen, mest dagelijks en dan is het maar een klein klusje om te doen en ook niet zo vervelend voor het lijf als dat je het meerdere dagen laat oplopen.