Wat vragen voor stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:18

Ik heb ze zelf aan huis en mijn twee 24/7 buiten paarden zijn wel degelijk goedkoper dan mijn paarden die in de nacht op stal gaan.
Weide onderhoud heb je ook voor de paarden die binnen staan.
Daarvoor moet de weide ook onderhouden worden, ook gemest/gekalkt, de draad net zo goed netjes zijn enz.
Alleen komt daar elke week een pak vlas bij.
Bij de buiten paarden maar eens af en toe.

En ik zie het ook aan de prijzen in de regio, buiten plaatsen daar word minder voor gevraagd.
Je kan het proberen, maar Ell is erg landelijk veel mensen hebben daar zelf wel een weitje. Weinig vraag naar stalling.

Yess

Re: Wat vragen voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:24

Mijn paarden staan aan huis en gebruiken gemiddeld 60 Euro aan kuil 20 euro aan stro en 25 Euro aan brok per maand. Dan moet de mest nog opgehaald worden, reken ik niet mee dat onze hypotheek hoger dan daarvoor is en ze gewoon meedrinken met het leiding water.
Ook heb ik dan nog niets aan mijn weiland of bak of omheining gedaan. Laat staan dat er tijd en werk in zit.
Als je er geen verlies op wil maken kan je niet te laag zitten. Er komen zoveel kosten bij die je in de eerste instantie niet ziet.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:49

CoRiNa1983 schreef:
ja dat ligt eraan.
Willen ze zelf voeren en mesten zal je rond de €125/€150 kunnen vragen ongeveer, het is incl. hooi en stro en gebruik van faciliteiten.
Als jullie doen mesten en voeren vind ik dat je gerust €175 kunt vragen want dan is het volpension en het ligt ook aan de regio want volpension met zulke faciliteiten zullen in sommige regio's zelfs nog meer vragen.

mee eens!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:58

Il betaal 170 euro per maand en dan staan ze zomers 24/7 buiten en in de winter smacht op stal. Er word gemest en gevoerd. Binnen en buiten gezet. Buiten bak met verlichting. En als het nodig is verwisselen ze de dekens voor me. Ik kan gebruik.maken van hun trailer en waar nodig rijden ze me met paard en trailer overal naar toe. Dit is in friesland

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:00

Ik vraag €100 voor 24/7 wei in onze eigen kudde met onbeperkt hooi en vitamine brok.
Boxen hebben we niet dus dat is makkelijk ;)
Rijden kan eventueel ook maar die prijs is afhankelijk van wat men wil.

Verder is er veel mogelijk, maar dat komt gewoon op de rekening te staan

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:34

Wat een lage prijzen! Als ik dan bedenk dat ik 225 betaalde voor paddock (lees: blubber waar paard op den duur niet meer door wou), wei in de zomer, onverlichte veel te zware buitenbak en geen poetsplaats. In de zomer kon ik zelf nog met emmers zeulen omdat het water niet vaak genoeg werd aangevuld.
Paardlief is er uiteindelijk continu ziek geworden en is heel wat opgeknapt toen ze terug op stal ging.

Nu verhuisd naar Zeeland en het doorsnee idee van buitenkomen in de winter is: pleur de paarden op een kleine stenen paddock of uitloopstal. Wel onbeperkt op de wei in de zomer. Goede buitenbak met verlichting, verder geen faciliteiten. Voor een stalling waar ze in de winter op een deftige zandpaddock heel de dag hun beentjes kunnen strekken, onbeperkt hooi en een deftige verlichte buitenpiste zou ik hier met alle liefde 200 willen neertellen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:38

Ik zou eerst uitrekenen wat je denkt nodig te hebben aan hooi/stro/ etc afgelopen jaar heb ik het hooi berekend en kwam ik op 124,00 euro voor het hooi uit (winterseizoen) maar wel per maand per paard.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 01:30

Laat je niet teveel afleiden door wat mensen zeggen. Doe een beetje onderzoek naar prijzen in jouw regio. Als je dicht bij een grotere stad zit kan je meer vragen dan op de boerenbuiten. Reken dan even uit hoeveel je voer etc per maand zal kosten en dan weet je wat in vergelijking met andere stallen redelijk is. Onthoud goed dat een stal voor 24/7 buiten met enkel een simpel buitenbakje niet is weggelegd voor het type comfort paardenmens en de ruiters die jij zal aantrekken op zoek zijn naar een gezellige plaats met veel buiten zijn, harde winters maar goede sfeer en niet zo duur. Met een erg hoge prijs komt er bij 24/7 veel onrust omdat er dan vaak klanten en paarden zullen weggaan. (Door concurrentie)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 04:27

Yess schreef:
Mijn paarden staan aan huis en gebruiken gemiddeld 60 Euro aan kuil 20 euro aan stro en 25 Euro aan brok per maand. Dan moet de mest nog opgehaald worden, reken ik niet mee dat onze hypotheek hoger dan daarvoor is en ze gewoon meedrinken met het leiding water.
Ook heb ik dan nog niets aan mijn weiland of bak of omheining gedaan. Laat staan dat er tijd en werk in zit.
Als je er geen verlies op wil maken kan je niet te laag zitten. Er komen zoveel kosten bij die je in de eerste instantie niet ziet.

Helemaal waar en eens!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:20

Change3x schreef:
Hoe zit het met het uitmesten van de wei?

Ik zou 75/100 zeggen.

Dat ben je al kwijt aan hooi en stro als dat ingekocht moet worden... klein pakje hooi 3,50/4,- en stro betaalde ik afgelopen winter voor een klein pakje van 20kg ook al 5,50. Normaal rond de 4,-. In de winter voer je per pony al snel 1/2 pakje hooi (15-20kg per pak) per dag. 15,- X 3,50 is 52,50. Plus nog stro (al snel 2-3 pakken per week dus zeg 32,- tot 50,- per maand. dan zit stroom, water, afschrijving omheining en onderhoud sloten en wei er nog niet bij. Laat staan de bak...

Moeten mensen het gratis aanbieden of zo?

Kale huur per pony/paard voor weide met stal/inloopstal moet je gewoon al 50-100,- per maand voor rekenen. In de randstad met hoge grondprijs wellicht nog meer. En dan komt hooi en eventueel stro er nog bovenop. Laat je niet afzetten. Het is de bedoeling er wat aan over te houden. Niet er bij in te schieten. Verhuur het dan aan een boer. Die onderhoud de wei netjes zelf en je krijgt er een nette prijs voor als ze er hun mest op af kunnen schrijven en uitrijden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:12

Joyce, dat ligt aan hoe je in kunt kopen.
Ik heb nog nooit 3,50/ 4 euro voor hooi betaald.
Maar heb het van eigen land. Heb ik het niet van eigen land en koop ik het haal ik het wel direct van het land bij de boer af en sla voor een jaar zelf op.
En van eigen land kost me alleen de wikkel/pak kosten, geen maai en draai kosten.
Dat doet een boer in de buurt weer die bij ons mag injecteren.
En zo gaat dat op heel veel plaatsen en dan is paarden houden ineens een stuk goedkoper.

Sloten maaien, je draad in orde heb je ook voor je eigen paarden.
Natuurlijk kun je dat wel een beetje berekenen bij die van een ander, maar daar moet je ook wel realistisch in blijven dat dit niet ineens een kostenpost was die je anders niet had, net zoals de hypotheek.
Je hebt dat huis immers niet gekocht voor die ander, maar nog altijd voor jezelf. Om dan toevallig later eens en stal te verhuren.

Natuurlijk moet je kijken dat je er niet bij in schiet, maar Ell is een klein dorpje en erg landelijk met weinig vraag naar stalling. De meeste hebben zelf een weitje op deze droge zandgrond. Dus kunnen jaar door voorruit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:37

Ik vind het toch zo'n onzim dat 24:7 buiten opeens voor een appel en een ei moet..... je hebt kosten aan de omheining, je doet wellicht ook sproeien als het droog is en anders hooi bijvoeren. S winters ook extra kosten aan hooi om tr zorgen dat de paarden op tempratuur blijven. In de inloopstal ligt wellicht wel bodembedekking. Ik vind dag toch minstens €150 waard

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:40

Voor een appel en een ei hoeft ook niet.
Maar het is goedkoper en dat merk je dus ook aan de prijzen.
Je kunt wel meer vragen maar heb je dan niet iets speciaals te bieden buiten dat 24/7 om raakt je stal niet vol.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:42

bruintje123 schreef:
Voor een appel en een ei hoeft ook niet.
Maar het is goedkoper en dat merk je dus ook aan de prijzen.
Je kunt wel meer vragen maar heb je dan niet iets speciaals te bieden buiten dat 24/7 om raakt je stal niet vol.

Buitenbak en voeren vind ik toch wel een extra iets

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:49

En dat vind ik wel weer mee vallen.
Als je zelf graag fatsoenlijk rijd heb je die.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:53

Zoveel die graag fatsoenlijk willen rijden hebben daar geen ruimte voor? :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:54

Lieshorses schreef:
Zoveel die graag fatsoenlijk willen rijden hebben daar geen ruimte voor? :+

Ik begrijp je niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:58

bruintje123 schreef:
Je hebt dat huis immers niet gekocht voor die ander, maar nog altijd voor jezelf. Om dan toevallig later eens en stal te verhuren.

Dus dat betekent dat alle kosten dan voor jouw rekening zijn en een ander er bij wijze van spreken gratis gebruik van moet kunnen maken? Het moet toch niet gekker worden zeg... -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:58

bruintje123 schreef:
En dat vind ik wel weer mee vallen.
Als je zelf graag fatsoenlijk rijd heb je die.

Neee hoor niet overal kan of mag je een bak aanleggen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:00

Bruintje, ik bedoel dat een buitenbak echt niet zo vanzelfsprekend is en dat niet iedereen daar de ruimte of het geld voor heeft. Dat heeft niets te maken met graag fatsoenlijk willen rijden

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:04

Wendy schreef:
bruintje123 schreef:

Dus dat betekent dat alle kosten dan voor jouw rekening zijn en een ander er bij wijze van spreken gratis gebruik van moet kunnen maken? Het moet toch niet gekker worden zeg... -O-

Je bent toch niet verplicht een stal te verhuren of wel?

Anders is als je echt doelbewust koopt als zijnde pension stal.
Hier gaat het om particulier die zwart een stalletje verhuurt.
Om daar nu de hypotheek te gaan verrekenen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:08

Lieshorses schreef:
Bruintje, ik bedoel dat een buitenbak echt niet zo vanzelfsprekend is en dat niet iedereen daar de ruimte of het geld voor heeft. Dat heeft niets te maken met graag fatsoenlijk willen rijden

Nou bij mij heeft dat wel met fatsoenlijk willen rijden te maken.
Of je moet elke dag je paard op de trailer willen zetten.

Als je er geen geld/ ruimte voor hebt voor die bak wat doe je dan met paarden aan huis als je wel wil trainen? Dan kun je beter op een pensionstal blijven met bak.
Recreanten zie ik dat wel doen ja zonder bak, mensen die fatsoenlijk willen tranen, die ik een heleboel ken met paarden aan huis, hebben allemaal een bak.
En die hebben ze voor zichzelf aangelegd, niet voor een ander.
Dus die kosten waren er al als ze later toch eens beslissen te verhuren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:11

@bruintje: maar dan leg je er in feite dus op toe, dat is toch onzin? Je levert je privacy in, krijgt er vaak veel gedoe en verantwoordelijkheden voor terug en dan mag je in jouw ogen nog niet eens quitte draaien? Als je een stal of wei verhuurt heb je dus meer dan je voor jezelf nodig hebt, dus ja, je houdt het in feite dan aan voor die ander...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:13

bruintje123 schreef:
Lieshorses schreef:

Nou bij mij heeft dat wel met fatsoenlijk willen rijden te maken.
Of je moet elke dag je paard op de trailer willen zetten.

Als je er geen geld/ ruimte voor hebt voor die bak wat doe je dan met paarden aan huis als je wel wil trainen? Dan kun je beter op een pensionstal blijven met bak.
Recreanten zie ik dat wel doen ja zonder bak, mensen die fatsoenlijk willen tranen, die ik een heleboel ken met paarden aan huis, hebben allemaal een bak.
En die hebben ze voor zichzelf aangelegd, niet voor een ander.
Dus die kosten waren er al als ze later toch eens beslissen te verhuren.

Als ik jou zo hoor is het beter om uberhaupt gewoon je paard te stallen bij een particulier: die zorgt toch gratis voor alle voorzieningen...
Edit: en wat nou als mijn buurmeisje gebruik wil maken van mijn bak? Daar mag ik dan van jou ook niks voor vragen, want die bak heb ik toch al :x 8)7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:16

Nee hoor je legt er niet op toe.

Maar de ts zit in Ell, daar zijn stallen vol pension te krijgen voor 170 euro. 200 met binnenbak.
Dan ga je dat bedrag niet krijgen voor een wei.
Dat klinkt heel rot, maar 100/125 zijn de winterweides aan kosten, 50 in de zomer.
Hier kost hooi bijvoorbeeld geen 5 euro de pak, dus die kosten moet je zo ook niet rekenen.
Ik woon zelf 20? km bij haar vandaan, dus weet de prijzen hier te goed.