Water in een 1000L vat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:31

Hebben wij ook,gaat prima.
Ik heb 4 pony's lopen,1 merrie,2 jaarlingen en een veulentje en het verschilt heel erg wanneer hij weer gevuld moet worden maar zelfs als hij 3 weken staat heb ik er nog geen alg in zitten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:37

Azmay schreef:
beatje schreef:
Ik heb van bokt de tip gekregen het vat zwart te maken dan heb je minder last van Algen.Ik denk dat je zelf een beetje moet onder vinden hoelang het goed blijft.Ik gebruik het vat zelf niet als drinkwater ,alleen om dingen schoon te maken.

Dat word juist heel warm, volgens mij was dat vergiftigde vat bij de overleden paarden zwart.
Werd gevuld met regenwater, regelmatig leeg laten lopen maar toch net niet vaak genoeg.
Nu nemen ze jerrycans mee als het warmer weer is want ze willen niet nog eens zulke ellende mee maken natuurlijk.

Geen idee over welk vergiftig vat je het hebt.Maar het blijft bij ons wel algvrij nu.Warm word het niet.Bij ons is het opgevangen regenwater maar er word niet van gedronken daar hebben we putwater voor.

Lynn_Nikita

Re: Water in een 1000L vat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:43

Rond de 2 weken doe ik ermee. Soms komt er alg in maar dat spuit ik thuis met de hoge druk eruit

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:01

Ik heb ook zo'n vat bij de wei. Een zwarte. Is niet van mij, maar van de eigenaar van het land. Bovenop zit er een slang in, de eigenaar vult het daarmee aan met (ik vermoed) grondwater.
Het vat staat vlak naast de schuilstal maar vangt aardig wat zon. Maar ook op hele hete dagen is het water wat eruit komt echt koud, en helder.
Ik vind het restje in het bad zorgelijker, daar drijft vaak van alles in en wordt ook echt lauwwarm op een hete dag. Ik boen het bad dan uit, spoel het om en vul het weer met schoon water uit het vat :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:41

Die van ons staat in de volle zon. Heb nu trouwens gewoon zo'n grijze vierkant staan waar 600 liter ingaat. Die vullen we dan weer met zon bak als jij hebt als die leeg is. Met vriend geeft even tijdelijk alles water met die bak. Maar hij werd toen nooit groen.

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:58

Al 20 jaar werken wij ermee nog nooit problemen gehad. Water staat er soms maanden in, ook volle zon en nog verkiezen ze dit water boven regenwater. Water komt er ook altijd fris en proper uit (is wel leiding water).