Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jennyj01 schreef:Beetje flauwe opmerking. Maar als je een beetje serieus met je paarden hobby bent heb je daar geen tijd en geld meer voor.
Die enkele keer dat ik wel weg ging ging het paard mee of het baasje van het weide maatje verzorgde hem. En ik die van haar als zij weg was.
Dus ook eigenlijk maar goed ook. Jennyj01 schreef:Beetje flauwe opmerking. Maar als je een beetje serieus met je paarden hobby bent heb je daar geen tijd en geld meer voor.
Die enkele keer dat ik wel weg ging ging het paard mee of het baasje van het weide maatje verzorgde hem. En ik die van haar als zij weg was.
De eerste keer vond ik het zo'n eer dat ze me zo vertrouwde (toen kwam ik er 3 jaar denk ik) en nu, na 5,5 jaar, is het gewoon doodnormaal. Ik woon dan in haar huis en kan lekker genieten van mijn tijdelijke 'eigen paarden' 
Heel leuk om eens op een andere plek met paarden bezig te zijn! Dit weekend pas ik toevallig op de pony (en hond en kat) van de buren
(waar ik ook op de kindjes pas)
)
Daar is gewoon geen tijd voor, geld wel maar ik wil niet de zorg van 3 paarden waarvan er twee in training staan doorgeven aan iemand anders
In de zomer zou het kunnen omdat ze dan gewoon op de wei kunnen, maar in de winter gaan de weien dicht en moet ik dus zorgen dat mijn paarden een keer of 3 per dag buiten komen (molen, paddock, grazen, rijden, verzorgen, ...) en dat wil ik een ander niet aan doen
Jennyj01 schreef:Beetje flauwe opmerking. Maar als je een beetje serieus met je paarden hobby bent heb je daar geen tijd en geld meer voor.

Nu houd ik niet zo van vakantie, dus ga ik 1 of 2 keer per jaar een weekendje weg, dan hebben mijn paarden gewoon lekker vrij, vinden ze ook niet erg
Gelukkig is dit de grootste onzin die bestaat. Gewoon een goed vangnet regelen voor verzorging. Ben begin dit jaar nog naar Indonesie en Nieuw Zeeland geweest voor 6 weken, voor september staat er weer 3 weken Bali op de planning. En ben heel serieus met m'n paardje bezig hoor, heb een oud besje van 27 die er super topfit bij staat.
Maar als ik door mijn paarden niet meer op vakantie of wat dan ook zou kunnen gaan... dan gaat er ergens wat mis.
. Een camper kopen waarin in ieder geval de honden mee kunnen zou ik al heel fijn vinden maar vindt mijn man ook weer niks, dus het is nog even kissebissen hier. Hoe ik het op zou lossen.. ik heb wel goede vriendinnen, 1 altijd in de paarden gewerkt en die zou kunnen oppassen, honden zou ik moeilijker vinden...
.