Paard gooit waterbak steeds om, tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:13

LOLLYYwood schreef:
renatuuh: ophangen zal 'm ook niet worden vrees ik... Alles wat los en vast zit moet er aan geloven.
Ik koop altijd van die 10l emmers met liksteen in, daar likt hij zo goed als een hele dag non-stop aan tot hij de emmer kan opheffen en dan zit hij met die emmer in z'n mond door de wei te galopperen, emmer weggooien, emmer oppakken, ... Ik denk dat er meer hond in zit dan paard. :')

_O- <3 !

Foto's?

Ik denk trouwens dat de auto-/trekkerband het best zal helpen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 12:15

GDG schreef:
LOLLYYwood schreef:
renatuuh: ophangen zal 'm ook niet worden vrees ik... Alles wat los en vast zit moet er aan geloven.
Ik koop altijd van die 10l emmers met liksteen in, daar likt hij zo goed als een hele dag non-stop aan tot hij de emmer kan opheffen en dan zit hij met die emmer in z'n mond door de wei te galopperen, emmer weggooien, emmer oppakken, ... Ik denk dat er meer hond in zit dan paard. :')

_O- <3 !

Foto's?

Ik denk trouwens dat de auto-/trekkerband het best zal helpen.

Deze middag ga ik een nieuwe emmer halen en zal me dan voor een dag in de wei parkeren met camera :')

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:18

LOLLYYwood schreef:
Deze middag ga ik een nieuwe emmer halen en zal me dan voor een dag in de wei parkeren met camera :')

*\o/* :D ! Lijkt me heerlijk zo'n clown <3 . Af en toe een beetje lastig, dat wel :') .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:21

We hebben een klem aan de box geschroefd waar de bak onder past. Door hem iets te kantelen kan hij er onderweg.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:04

Mijn tinker heeft er een sport van gemaakt.
Ik heb 4 palen in de grond gezet en daar een kist om heen getimmerd. Zijkant en bovenkant. In de bovenkant heb ik een gat gelaten waar mijn waterton precies in valt. Zo komt hij bijna niet van zijn plaats. Tenzij wij hem er zelf uit halen. *D

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:10

Minx2000 schreef:
Mijn tinker heeft er een sport van gemaakt.
Ik heb 4 palen in de grond gezet en daar een kist om heen getimmerd. Zijkant en bovenkant. In de bovenkant heb ik een gat gelaten waar mijn waterton precies in valt. Zo komt hij bijna niet van zijn plaats. Tenzij wij hem er zelf uit halen. *D

Dat brengt me nog op een idee. Waarom ik hier niet eerder aangedacht heb, ik kijk er zo wat de hele dag naar. :x De koeien bij ons hebben een oud bad met 2 paaltjes ernaast geslagen. Zo dat ze hem niet omver kunnen duwen. Ik zal er zo een foto van maken.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

De zoekfunctie bracht me bij dit stokoude topic dus ik schop 'm even omhoog.
Want mijn vrolijke Frans heeft ook bedacht dat het omgooien van de waterbak een leuk spelletje is. Ik vind het helaas minder leuk haha

Nu heb ik hier al wat tips gelezen. De stoeptegel valt te proberen, al vermoed ik dat dat het spelletje alleen maar uitdagender voor hem maakt...

De autoband-om-speciekuip lijkt een goeie. Ik vind ook zgn. bandentrog alleen 15L is te weinig voor watervoorziening.

Iemand nog een ander briljant idee?

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Adjepatatje8

Re: Paard gooit waterbak steeds om, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Weet je op welke manier hij m omgooid? Mocht hij het met z'n tanden aan de random oppakken kan je anti-crib proberen.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Adjepatatje8 schreef:
Weet je op welke manier hij m omgooid? Mocht hij het met z'n tanden aan de random oppakken kan je anti-crib proberen.

Dat ga ik ook proberen ja!

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Oh, ik ga ook even volgen! Mijn paard heeft een waterbak in stal als het vriest, en die gooit hem dan ook altijd om. Ik ga ook een keer een stoeptegel proberen!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Hier ook een rotterd van een ruin die alles omgooit. Deze constructie heeft het in ieder geval de eerste periode volgehouden en ik heb goede moed voor de volgende periode
Speciton, boven in gaatjes geboord en vastgebonden op een oude pallet. Hoppa }>
In stal heeft hij het water potje vernield en leeft al een kleine twee jaar met een emmer die met een vergelijkbare constructie met een ring is vastgezet.
De merries hebben deze ring ook voor de winter/vorst periode en staat op de zelfde manier met touwtjes vast.

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Stenen en die Kerbl emmer werkten hier ook niet, maar paaltjes eromheen met bekisting wel, zoals hier boven beschreven

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:50

LOLLYYwood schreef:
Dag iedereen

overdag staan de paarden buiten, 's nachts binnen. Helaas heb ik er een monster tussen lopen die iedere nacht opnieuw zijn 60l bak omgooit... Ik heb al van alles geprobeerd;

ik ben begonnen met een mortelkuip van 400l, maar toen lag de hele hangaar onder water én ging hij er op staan :Y)
Daarna snel een kleinere versie van 150l gaan halen, hetzelfde verhaal.. ;( Ook hebben we al een regenton geprobeerd, maar die krijgt hij makkelijker om... Kop er in en gaan }:)
Toen volgde al snel een soepele variant van een mortelkuip die niet kapot te krijgen was ( *D ) van 60l en nog staat z'n stal onder water en zit hij ermee te spelen in z'n stal #)

Maar nu... Wie heeft ook zo'n speelvogel en wat is hier aan te doen?

Een automatische drinkbak is helaas geen optie... -O-

Misschien flink zware stenen erin leggen? Zodat hij stukken zwaarder is? Of is je paard zo’n doerak