Kruiwagen 200 of meer liter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 10:34

Dat met een kieper niet bovenop de mesthoop geleegd kan worden, maar er voor, is niet erg. Het is voor tussendoor, als de boxen allemaal leeggehaald worden wordt dat met het trekkertje en aanhanger gedaan. Ik haal mijn eigen twee boxen wel eens zelf leeg zodat ze iets minder werk hebben, en dat zijn gemiddeld 8 kruiwagens van 100 liter met bult erbovenop. Ik hoop een kruiwagen te vinden die dat met de helft verminderd, die makkelijk te handelen is en als het kan ook nog eens betaalbaar :D

Riddershow

Re: Kruiwagen 200 of meer liter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:25

ik heb geen spijt van mijn 2 wieler hoor! Ik heb er ook eentje puur voor het hooi. En de mest variant is voor al het vieze werk. Ook mest uitstrooien, compost verslepen, kalk, hout verslepen en voor relatief droge mest of relatief vlakke ondergrond is de 2 wieler ook prima. Maar ik moet om bij de mesthoop te komen door een best wel drassig deel, dat is met een (volle of 3/4 volle) 2 wieler gewoon bijna niet de doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 12:24

Als het weer drassig wordt kan ik natuurlijk ook gewoon maar voor de helft vullen, daar rekening mee houden. Maar dan heb ik het wel een heel voorjaar en een hele zomer wat makkelijker :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:29

Afbeelding
Wij hebben deze, gebruiken 'm voor hooi en vervoer van prikpaaltjes / draad / palenboor / schep etc. Voor mest vinden wij 'm te zwaar en (vooral) onze mesthoop te onhandig.
Bij Van Cranenbroek was ie niet eens zo duur (met een beetje zoekwerk kan ik er wel achterkomen wat ie kostte).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:49

Ik vind mn eenwieler fijn ivm de smalle paadjes in mn moestuin.

Verder: had ik veel eerder moeten doen, een grote kruiwagen! Zo fijn!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:41

GamblersCup schreef:
En dit verhaal klinkt ook weer goed :)
Ik zie alleen niet veel verschil tussen de afmetingen op de foto (maar is kleine foto op mijn telefoon), toch neig ik steeds meer naar een twee-wieler. Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Er staat geen prijs bij. Volgens mij sla ik stijl achterover, kruiwagens zijn echt duur! -O-

Wat betreft de grootte van de kruiwagen, een "anderhalve groene" past met gemak in de bruine. De hele bak is groter en anders van vorm, heeft niet zo'n schuine kant omhoog bijvoorbeeld.
Wat betreft de prijs -ga er maar eens goed voor zitten- ruim in de 400 euro. Precies weet ik het niet meer, bon heb ik nu niet in de buurt.

We zijn bij andere tweewielers gaan kijken, maar ik vond ze en/of te lomp, te groot, te zwaar of het volumeverschil was te weinig. Ze moeten bijvoorbeeld nog wel door een staldeur passen en een beetje een draai kunnen maken. Deze bak is redelijk compact en vol nog steeds gemakkelijk te rijden.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:08

Ik heb juist de kleinere kruiwagens anders kom ik de mesthoop niet op. Dan maar liever een keer extra lopen. De grote tweewieler gebruik ik voor hooi om te voeren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 16:17

Ik wil juist minder lopen (mesthoop is een behoorlijk stuk lopen) en ik hoef er niet "op", ik kan de mest er voor neergooien, steeds aansluiten.

Ruim in de 400 euro... wow... sat zou dan even sparen worden!

En van Cranenbroek heeft geen grote kruiwagens. De grootste is 180 l. Ik zou er wel een van 200 en liever nog groter hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:19

Als je over de harde kunt lopen en inderdaad ervoor kunt blijven gooien is een grote tweewieler fijn.
Moet je door zand of omhoog zijn ze onmogelijk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:05

Niet onmogelijk, maar wel zwaarder dan een eenwieler :D

Wij hebben hem hier besteld;
http://www.anema-holland.nl/kruiwagen-330-liter/

Die van ons gaat wel de verkoop in, maar dan zal die nog steeds boven de 300 euro zitten. Nu is die nog even functioneel bij een tuinverbouwing.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 21:19

Waar zit je en wanneer ongeveer gaat ie de verkoop in? :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:58

Ik heb de mijne via e-bay en amazon. Fungeert prima en is zeer betaalbaar.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:22

Afbeelding

Deze hebben ze op m'n vorige werk, op vlakke verharde stukken geen enkel probleem ermee te rijden als hij vol zit. Een bergje op of door de paddock is een grotere uitdaging. Bij deze moest je trouwens niet alles op het achterste deel inladen, dan deed het kiepsysteem ongevraagd ook z'n werk. Het legen is voor mij nooit een probleem geweest. Enorm handzaam zijn ze niet, hier pasten ze precies door een boxdeur maar dan moest je wel soms een keer steken om 'm er recht voor te hebben. Maar minder vaak lopen was erg fijn, en zoals al gezegd, ze slepen ipv duwen scheelt enorm :j

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:26

Kunst is om door het zand of heuvelop 'n tweewiel-kruiwagen niet te duwen, maar te trekken. Dan gaat het prima. :j

Wij hebben van die 450 liter kiepkruiwagens. Ideaal, want zo kun je bijvoorbeeld ook prima (met een beetje handig stapelen) 6 of 7 van die grote pakken zaagsel vervoeren. Dat is prima te doen, ook door modder of over oneven terrein.