Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben er echt heel veel wijzer van geworden 
kattebeest schreef:euh een paard eens niet borstelen is echt geen mishandeling hoor. wat doet een paard het liefst nadat je het geborsteld hebt? juist, ja gaan rollen!
GeNeRaAlTjE schreef:Heel erg bedankt iedereenIk ben er echt heel veel wijzer van geworden
Imker: ik zou graag een keer een weekend met je mee willen lopen![]()
imker"]
[quote="GeNeRaAlTjE schreef:Heel erg bedankt iedereenIk ben er echt heel veel wijzer van geworden
Imker: ik zou graag een keer een weekend met je mee willen lopen![]()
En dan pb ik wel een keer
)
)
)

Flutterby schreef:1: dagelijks poetsen. Anders noem ik het dierenmishandeling, voor een paard is het inmiddels ook niet fijn om vies rond te lopen.
2: veel tijd besteden aan je paard, aandacht is naar mijn mening een van de balngrijkste dingen
3: voeren van je paard
4: beweging geven; dus niet alleen pakken als jij zin hebt om te gaan rijden. Jaja, ook in de stortregen
5: stalonderhoud
6: hoefsmid.. bij sunny was het nu al 10 ( !! ) weken geleden dat die voor eht laatst was geweest; meestal is dat om de 4 tot 6 weken geloof ik.
7: eventueel knippen/ manen trekken etc.
. Ik poets de paarden alleszins niet zo vaak
.
Verder vind ik het heel moeilijk om in te schatten hoeveel tijd je precies aan je paard zal moeten/gaan besteden. Daarom heb ik ook dit topic geopend. Ik vind het mishandeling als je niet genoeg aandacht aan je paard geeft.. Als je iemand anders steeds je paard op de wei laat zetten etc. Ik wil, áls ik een paard krijg, alleen Generaal, en ik wil deze dan ook een beter leven geven dan een leven als manege paard. De vraag is dus of me dit lukt. Anders begin ik er niet aan. En om te zorgen dat ik niet perongeluk iets over het hoofd zie ben ik dit topic begonnen.. en ik ben echt super blij met al jullie reacties
Ik heb er zeker heel veel aan
Bedankt!!