Met of zonder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe het prettigst

Met zadel
49 (72%)
Zonder zadel
19 (27%)

Totaal aantal stemmen: 68

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:29

tja op mijn paard zit ik toch liever met. die ruggegraat ligt bovenop haarrug.is niet echt prettig, maar op een klein bolpaardje zit het toch wel heel lekker.

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:38

ik vind zoder lekkerder heb je meer grip Knipoog

Ik heb een keer een nare ervaring gehad, ik zou aanspringen in gelop verloor ik mijn gehoorapparaat Boos! dus ilet zo snel mogelijk zien te stoppen dat deed meneer braaf maar dat ging zo snel dat ik keihard op zijn schoft terecht kwam Scheve mond kon een paar dagen niet peinloos naar de wc op zitten gelukkig vond ik mijn gehoor apperaat weer, het was wel in de bak dus moet eerst tal van keren rondjes lopen tot dat Barbara hem vond OK dan! OK dan! *LOL*

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:40

Margon"]
Mijn pony heeft een nogal hoge schoft dus ik zit niet graag zonder zadel! SOms ga ik weleens zonder zadel springen (wedstrijd) maar ik heb toch liever dat ik steun aan mijn beugels heb enzo !
[/quote]

jah, dat doe ik ook wel eens, springen zonder zadel een hoofdstel met alleen halster, is wel gaaf! Eerste keer dacht ik echt, ow nee dit doe ik niet hoor! Veel te hoog! en wieeeeh, daar gingen we al!!
[quote="Ilkkah"]
[quote="SuperSmurf schreef:

Ikhebook altijd zo'n hekel aan de draf na de galop.. stuiter stuiter stuiter!! EN 9 vand e 19 keer krijg ik dan ook nog eens de slappe lach, wat je zit ook niet echt bevorderd! Haha!

Nee juist super is dat.
Dan strekken ze altijd nog zo lekker.
vind dat op de galop na het lekkerst zitten!
[/quote]

Seriues? Nee ik vind het een ramp.. zeker omdat die van mij nogal korte pasjes maakt..

Maar als ik écht wil gaan rijden, dan gebruik ik ook een zadel. Dan zit ik stabieler en kan ik meer vragen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:58

Rijdt buiten altijd met zadel, ik ken tenslotte m'n paardje wel, maar weet ik veel wat die idioot met z'n crossmotor doet...heb dan liever leuk westernzadeltje onder m'n gat, dan neemt m'n paardje me in ieder geval mee als er wat gebeurt. Ben ook nog nooit met m'n voet door de beugel geschoten maar dit ligt er ook aan hoe je rijdt, wat voor een schoenen je aan hebt en wat voor stijgbeugels je hebt.
In de bak rijdt ik wel vaak zonder zadel en vindt het heerlijk zitten als meneer eindelijk ontspant.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:05

Tsjah, ligt eraan... Buiten rijd ik vrijwel altijd met zadel, dan voel ik me toch iets safer, want Fraeva is altijd heel fris in het bos. Maar rijtechnisch kan ik haar beter laten lopen als ik zonder zadel rijd... ik heb veel contact met haar rug en daardoor kan ik haar heel goed met mijn zit rijden. En in tolt zit je sowieso helemaal stil, dus dat is geen probleem. Haha!
Als Fraeva helemaal achter in het land staat, dan vind ik het ook heerlijk om zonder zadel (wel met halster) naar het begin van de wei te (ren Tong uitsteken)galoperen! Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 20:08

Echt dressuur rijden doe ik ook wel met zadel hoor, op Ilkkah heb ik nog nooit zonder gezeten, maar op de fjorden Lovers
Maar probleem is ook dat ik Ilkkah zonder zadel niet vertrouw, als ze wegspringt lig ik er bij haar vast en zeker naast omdat ik niet gewend ben om op zo`n paardje zonder zadel te rijden.
Maar fjorden daarin tegen vertrouw ik blindelings, daar durf ik zelfs zonder zadel op daar buiten

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:39

Haha! als ik zonder zadel rij, vlieg ik er gegarandeerd af in draf. Mijn paardje spant haar rug ontzettend en wil niet nageven, daarbij gooit ze hoog op. We hebben er dus allebei geen plezier in om zonder zadel te rijden (tja uitstappen misschien). Ik ben er ook bijna een keer afgehopt toen ik zonder beugels ging doorzitten, dusse... Bloos! geef mij maar een zadel

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:36

bram; veel geduld en veel oefenen! Dan komt t van zelf! En dat spannen van de rug is ook wel op te lossen als t een rijtechnisch probleem is! (wordt natuurlijk een ander verhaal als er een probleem zit in de rug...)

Maar het is zeker goed voor je zit!! Ook oefenen mét zadel zónder beugels helpt al! Dus bram: probeer het gewoon lekker nog eens!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:19

Jordy zit heel fijn zonder zadel, geen uitstekende ruggegraat en ook geen schoft. Alleen 1 probleem, hij zit nogal los in zijn velletje Haha!
Over het algemeen zit ik wel redelijk stevig zonder zadel, maar met maffe zijsprongen zit ik met toch steviger is de ervaring Scheve mond

Springen zonder zadel ook weleens gedaan, maar dat is ondanks het ontbreken van schoft geen aanrader, hij wordt wel eens een beetje enthousiast, of is er van overtuigd dat er een krokodil onder de hindernis ligt.....

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:44

Ik rijd het liefst zonder zadel. Vroeger reed ik ook vaak buiten zonder zadel rustige ritjes maar nu doe ik dat met zadel omdat het toch steviger zit, mocht ze ervandoor gaan wat ze heel soms doet! Zonder zadel galoperen is echt gaaf! Trouwens je kan ook met zadel maar zonder beugels rijden krijg je ook niet zn witte rijbroek!