Zout zorgt dat het water niet bij de plant kan. Welke plant maakt het zout geen onderscheid in, dus ook je gras wordt er verdrietig van... Ik blijf wel gewoon uitsteken. In het weiland waar de paarden nog niet staan geweest, staat het gras te hoog om handig te kunnen steken. Daar doen we plastic zakjes (met kleine gaatjes, zoals die zakjes waar je in de supermarkt je croissantjes in doet) omheen tot we wel makkelijk kunnen steken. Als de boel uitzaait, zit het in het zakje, niet in de wei
Benieuwd wat dit voor een (on)kruid is, het wordt door de jaren heen steeds meer, eerst groeide het aan de berm kant maar inmiddels in het midden van de wei. En is het giftig voor paarden?
En is dit jacobs kruiskruid, groeit steeds meer bij ons langs de weg .... En is het giftig voor paarden ....
Groet Karin.
Iejoortje
Geplaatst: 17-07-17 17:29
Het bovenste is duizendblad. Niet giftig, maar ze eten het niet. Je kunt het jonge blad als kruid gebruiken.
Onderste is St Janskruid. Wel giftig. Eten ze doorgaans niet. Kunnen gevoelig worden voor zonlicht indien ze het wel eten.
Duizendblad eet mijn merrie wel, ook gewoon vers. Geen idee of het ergens goed voor is, dat moet ik even nazoeken in een boek dat ik niet kan vinden
josien_m_
Geplaatst: 17-07-17 18:36
Duizendblad is een gede paardenplant, soms eten ze ervan, niet altijd. Hier kun je leren en lezen wat alleemaal goede planten zijn voor paarden. https://www.paardenplant.nl/