Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annumarie schreef:Niet om het 1 of ander maar je bent nu aan het rommelen met een graasmasker omdat ie te dik is. Ik hoor je ook zeggen dat ie onbeperkt hooi heeft, wortels krijgt, daarnaast nog 8/9 uur op het gras.... Kun je daar niet eerst eens in geen schrappen? Die combi is helemaal niet nodig in deze tijd van het jaar; wortels eraf, hooi eraf, of minder op gras en dan nog wat hooi ernaast, meer op de paddock. Dat zou zonder graasmasker toch ookal flink moeten helpen.
anne_bento schreef:Mijn vorige pony reageerde precies hetzelfde hoor, die rende panisch weg uiteindelijk als ik met een hand gras al aan kwam zetten, inderdaad zoals je zegt, net alsof er stroom op stond haha. Terwijl het een haflinger was die nog een moord zou doen voor een grasspriet![]()
Als hij onbeperkt hooi kan eten en dat wel doet, dan zou ik 'm zeker omlaten, waarom zou je perse willen dat hij gras kan eten..
Ragdollcat schreef:Sorry TS, je schrijft: Graasmasker was goeie optie als hij het gesnapt had.
Hij snapt allang hoe het werkt hoor, alleen jij hebt het niet zo door. Hij kiest gewoon wat het makkelijkste is.............Nu lees ik dat hij ook nog allerlei dingen bijgevoerd krijgt zoals wortels. Zou ik niet doen, totaal overbodig met die gras. En die hooi moet gewoon weg en biks kun je een handje per dag van geven maar echt niet meer hoor, gras is meer dan voldoende.
Je zult wel moeten kiezen wat het beste is voor je paard, het is geen goede plek om bij de paarden in de wei te staan die te snel te mager zijn.........terwijl de jouwe juist moet afvallen..........Dan hou je dit gedoe en probleem..........
Mondy schreef:Dat hij een half uur rijden staat is natuurlijk geen reden om iets wel of niet te doen als dat beter is voor je paard.
Hoe vervelend ook, als een tijdlang (bijna) elke dag heen en weer rijden betekend dan is dat niet anders imo.
Wat probeer je nog meer om hem af te laten vallen ?
Je zegt dat hij beweging moet hebben vanwege zn aandoening. Wandel je ook regelmatig met hem bijvoorbeeld ?