Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heleennn schreef:xRivaldo schreef:Je probeert je misschien te veel in de paarden te verplaatsen. Je probeert te begrijpen waarom de oude merrie de nieuwe wegjaagt. Ondanks dat de jonge merrie het goed kan vinden met de nieuwe. Heel begrijpelijk maar denk dat jij en de merries hier echt doorheen moeten. Voor ons mensen is het natuurlijk niet van zelf sprekend om nieuwe mensen in de haren te vliegen, en daarom vinden wij dit gedrag raar of beangstigend. Voor paarden is dat niet zo. Ik zou zelf ook m'n hart vasthouden en het liefst langs de kant blijven staan voor het geval dat.
Kun je niet met de staleigenaar afspreken dat zij ook even een oogje in het zeil houdt (om het uur bijv.)?
Ik denk dat je de situatie niet helemaal begrepen hebt, het is de jonge merrie die de nieuwe opjaagt. En de weilanden liggen helemaal achteraan op het domein (3hectare) dus even om het uur kijken kan niet. Anders zou ik er geen probleem mee hebben. Maar als ik ze 's morgens bij elkaar gooi is er letterlijk niemand die een oogje in het zeil kan houden. Behalve mensen die hun paarden ook binnen/buiten halen of even een wandelingetje maken. Ik ben echt geen miep als het op de paarden aan komt, denk dat jullie adhv mijn post de situatie iets te licht inschatten. Mijn paard is echt knijte agressief naar de andere, ik weet ook heus wel hoe de eerste weken in een nieuwe groep er aan toe kunnen gaan. En mijn jongste merrie kan zich normaal altijd heel goed settelen na een paar uurtjes in de groep, maar nu lukt het gewoon niet. Haar gedrag is abnormaal dus hou ik ze voorlopig toch maar uit elkaar. De nieuwe gaat nu ook niet meer wegrennen van mijn jongste merrie dus ben bang dat het anders tot een gevecht komt.
Of wellicht op een andere manier de merries kennis met elkaar laten maken ipv in de wei?