Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:30

Over de weide, klinkt leuk 4 maanden per weide en 8 maand rust maar gras groeit in een ander ritme ;)

Vanaf mei/september groeit het redelijk Door. Soms met hele spurten. Als je in due maanden 1 wei gebruikt zul je de andere twee stukken moeten maaien om te zorgen dat het gras niet omvalt en gaat rotten of zo onsmakelijk wordt dat ze het niet meer willen eten. Om je land in goede conditie tehouden moet het gras niet te lang de winter in. Daarom laten boeren vaak schapen op hun land in de winter om te zorgen dat het netjes kort wordt. Maaien kan dan immers niet meer.

In de wintermaanden groeit het gras amper. Dan zijn de stukken snel kaal en als het te nat en zacht wordt kunnen ze een stuk in no-time vertrappen als ze leuk gaan spelen en rennen. Dan kun je beter de tijd verkorten per dag enop tijd een land af te sluiten zodat het in het voorjaar sneller herstelt. We hebben nu een koud voorjaar. Het is al half april maar het gras groeit hier nog niet zo snel... dan moet je ook meer en langer bijvoeren.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 20:54

joyce B schreef:
Een verhuizing kost vaak meerdere duizenden euro's. Dank aan vloerbedekking vervangen, passende gordijnen, een likje verf of behangen.

Heb je met de maandelijkse begrotingsruimte ook al rekening gehouden met de kosten van bijvoeren en eventueel strooisel en overige onderhoudskosten? Hebben jullie rekening gehouden met hogere kosten voor gas/stroom bij een (groter) vrijstaand huis op de ruimte? Weten jullie wat de huidige bewoners kwijt zijn?

Een paar honderd euro is niets als de wasmachine of droger het begeven, er een nieuwe auto moet komen of een flinke reparatie en bij de dierenarts ben je dat bedrag ook snel kwijt per keer dat er iets is. Ik zou zoiets alleen doen met nog steeds een flinke buffer achter de hand na! Alle verhuis en paardklaarmaak kosten....

We hebben geen ervaring met paarden en land aan huis maar wel ervaring met het leven hoor ;) we zijn vorig jaar bijvoorbeeld hierheen geemigreerd dus verhuizings kosten weten we alles van.

Een stal gaan we niet maken. Ik zoek een mobiele schuilstal voor op het verharde deel die we zouden kunnen dichtmaken met een halve deur of hek zodat we die als stal kunnen gebruiken bij ziekte of als het regent wanneer de hoefsmid er is, etc. In de weitjes staan al 2 kleine schuilstallen die we niet kunnen verplaatsen, en de daken zijn niet helemaal waterdicht. Er zit ook geen vloer in, dus het is nogal modderig daarin. Vandaar een derde grotere GOEDE mobiele voor het verharde deel.

Omheining zijn we over uit, mesthoop ook, evenals hooi opslag. Bijvoeren doe ik nu ook dus dat is niet anders als mijne aan huis staat. Evenals stro, dat betaal ik op huidige stal ook zelf.

sanne1992

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:02

Misschien erover heen gelezen, maar hoe groot zijn de weides per stuk?
Je zou (mits ze groot genoeg zijn), eventueel kunnen overwegen om 1 weide op te offeren voor de herfst en wintermaanden, Of (bij genoeg ruimte) hier een paddock Paradise van te maken. De overige 2 weides zou je ze bijvoorbeeld met mooi weer overdag neer kunnen zetten, en in de zomermaanden 24/7 open. In Nederland kan je redelijk makkelijk en goedkoop wel aan klinkers of stoeptegels komen. Gewoon marktplaats goed in de gaten houden. Maar weet niet hoe het bij jou is. Het bruine deel zou ik niet laten kapot lopen, dat wordt gigantisch modderig denk ik. Maar met zand storten zou je dit ook steeds moeten aanvullen. Eventueel gras tegels zou ik denk ik doen, al loopt er ook een topic over tapijt. Dat schijnt ook te werken.