Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maartje1990 schreef:Ik vraag me toch af waar dat hectare per paard onzin vandaan komtvele paarden staan vele uren per dag op een stalletje van 3x4 maar zodra ze in de wei gaan dan moeten ze een hele hectare hebben? Hier een halve hectare voor 3 paarden. Dat gaat prima ook qua belasting van het gras etx
Joltsje schreef:wat een leuk topic.
ik heb een huisje gezien met wat grond.
het komt er dan op neer dat ik dan een buitenbak kan doen (20x40) en daarnaast nog 0,5 HA land overhoud (stallen zitten bij het huis).
is dit voldoende voor 3 paarden?
als ik dan:
- s nachts binnen en eventueel bijvoer
- s winters in de buitenbak.
volgens mij moet het kunnen.. hoor graag jullie mening
(het liefst heb ik 2 HA voor een 4tal paarden of zo.. maar het moet ook betaald worden en mijn man heeft ook nog wat wensen qua soort huis en staat van het huis haha
KoudbloedKim schreef:Dat kan op zich wel, maar dan hou je in de zomer wel heel weinig gras over.
Is er een optie om in de buurt een stukje land bij te kopen of te huren?
Dat ze daar in de zomer lekker kunnen staan.
En heel goed kijken wat voor bodem de buitenbak heeft, dat is iets wat wij niet goed in geschat hebben bij de aankoop van ons huis en waardoor wij binnen een jaar een goed gedraineerde paddock hebben ('moeten') laten aanleggen.

Joltsje schreef:wat een leuk topic.
ik heb een huisje gezien met wat grond.
het komt er dan op neer dat ik dan een buitenbak kan doen (20x40) en daarnaast nog 0,5 HA land overhoud (stallen zitten bij het huis).
is dit voldoende voor 3 paarden?
als ik dan:
- s nachts binnen en eventueel bijvoer
- s winters in de buitenbak.
volgens mij moet het kunnen.. hoor graag jullie mening
(het liefst heb ik 2 HA voor een 4tal paarden of zo.. maar het moet ook betaald worden en mijn man heeft ook nog wat wensen qua soort huis en staat van het huis haha
Joltsje schreef:Wel grappig dat iedereen dat van mij aan de magere kant vind en alle voorbeelden daarna veel kleiner zijn. Het huis gaat waarsch. Niet door. Maar toch.
Wat er bij zat is dus 50×100 meter en daarnaast nog eens een bak van 20x40.

Joltsje schreef:Wel grappig dat iedereen dat van mij aan de magere kant vind en alle voorbeelden daarna veel kleiner zijn. Het huis gaat waarsch. Niet door. Maar toch.
Wat er bij zat is dus 50×100 meter en daarnaast nog eens een bak van 20x40.