Vergunning voor aanleggen rijbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Re: Vergunning voor aanleggen rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 09:09

Persoonlijk verwacht ik uit de buurt niet heel veel problemen maar gewoon maar aanleggen en dan weer weg moeten halen is natuurlijk niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:16

Ook navraag gedaan bij de afdeling die zich bezighoud met archeologie. Bij mij in de buurt moest een rijbak verlegd worden vanwege resten van een oud klooster.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:17

Heb even wat rondgevraagd voor je :) pin me er niet op vast, maar wellicht heb je er iets aan.

In de tijd dat nu het bestemmingsplan is vernietigd en er dus nog geen nieuwe is goedgekeurd (en dat kan vrij lang duren) heb je bijna 0.0% kans dat er veranderingen worden goedgekeurd waar je een vergunning voor nodig zou moeten hebben.

Door middel van een WOB verzoek kan je het oude en het nieuwe bestemmingsplan inzien van jouw perceel. Dit mogen ze niet weigeren. Zoek de regels wat betreft WOB verzoeken even op, kan een leuk voordeeltje aan zitten.
Je zou kunnen kijken op basis van het oude en het nieuwe plan of het in beide plannen is toegestaan om een bak aan te leggen, om je kans in te schatten dat het goedgekeurd wordt.
Provincie kan de gemeente overrulen, maar je kan als burger niet direct naar de provincie helaas.

Moeilijke en ingewikkelde zaak is het wel :)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 15:03

Bedankt Keet!
Ik ga me er in verdiepen!
Het zo toch raar zijn als je niks goedgekeurd kan krijgen? Er zijn de afgelopen 2 jaar vast meer mensen tegen dit probleem aangelopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:19

Klopt. Maar zo zou het in iedergeval moeten gaan.

Situatie is bij ons natuurlijk niet helemaal bekend dus konden er niet veel over zeggen verder. Maar bestemmingsplannen erdoor krijgen is een kwestie van jaren. Langdurige kwesties helaas